Academy M-29A Fulcrum 1/48
+9
Warsawpact
Janne.S
Matt_Public
TommyKillander
Azgaron
cas
Marlin
Mal
PAX
13 posters
Sida 1 av 6
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Academy M-29A Fulcrum 1/48
Så blev man med modell då. Många år sen sist. Ska bli intressant att bygga igen och valet föll på en Fulcrum. Mestadels för jag hittade en hyfsat billig modell i skala 1:48 i väntan på en JAS Gripen. Medföljande dekalark ger antingen en tysk eller irakisk kärra, men jag har funderingar på ett bygge mer i stil med "What if this happened" och därmed är byggtråden startad.
Obligatorisk bild...
Obligatorisk bild...
PAX
Sv: Academy M-29A Fulcrum 1/48
Varmt Välkommen till IPMS Götet....
ska bli spännande o se en fulcrum komma till liv, som du vet så finns det jet kärror byggare här ....
Jag håller mig endast till 1:32 ww2 proppar....specialite wurgers ...gästspelar ibland på 1:48 (erhm en har jag gjort )....
ska bli spännande o se en fulcrum komma till liv, som du vet så finns det jet kärror byggare här ....
Jag håller mig endast till 1:32 ww2 proppar....specialite wurgers ...gästspelar ibland på 1:48 (erhm en har jag gjort )....
Mal
Välkommen till forumet.
Mig:ar är alltid välkomna, whiffade eller inte spelar ingen roll.
/Bosse - som nog måste klassas som en jet kärror byggare.
Mig:ar är alltid välkomna, whiffade eller inte spelar ingen roll.
/Bosse - som nog måste klassas som en jet kärror byggare.
Marlin
Ooooh!
MiG-29 som är så vacker!
Skall bli mycket intressant att se vad du gör med dem =)
Och kul att du vill vara med i vansinnet här på forumet! Vi välkomnar alla, oavsett om dom bara bygger tyska plan i 1:32 i någon sifferkombination av 1, 0, och 9, eller om dom enbart bygger Star Wars modeller!
MiG-29 som är så vacker!
Skall bli mycket intressant att se vad du gör med dem =)
Och kul att du vill vara med i vansinnet här på forumet! Vi välkomnar alla, oavsett om dom bara bygger tyska plan i 1:32 i någon sifferkombination av 1, 0, och 9, eller om dom enbart bygger Star Wars modeller!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Välkommen hit! Trevligt med en Fulcrum!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Välkommen!
Detta är en jet som står på min önskelista (det finns mycket på den listan...)
Skall bli kul att se den ta form, lycka till.
Tommy
Detta är en jet som står på min önskelista (det finns mycket på den listan...)
Skall bli kul att se den ta form, lycka till.
Tommy
TommyKillander
Whif-MiG låter som ett utmärkt sätt att presentera sig! Är väldigt nyfiken på att se hur det här kommer att sluta.
Men karln har helt rätt i sak. Alla är varmt välkomna!
Den där var riktad rakt mot mig, tror jag bestämt.cas skrev:Vi välkomnar alla, oavsett om de bara bygger tyska plan i 1:32 i någon sifferkombination av 1, 0, och 9 […]
Men karln har helt rätt i sak. Alla är varmt välkomna!
Matt_Public- Master of DNF
En MiG är en MiG är en MiG....
Ska bli skoj att se hur det går
Ska bli skoj att se hur det går
Janne.S- Moderator
Tackar för peppningen. Kommer troligen bygga modellen i flygläge och då behövs en skicklig pilot som spakar spakarna. Var finner man en sådan?
PAX
Glazerghost skrev:Tackar för peppningen. Kommer troligen bygga modellen i flygläge och då behövs en skicklig pilot som spakar spakarna. Var finner man en sådan?
Några snabba tips från google
http://www.alfahobby.se/shop.zul#ITEM%3APJP-481120
http://www.pj-production.be/en/figures-1-32-/65-321113-russian-mig-29-pilot-seated-in-ac.html
http://www.rebell.com/details/piloter-figurer.html?land=332&scale=302
/Tommy
TommyKillander
Stillestånd i projektet. Har precis inhandlat färg, med mera. Håller även på med en Decathlon - RC modell.
PAX
Fick hem lite färg, penslar och annat igår. Så nu ska det börja byggas och målas.
Kommer lägga ut lite bilder på innehållet i kartongen med. Ifall någon är intresserad av detta.
Var även ute i garaget och rotade för någon vecka sen. Hittade en del prylar från "förr i tiden". Penslar och ett gäng intorkade Humbrol Fantasyfärger från när jag målade Warhammer 40K figurer. Figurerna fanns också kvar.
Kommer lägga ut lite bilder på innehållet i kartongen med. Ifall någon är intresserad av detta.
Var även ute i garaget och rotade för någon vecka sen. Hittade en del prylar från "förr i tiden". Penslar och ett gäng intorkade Humbrol Fantasyfärger från när jag målade Warhammer 40K figurer. Figurerna fanns också kvar.
PAX
Inte speciellt. Det var många år sen.Matt_Public skrev:Warhammer, säger du? Spännande!
PAX
Japp...Nu har du väckt MattiasGlazerghost skrev:Inte speciellt. Det var många år sen.Matt_Public skrev:Warhammer, säger du? Spännande!
Oxå....jepp skönt.färg kit .....
Mal
Jaha. Det här projektet gick verkligen i stå. Har haft fullt upp med RC flyghobbyn nu så MIG-29:an har legat i träda. Öppnade lådan idag och passade på att ta lite bilder på gjutningarna, utifall någon annan kanske är intresserad av modellen. Totalt 7st "sprues".
Ska väl försöka dra igång bygget nu när kvällarna är mörkare.
Ska väl försöka dra igång bygget nu när kvällarna är mörkare.
Senast ändrad av Glazerghost den ons okt 21 2015, 18:31, ändrad totalt 2 gånger
PAX
Sitter och kollar på inredning av cockpit och här får väl nästan fri färgsättning gälla. Hittade denna bild på Wikipedia. Mycket prylar att hålla reda på.
PAX
Glömde ju dekalarket. Det följer med målningsanvisning för Östtyskland och Tyskland samt Irak. Har ingen som helst aning om de stämmer.
PAX
Ser ju ut att kunna bli en hyfsat trevlig modell av det där.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Röjiga klibbisar!
Vilken nationalitet blir det?
Jag hoppas det. Länge sen man knipsade detaljer och limmade. Sätet limmat och övre frontstycket påbörjat. Sätet är ju inget snyggt men det får vara så.
I bakgrunden rullar YT. Hittade följande filmer. Kul med lite info. Hade inte sett dem innan.
I bakgrunden rullar YT. Hittade följande filmer. Kul med lite info. Hade inte sett dem innan.
PAX
Matt_Public skrev:Röjiga klibbisar!
Tanken finns att göra en svensk MIG-29. Det här får bli ett testobjekt inför kommande byggen. Funderar även på en rysk färgsättning liknande den som deras uppvisningsflyg hade. Kommer troligen bygga den i flygläge.
PAX
Så planen lever ännu? Cool!Glazerghost skrev:Tanken finns att göra en svensk MiG-29.
Antar att fotot på dekalerna således endast var ämnat som konsumentupplysning.
Svensk MiG-29?
Häffans!
Häffans!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Är det någon som kan identifiera vilka missiler detta ska föreställa? Jag kan inte sådant här än. Gärna funktion också.
PAX
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» MiG-29 9-13 Fulcrum C
» MiG-29 "Fulcrum C", G.W.H 1/48
» MiG-29 9-13 Fulcrum C, GWH 1/48
» Mig 29M Fulcrum, Trumpeter 1/32
» MiG-29 Fulcrum A -Revell 1/144
» MiG-29 "Fulcrum C", G.W.H 1/48
» MiG-29 9-13 Fulcrum C, GWH 1/48
» Mig 29M Fulcrum, Trumpeter 1/32
» MiG-29 Fulcrum A -Revell 1/144