Mig 29M Fulcrum, Trumpeter 1/32
+10
Gigabyte
rsm.gbg
Stefan E
Marlin
cas
glimturen
Tobias
TommyKillander
Azgaron
Henkepenke
14 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Mig 29M Fulcrum, Trumpeter 1/32
Goddagens gott folk och god fortsättning!
Då hankatten redan trilskas med en ohygglig massa spackel och slip (Hobbybosse vill nog inte att man stänger alla luckor... ) och ett gruppbygge på Fejjan dök upp så inleder jag 2018 med ännu en ryss.
Denna gång blir det Trumpeters Mig 29M Fulcrum i bigboy scale 1/32.
Då jag är gravt AM-skadad har naturligtvis en del extragrejer trillat in så som Avionix kontor, resin hjul och utblås från Aires som är på gång vilken dag som helst. Det lär nog bli nått ark från Eduard också vad det lider...
Hur som haver..Har pillat ihop Avionix baljan som det är mycket fin passform på och kan rekommenderas starkt till den som funderar på en sån i framtiden. Den droppar helt enkelt in istället för orginaldelen..(Aires..se och lär.. )
Även hunnit måla lite grann och ikväll har det lackats lite delar i väntan på wash osv!
Tills nästa gång,Enjoy!
//Henke
Då hankatten redan trilskas med en ohygglig massa spackel och slip (Hobbybosse vill nog inte att man stänger alla luckor... ) och ett gruppbygge på Fejjan dök upp så inleder jag 2018 med ännu en ryss.
Denna gång blir det Trumpeters Mig 29M Fulcrum i bigboy scale 1/32.
Då jag är gravt AM-skadad har naturligtvis en del extragrejer trillat in så som Avionix kontor, resin hjul och utblås från Aires som är på gång vilken dag som helst. Det lär nog bli nått ark från Eduard också vad det lider...
Hur som haver..Har pillat ihop Avionix baljan som det är mycket fin passform på och kan rekommenderas starkt till den som funderar på en sån i framtiden. Den droppar helt enkelt in istället för orginaldelen..(Aires..se och lär.. )
Även hunnit måla lite grann och ikväll har det lackats lite delar i väntan på wash osv!
Tills nästa gång,Enjoy!
//Henke
Henkepenke
Sv: Mig 29M Fulcrum, Trumpeter 1/32
Trevligt med AM-pryttlar! Kontoret ser snyggt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Oj! Om man inte redan var MiG-29 skadad så blir man det nu!
Mumsekontor alltså!
Mumsekontor alltså!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
WOW. , det där kontoret går då inte av för hackor.
Snyggt jobbat Henke.
/Bosse
Snyggt jobbat Henke.
/Bosse
Marlin
Snyggt o prydligt!
Mästerligt målat!
Stefan
Mästerligt målat!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ja det livar alltid upp Tack ska du ha Håkan!Azgaron skrev:Trevligt med AM-pryttlar! Kontoret ser snyggt ut!
Håkan
Tack Tommy!TommyKillander skrev:Riktigt tjusigt kontor!
Tommy
Tack och bock TobbeTobias skrev:Vilket vackert kontor - verkligen bra jobbat!
Tack Glimturen, roligt att du gillar det!glimturen skrev:Jistanes vad vackert!
Hehe Tack Cas, hoppas resten av bygget ska flyta på i samma stil!cas skrev:Oj! Om man inte redan var MiG-29 skadad så blir man det nu!
Mumsekontor alltså!
Stort tack Bosse!Marlin skrev:WOW. , det där kontoret går då inte av för hackor.
Snyggt jobbat Henke.
/Bosse
Du är allt för vänlig Stefan! Roligt att du gillar det!Stefan E skrev:Snyggt o prydligt!
Mästerligt målat!
Stefan
Långt ifrån nån mästare men kul att du gillar det Rolandrsm.gbg skrev:Jisses vilken mästerlik målning
- Roland
//Henke
Henkepenke
Gigabyte skrev:Rackans vackert .. bara att titta och njuta
//Kent
Jag tackar ödmjukast Kent,roligt att du gillar det!
//Henke
Henkepenke
Liten uppdatering,
Fått tuppbrunnen på plats i flygkroppen, något som alltid känns rätt skönt av nån anledning. Tycker det är kul att sitta och pilla med sittbaljor, detaljera, måla och fippla men det tar lätt en evinnerlig tid innan jag kommer vidare. Anyway, here's goes..
Fått tuppbrunnen på plats i flygkroppen, något som alltid känns rätt skönt av nån anledning. Tycker det är kul att sitta och pilla med sittbaljor, detaljera, måla och fippla men det tar lätt en evinnerlig tid innan jag kommer vidare. Anyway, here's goes..
Henkepenke
Det något visst när man får in spakbrunnen i flyg kroppen
ser ut att smälta in med perfekt passform !
//Kent
//Kent
Gigabyte
Det där, det är läckert på riktigt det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nu glömde jag att fråga: hur fick du till det murriga golvet?
Jag måste lära mig den svarta magin!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Byggde en likadan för några år sedan. Tråkigt nog rätt banal modell, inte en enda lucka gick att ha öppen mer än luftbromsen, men den gick ihop snabbt och lätt utan problem.
Brukar alltid bli så himla avundsjuk när jag kikar i trådar med modeller som jag också byggt, av cockpiten att döma så här långt så kommer jag att bli väldigt avundsjuk även nu.
Brukar alltid bli så himla avundsjuk när jag kikar i trådar med modeller som jag också byggt, av cockpiten att döma så här långt så kommer jag att bli väldigt avundsjuk även nu.
Zander_Lindstrom
Tack ska du ha Glimturen! Yes,onwards!glimturen skrev:Mycket vackert kontor, en milstolpe passerad, nästa!
Ja verkligen! Ja,jag är mycket impad av denna resinbaljan,efter att bara ha provat aires innan var denna rena drömmen. Den föll helt enkelt på plats där originaldelen ska sitta!Gigabyte skrev:Det något visst när man får in spakbrunnen i flyg kroppen
//Kent
Henkepenke
Tackar så mycket Bosse! Kul att se din och Stefans MiG:ar ta form också då jag har en liggande i stashenMarlin skrev:Rackarns vad snyggt gjort Henke.
/Bosse
Tack Cas! Hehe, det är först black basing (marmorering osv) sen är den Migs panelline wash Blue for Grey and Blue Camouflage. Och över det är den lite lite Airfield Dust som jag stöpplat på försiktigt och egentligen bara lämnat en hint av för att ljusa upp lite grannn.cas skrev:Nu glömde jag att fråga: hur fick du till det murriga golvet?
Ja den är rätt basic men det passar mitt syfte denna gången. Det får bli målningsjobbet och vädringen som blir den stora behållningen med denna modellen så gör inget att det inte är massa luckor här och därZander_Lindstrom skrev:Byggde en likadan för några år sedan. Tråkigt nog rätt banal modell, inte en enda lucka gick att ha öppen mer än luftbromsen, men den gick ihop snabbt och lätt utan problem.
Haha,ja vi får väl se Zander Kul att du gillar den så långt ialf!
//Henke
Henkepenke
Tjusigt med kontoret på plats!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
H.Å.R.D.R.O.C.K.
Vilken praktfull lekhage för den ryska björnen.
Vilken praktfull lekhage för den ryska björnen.
Matt_Public- Master of DNF
Henkepenke skrev:
Ja den är rätt basic men det passar mitt syfte denna gången. Det får bli målningsjobbet och vädringen som blir den stora behållningen med denna modellen så gör inget att det inte är massa luckor här och där
//Henke
Just av den anledningen så brukar rekommendera just den modellen till folk som nosar på och vill bygga i 1/32, men som inte vill lägga ner eoner av tid på att bygga t. ex en motor som de kanske ändå inte vill ha synlig (som med Tamiya) och då är just MIG-29:an perfekt.
En annan kul detalj (som du kommer finna tids nog) är huven, som inte limmas på plats, så man kan både öppna och stänga den om man så vill.
Zander_Lindstrom
Jo som instegsmodell är den ett bra alternativ det håller jag med om Hade nog önskat lite mer detaljer kanske, i typ hjulbrunnar osv men det finns ju ets till sånt. Iofs till A-modellen men det går nog att knö fast på en M också Får nog bli ett ark till från Eduard ialf då huven är garanterat behöver lite detaljer och backspeglar på insidan om man ska ha den i öppet läge..Suck..blir dyrt dettaZander_Lindstrom skrev:Henkepenke skrev:
Ja den är rätt basic men det passar mitt syfte denna gången. Det får bli målningsjobbet och vädringen som blir den stora behållningen med denna modellen så gör inget att det inte är massa luckor här och där
//Henke
Just av den anledningen så brukar rekommendera just den modellen till folk som nosar på och vill bygga i 1/32, men som inte vill lägga ner eoner av tid på att bygga t. ex en motor som de kanske ändå inte vill ha synlig (som med Tamiya) och då är just MIG-29:an perfekt.
En annan kul detalj (som du kommer finna tids nog) är huven, som inte limmas på plats, så man kan både öppna och stänga den om man så vill.
Henkepenke
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Academy M-29A Fulcrum 1/48
» MiG-29 "Fulcrum C", G.W.H 1/48
» MiG-29 9-13 Fulcrum C
» MiG-29 9-13 Fulcrum C, GWH 1/48
» MiG-29 Fulcrum A -Revell 1/144
» MiG-29 "Fulcrum C", G.W.H 1/48
» MiG-29 9-13 Fulcrum C
» MiG-29 9-13 Fulcrum C, GWH 1/48
» MiG-29 Fulcrum A -Revell 1/144