IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+21
Patrik K
PAX
rsm.gbg
Andre B
linusorn
Gigabyte
johan r
Alper
Tobias
Caverö
Henrik Bergman
Janne.S
Warsawpact
Brage
cas
TommyKillander
Matt_Public
glimturen
Azgaron
Stefan E
Marlin
25 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 33 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre aug 24 2018, 09:01

@ Matt; Scootern är ett mycket trevligt bygge!

@Rickard; Det går tydligen en bombar-feber här på forumet!

Whimpeyn är jag mycket nyfiken på, trots att det är "fel" skala!


....och vilka häftiga boxarts Airfix gör idag, man blir sugen att köpa lådorna bara för motivet på asken!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom sön aug 26 2018, 13:13

Med reservation för att detta inte hör till kategorin modellbygge, men till mitt försvar så får jag väl ändå säga att detta är av intresse för modellbyggare och jag hade tänkt måla om lite på den ena. Kom hem från den underbara ön Kefalonia i Grekland inatt och med mig hade jag lite statyetter som jag hittade i en trevlig liten butik.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 40049610

På han gladiatorn så hade jag tänkt måla om detaljerna i guld lite och sedan eventuellt på med lite olika nyanser av "silver". Fick förslaget av en av mina resekamrater att göra som en liten upplyst vinjett. Mässingsstatyetten av Akilles hade jag tänkt måla om helt och hållet eftersom att jag inte tycker att mässingsstatyetter är fina. Trots det så var jag nära att köpa en mässingsstatyett av Alexander den store som var snäppet större än de största på bilden.


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 40108910

Fann även dessa kylskåpsmagneter (köpte på mig en knapp fjärdedel av alla varianter som fanns) Dessa är gjorda i olivträ och kostade 3€ styck bara och jag tyckte de verkade perfekta masters till att göra avgjutningar i bly som man sedan kan öva lite tekniker på sen.
Ska försöka mig på att gjuta lita om ett par dagar. Smile
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen mån aug 27 2018, 22:07

Häffans saker Zander.
Skall bli kul att se hur du fixar till dessa!
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom mån aug 27 2018, 22:52

glimturen skrev:Häffans saker Zander.
Skall bli kul att se hur du fixar till dessa!
cheers

Ja, det tycker jag med att det ska bli! Smile
Gjorde den första formen idag nu i silikongummi, där det är tänkt att jag ska göra en avgjutning i gips och sedan ska jag använda gipset som master i gjutsanden. Det går gjuta tenn rätt ned i den här formen annars också. Kommer nog inte använda silikongummit till de andra magneterna dock av kostnadsskäl och för att detaljerna försvinner lite (notera att ögonen inte syns i formen).
Gör en egen tråd för detta sen när jag gjort första avgjutningen. Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 40325510
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis aug 28 2018, 08:09

I går eftermiddag hade jag ett möte inne i Stockholm, och då tänkte jag att jag smiter förbi Wentzels och fyller på lagret med Micro Sol & Set.
Men tyvärr så hade de inte dem, och har inte haft dem på flera år.
Som substitut tog jag Vallejos varitant.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 44316915571_fcd21d7a38_h060 by Bosse Persson, on Flickr
Finns det någon som har någon erfarenhet av dessa? scratch

Vad värre är fick jag veta att de slår igen dörrarna till butiken om ungefär en månad.
Butiken bär sig inte längre, så tyvärr finns inget annat att göra.
Webbutiken kommer finns kvar ett tag till, men säkert är det inte.

Trist, men samtidigt har jag full förståelse för att de tvingas stänga.
Men det blir en epok som går i graven.
Butiken har funnits sen mitten av trettio talet, och själv har jag handlat på Wentzels i över 40 år.

/Bosse Sad
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis aug 28 2018, 09:11

Ja, det är jäkligt trist att Wenzels stänger ner!

Det har alltid varit första stoppet för mig när jag kommer till huvudstaden.

Men jag måste nog säga att jag är inte förvånad, priserna har varit avskräckande höga så jag har inte handlat där på säkert 10år och sortimentet har varit....  sådär.


Jodå, de har mycket grejer i butiken, men det mesta såg jag redan första gången jag var där!
Sortimentet har rört sig väldigt trögt med få nyheter och det är nog ytterligare en anledning till att det inte säljs så mycket.

Läget, centralt i Stockholm kostar nog en hel del också....

Men, det är en institution i modellsverige som går i graven och Wenzels kommer att bli mycket saknade!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis aug 28 2018, 09:22

Jo jag känner under samma sak.
De har legat för högt i pris.
Kan ju ha något med dyra lokalkostnader att göra.
Men trist är det ändå att de försvinner. Sad

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore tis aug 28 2018, 17:44

Jag fick för mig att jag inte handlat så mycket i sommar, men det var mer än jag trodde:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 3f78c410

Vilka kommer till AIM, och vilka handlare kommer att finnas på plats?
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage tis aug 28 2018, 19:30

Hejsan,

Postnord har varit ovanligt aktiva senaste dagarna.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 20180828_01

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 20180828_02
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 20180828_03
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 20180828_04

/ Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom tis aug 28 2018, 22:29

Det bara haglar byggsatser här nu! Very Happy
Mest intressant tycker jag nog att G10-vagnen är som Brage postade, har kikat på den och att göra ett diorama med ett tysktåg. Problemet är väl bara att modellrallarna lär bilda en lynchmob efter mig. Very Happy

Rörande Vallejos dekalvätskor så får du gärna återkomma med resultat antingen via en byggtråd eller rent av skicka ett PM till mig. Smile

Det där med att butiker stänger igen är något som drabbat mig hårt. Cykelaffären i Lidköping har skurit ned ordentligt på sortimentet, Christer i Mariestad har lagt ut butiken till försäljning och Dinomin Hobby i Borås kommer att upphöra med internetförsäljningen. Hela Västergötland känns det som. :/
Men rörande Wentzells, som jag faktiskt aldrig har besökt, så är väl problemet det att det är svårt att hålla en hobbybutik på fötter i synnerhet i storstäder med dyra hyror.
Vågar inte föreställa mig hur det kommer se ut år 2028, men klart är att 2018 är ett mörkt år för oss modellbyggare i Sverige.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tis aug 28 2018, 22:56

Mycket fina saker som trillar in! cyclops Very Happy
Tråkigt att höra om alla dessa nedläggningar. Crying or Very sad

Man får väl börja bygga ur stashen….. Embarassed Very Happy
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons aug 29 2018, 05:31

denstore skrev:
Vilka kommer till AIM, och vilka handlare kommer att finnas på plats?
Hej!
Av de som jag vet så kommer Dinomin hobby, Alfa Hobby och jag tippar även på Hobby-Importen och kanske någon mer.
Sen lär det finnas viss privatförsäljning också...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons aug 29 2018, 09:04

Hejsan!
 
 
För ett par dagar sedan tog jag en vända in på Sagoland, jag behövde lite färg…..
 
 
Jag kom ut med denna skönhet;
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 30461933488_467a1db316
 
 
 
…och igår damp det ner ett kuvert i brevlådan innehållandes…


 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 44328269991_9a0064a213
 
 
 
...ett ”rotor-fold set” från Scale Warships till min Wessex i 1/32 och består av Resin, 3-D Printat och ets;


 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 29392437447_9ba7ab9789
 
 
Dom här seten gör att helikoptrarna blir betydligt mera lätthanterliga i hyllan!
 
 
 
 
Limma Lugnt!
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons aug 29 2018, 10:16

Ett färgköp att sukta efter!
Coolt med ett vikset till gräddvisparna.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons aug 29 2018, 11:56

cas skrev:Ett färgköp att sukta efter!
I sanning! Herreminje, vad Würgern är vacker. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom ons aug 29 2018, 21:10

Stabil pjäs det där, Stefan!
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen ons aug 29 2018, 22:48

Snyggt Stefan!

Färgköp är lurigt.....
Jag hade samma idé. Embarassed Embarassed

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 DSCN9269

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 DSCN9268

affraid
cheers



glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander ons aug 29 2018, 22:57

Förvånandsvärt lite färgburkar på bilderna... men dom kanske ligger i lådorna scratch

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor aug 30 2018, 06:51

Valom P5? Där har du nåt att bita i!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor aug 30 2018, 14:36

Trevliga inköp som det görs! Bombare och annat gott och blandat! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor aug 30 2018, 14:37

cas skrev:Valom P5? Där har du något att bita i!
Just! Helt klart i gränslandet mellan entusiasm och självskadebeteende. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom lör sep 01 2018, 19:42

Jag får väl bli först då med att posta mitt något blygsamma byte från AiM idag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 40626110
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör sep 01 2018, 21:23

Kul med lite annorlunda MB figurer! Smile

Mitt senaste inköp hämtades ut idag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 43692664794_f966bcba70_b

Tänkte att det kanske kunde vara trevligt med en äggvisp i stor skala! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom sön sep 02 2018, 00:54

Ja, av mina tre grekiska gudar så gillar jag nog den på Olympus något okända Marshall Jessie bäst. Wink
Synd att man inte är gjord av pengar, hade gärna köpt Italeris B-17 i 1/72 med.

Den helikoptern var ju inte dålig heller! Blir det byggstart inom kort, eller förpassas den till stashen i väntan på bättre dagar? Very Happy
Ska bli kul att se den när den är klar iallafall, alltid kul med helikoptrar!
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön sep 02 2018, 17:11

Hehe, ja det var ju lite annorlunda gudinna! Smile

Blev själv rätt sugen på att dra igång den, men det får vänta ett litet tag.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 33 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet