Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+21
Patrik K
PAX
rsm.gbg
Andre B
linusorn
Gigabyte
johan r
Alper
Tobias
Caverö
Henrik Bergman
Janne.S
Warsawpact
Brage
cas
TommyKillander
Matt_Public
glimturen
Azgaron
Stefan E
Marlin
25 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 20 av 40
Sida 20 av 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
Tackar,
En BMD-1 skulle verkligen vara klockrent.
Hhmm, detta tål att tänkas på.
Tack för länkarna.
/Bosse
En BMD-1 skulle verkligen vara klockrent.
Hhmm, detta tål att tänkas på.
Tack för länkarna.
/Bosse
Marlin
Spännande inköp. Några BMD som håller på att krypa ur buken är ju inte fel!
glimturen
Hejsan!
Var på Modellträffen i Mariestad förra helgen, förutom att det var en mycket trevlig träff med många fina utställda modeller, så blev jag med SCAMMELL!
Exakt den version jag var ute efter och till ett mycket bra pris!
En akut brist på Alclad gjorde att en beställning lades hos Alfa Hobby i söndags kväll.
Jag hämtade paketet igår, Tisdag!
SUVERÄNT SNABBT ALFA!
Aluminium, Steel och Gunmetal, mina mest använda Alclad-färger....
En sats med filar åkte också med, fina men jag trodde de var mindre….
Jag behöver riktigt små filar av den här typen….
Naturligtvis kunde jag inte låta bli att beställa ett flygplan jag spanade in redan på 08-Open förra året, Xuntongs/Bobcats Yak-28P Firebar!
Ännu en fräck, Rysk kärra, ett helt nytt flygplan för mig och byggsatsen kom som sagt förra året.
Limma Lugnt!
Stefan
Var på Modellträffen i Mariestad förra helgen, förutom att det var en mycket trevlig träff med många fina utställda modeller, så blev jag med SCAMMELL!
Exakt den version jag var ute efter och till ett mycket bra pris!
En akut brist på Alclad gjorde att en beställning lades hos Alfa Hobby i söndags kväll.
Jag hämtade paketet igår, Tisdag!
SUVERÄNT SNABBT ALFA!
Aluminium, Steel och Gunmetal, mina mest använda Alclad-färger....
En sats med filar åkte också med, fina men jag trodde de var mindre….
Jag behöver riktigt små filar av den här typen….
Naturligtvis kunde jag inte låta bli att beställa ett flygplan jag spanade in redan på 08-Open förra året, Xuntongs/Bobcats Yak-28P Firebar!
Ännu en fräck, Rysk kärra, ett helt nytt flygplan för mig och byggsatsen kom som sagt förra året.
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Vad är det med Scammel som får blodet att svalla?
Nåväl, nu skall vi inte vara såna....Firebar är allt en fräck kärra!
Den ser då verkligen brutalrysk ut, på ett utmärkt vis. Har för mig att den är hyffsat bra som modell också.mem visst skulle väl bombaren Brewer släppas också? Har fått för mig det
Nåväl, nu skall vi inte vara såna....Firebar är allt en fräck kärra!
Den ser då verkligen brutalrysk ut, på ett utmärkt vis. Har för mig att den är hyffsat bra som modell också.mem visst skulle väl bombaren Brewer släppas också? Har fått för mig det
Senast ändrad av cas den fre mar 09 2018, 06:53, ändrad totalt 1 gång
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Schyssta inköp Stefan.
Jag har också spanat in Firebar, men jag tror jag avstår för tillfället.
/Bosse
Jag har också spanat in Firebar, men jag tror jag avstår för tillfället.
/Bosse
Senast ändrad av Marlin den ons mar 07 2018, 21:27, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Autokorrigeringen i plattan har lite övrigt att önska vissa gånger....)
Marlin
Trevliga inköp, Stefan!
Firebar ser grymt läcker ut, eller var det läckert grym!
Håkan
Firebar ser grymt läcker ut, eller var det läckert grym!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Trevliga inköp!
En Firebar är så snygg att hälften vore nog
Kollade lite snabbt efter en vettig modell i 1/72, men närmaste man kom var Amodels. Dock inga superlativ i någon recension
En Firebar är så snygg att hälften vore nog
Kollade lite snabbt efter en vettig modell i 1/72, men närmaste man kom var Amodels. Dock inga superlativ i någon recension
TommyKillander
Trevliga inköp Stefan!
glimturen
Tack skall ni ha!
CAS; Scammelln är en gammal kärlek från Airfix-tiden, har alltid gillat den, kan inte säga VARFÖR.....
En Brewer ÄR aviserad, men ingen vet när de tänker ge ut den....
Bosse; Du kommer inte att kunna motstå den här modellen, den är inte bara grymt fräck som Håkan sa, utan modellen är väldigt, väldigt fin och dekalerna ser superba ut!
Tommy, Dags att börja bygga i 1/48?
Stefan
CAS; Scammelln är en gammal kärlek från Airfix-tiden, har alltid gillat den, kan inte säga VARFÖR.....
En Brewer ÄR aviserad, men ingen vet när de tänker ge ut den....
Bosse; Du kommer inte att kunna motstå den här modellen, den är inte bara grymt fräck som Håkan sa, utan modellen är väldigt, väldigt fin och dekalerna ser superba ut!
Stefan
Stefan E skrev:Bosse; Du kommer inte att kunna motstå den här modellen, den är inte bara grymt fräck som Håkan sa, utan modellen är väldigt, väldigt fin och dekalerna ser superba ut!
Stefan
Vi får väl se, springer jag på den i Tyskland i sommar kommer det bli väldigt svårt att motstå medger jag.
Men jag har begränsat utrymme för större flygplan, så det gäller att inte köpa för många som är över 40 cm.
/Bosse
Marlin
Stefan E skrev:
Skall det verkligen vara nödvändigt !?
Tommy
TommyKillander
TommyKillander skrev:Stefan E skrev:
Skall det verkligen vara nödvändigt !?
Tommy
JAAAA!
Stefan
Hejsan!
Behövde ytterligare några knivhandtag från S&M så en beställning från Hannants gjordes;
Nya dekaler till I-16 i 1/32, tyvärr inte till den version jag köpte från ICM (Det var en Typ 24), men de kommer nog väl till pass ändå framöver då ICM lovat flera versioner.
Fina var dom;
En titt i REA-avdelningen är alltid spännande….
Det här J-35 arket från Two-Bobs missade jag när det kom, nu fick jag det för 1/3 av priset!
…och det här bara måste jag ha, Svart/Gul-rutiga tankar och nosband plus Röd/Vitrutiga stabbar o fena och grön rygg ger en otroligt färggrann maskin i 1/32….
Sen tittade jag runt lite mera och naturligtvis blev det en modell, men den här hade jag inte tänkt att köpa, jag har Mustanger så det räcker o blir över.
Men det är ju en tidig version så jag får användning för en del fin-fina dekaler jag har liggandes.
Sen måste man ju se varför det är ett sådant ståhej kring den här modellen, jag är nyfiken på den, helt enkelt…
….och inte kostade den en förmögenhet heller!
Limma Lugnt!
Stefan
Behövde ytterligare några knivhandtag från S&M så en beställning från Hannants gjordes;
Nya dekaler till I-16 i 1/32, tyvärr inte till den version jag köpte från ICM (Det var en Typ 24), men de kommer nog väl till pass ändå framöver då ICM lovat flera versioner.
Fina var dom;
En titt i REA-avdelningen är alltid spännande….
Det här J-35 arket från Two-Bobs missade jag när det kom, nu fick jag det för 1/3 av priset!
…och det här bara måste jag ha, Svart/Gul-rutiga tankar och nosband plus Röd/Vitrutiga stabbar o fena och grön rygg ger en otroligt färggrann maskin i 1/32….
Sen tittade jag runt lite mera och naturligtvis blev det en modell, men den här hade jag inte tänkt att köpa, jag har Mustanger så det räcker o blir över.
Men det är ju en tidig version så jag får användning för en del fin-fina dekaler jag har liggandes.
Sen måste man ju se varför det är ett sådant ståhej kring den här modellen, jag är nyfiken på den, helt enkelt…
….och inte kostade den en förmögenhet heller!
Limma Lugnt!
Stefan
Den där Mussen är lite lockande faktiskt...Inte så fasligt dyr heller hos den lokala leksaksaffären!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Trevliga inköp Stefan!
Kanske skulle ta en närmare titt på den Mussen, vid tillfälle!
Håkan
Kanske skulle ta en närmare titt på den Mussen, vid tillfälle!
Håkan
[size=82]Fick ett brev från Hannants med posten idag. I det fanns två maskset från AML. Ett till en Spitfire Mk. V (A pattern) och ett till en Tempest Mk. V. Och båda till vad kostnaden brukar vara för ett maskset från Eduard brukar kosta men då bara för huv och fälgar.
De ser fina ut så här långt precis tagna ur påsen de är förvarade i. Det enda man kanske saknar är masker även för just huv och fälgar. Det kommer att bli intressant att testa de här två masksetten och om de går att använda mer än en gång.
Jag kunde naturligtvis inte hålla mig utan var tvungen att testa närmast omedelbart. Började med höger vinge som skulle ha tre masker. De var tunna och lätta att få loss. Anar att de är rätt lika typ "parafilm" som en del använder. På mindre än fem minuter hade jag fått maskerna på plats, tryckt till dem och även tätat för ev. färgmissar vid panellinjer.
Lite kul är att med maskerna på plats så ser det nästan ut som man målat färdigt vingen då de ändrar ton från genomskinliga till "dark gren" på den dark earth målade vingen. Känns hoppfullt det här!
/André[/size]
De ser fina ut så här långt precis tagna ur påsen de är förvarade i. Det enda man kanske saknar är masker även för just huv och fälgar. Det kommer att bli intressant att testa de här två masksetten och om de går att använda mer än en gång.
Jag kunde naturligtvis inte hålla mig utan var tvungen att testa närmast omedelbart. Började med höger vinge som skulle ha tre masker. De var tunna och lätta att få loss. Anar att de är rätt lika typ "parafilm" som en del använder. På mindre än fem minuter hade jag fått maskerna på plats, tryckt till dem och även tätat för ev. färgmissar vid panellinjer.
Lite kul är att med maskerna på plats så ser det nästan ut som man målat färdigt vingen då de ändrar ton från genomskinliga till "dark gren" på den dark earth målade vingen. Känns hoppfullt det här!
/André[/size]
Andre B
AML maskset är ju rätt intressanta. Hoppas du lägger upp lite bilder på hur det blir
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Provade precis på Spitfire'n och jag hann inte ens bli trött så lätt och fort gick det. Får säga att masksettet var väl värt pengarna. Och det verkar som jag kan återanvända det.
Har ju ett till Tempest'n. Vi får ta en fika ute på Getterön så kan vi maska upp den och kanske ta lite bildbevis samtidigt.
http://www.hyperscale.com/2012/reviews/decals/aml73006reviewreviewmd_1.htm
http://www.internetmodeler.com/scalemodels/nraviation/AML-1-72-Spitfire-Mk-I-II-Masks.php
Har ju ett till Tempest'n. Vi får ta en fika ute på Getterön så kan vi maska upp den och kanske ta lite bildbevis samtidigt.
http://www.hyperscale.com/2012/reviews/decals/aml73006reviewreviewmd_1.htm
http://www.internetmodeler.com/scalemodels/nraviation/AML-1-72-Spitfire-Mk-I-II-Masks.php
Andre B
Senast ändrad av glimturen den lör apr 14 2018, 16:51, ändrad totalt 1 gång
glimturen
Ser trevligt ut!
Håkan
Håkan
Wow! Läckert! där har du nåt som storleksmässigt matchar din Valkyrie
Själv får jag hålla till godo med 1/144 jag har i stashen
Tommy
Själv får jag hålla till godo med 1/144 jag har i stashen
Tommy
TommyKillander
Den blir STOOOR, men matchar din Valkyrie rätt bra!
Jag har byggt Revells gamla 1/144 (samma som Tommy har) och den blev inte så liten heller, 30cm mellan vingspetsarna.
Blir ett Intressant bygge!
Stefan
Jag har byggt Revells gamla 1/144 (samma som Tommy har) och den blev inte så liten heller, 30cm mellan vingspetsarna.
Blir ett Intressant bygge!
Stefan
72cm vingspann!?!?
Det är ju magnifikt!
Det är ju magnifikt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 20 av 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 20 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet