Academy M-29A Fulcrum 1/48
+9
Warsawpact
Janne.S
Matt_Public
TommyKillander
Azgaron
cas
Marlin
Mal
PAX
13 posters
Sida 3 av 6
Sida 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Academy M-29A Fulcrum 1/48
Matt_Public skrev:Mer som spakapan i en TIE-Fighter. Murrigt!
Ha ha. Ja det kanske stämmer mer. Det får bli svart/grå/vit TIE fighter kamouflage på skrovet.
PAX
Testade min airbrush idag. Biltemas variant. Funkade inte alls med Model colors. Testade spädning och rent vatten. Inget kom ut. Eller rättare sagt. Rent vatten kunde jag få lite flöde med men knappast godtagbart. Rengjort den flera gånger men vill absolut inte. Så nu får jag väl investera i en "riktig" spruta. Vilket just nu tar emot rent ekonomiskt.
PAX
Vad är det för nål, och finns det någon större nål att använda? Kan vara värt att kolla först så det inte är en 0.15 eller 0.2 mm nål typ....
frznlogic
Tråkigt att du har problem med din Biltema airbrush. Vilken modell är det ?
Jag började använda Julas gravitationsmatade modell för 299:- (ser väldigt lik ut Biltemas för 269:-) och den funkade bra till att komma igång och lära sig att måla med airbrush.
Nu har jag en H&S Evolution CRplus 2in1 som jag är supernöjd med. Den kostade 1800:-
Jag började använda Julas gravitationsmatade modell för 299:- (ser väldigt lik ut Biltemas för 269:-) och den funkade bra till att komma igång och lära sig att måla med airbrush.
Nu har jag en H&S Evolution CRplus 2in1 som jag är supernöjd med. Den kostade 1800:-
TommyKillander
Tadaa! Hittade felet. Nålen har en mycket lång spets och jag var tvungen att dra tillbaka nålen lite för att få flöde. Så "just nu" fungerar den. Jag använder Biltemas 449:- variant med möjlighet att ställa flödet på en skruv under nosen. Just nu fullt flöde. Öppningen ska vara 0.3mm enligt spec.
PAX
Testade airbrush på luftintagen. Finns ingen färg angiven för insidan så de får vara mörka.
PAX
Det ser mörkt ut, men är säkert en lysande start!
Matt_Public- Master of DNF
Så é re!
Har väl insett att det är lika bra att bygga ihop det mesta av maskinen. Måste nog fylla ut en del glipor och skarvar, slipa m.m. Så jag avvaktar med målningen till senare.
Satt och kollade på nya flyg. Den här hobbyn väcker ju samlarådran snabbt. Har en WW2 kärra på ingång som ska bli en specialare, samt att de ryska SU-varianterna är ju för jäkla snygga...
Har väl insett att det är lika bra att bygga ihop det mesta av maskinen. Måste nog fylla ut en del glipor och skarvar, slipa m.m. Så jag avvaktar med målningen till senare.
Satt och kollade på nya flyg. Den här hobbyn väcker ju samlarådran snabbt. Har en WW2 kärra på ingång som ska bli en specialare, samt att de ryska SU-varianterna är ju för jäkla snygga...
PAX
Bland det tacksamma med en MiG-29 är deras inbyggda FOD-skydd i luftintagen
Snyggt jobbat!
Snyggt jobbat!
Janne.S- Moderator
Glazerghost skrev:Tadaa! Hittade felet. Nålen har en mycket lång spets och jag var tvungen att dra tillbaka nålen lite för att få flöde. Så "just nu" fungerar den. Jag använder Biltemas 449:- variant med möjlighet att ställa flödet på en skruv under nosen. Just nu fullt flöde. Öppningen ska vara 0.3mm enligt spec.
Vad gött att du löste problemet !
Kul att du kommit igång ser fram emot fortsättningen
Tommy
TommyKillander
Petar lite färg på piloten. Väldigt avslöjande när man förstorar bilder på så här små figurer. Man ser direkt vart färgmissarna är. Försökte få in lite blå nyans i visiret. Ska bli en svart wash vid nästa tillfälle, sen får det nog vara nog. Figuren är PJ Productions Rafale Pilot.
PAX
Hufha, snyggt jobbat på den där figuren!
Det är absolut tokigt svårt med de där små figurerna tycker jag,och det ser galant ut!
Det är absolut tokigt svårt med de där små figurerna tycker jag,och det ser galant ut!
frznlogic
frznlogic skrev:Hufha, snyggt jobbat på den där figuren!
+1
Jag håller med, det ser kalas ut!
/Tommy
TommyKillander
Just! Ser ju tamigsmurfen kalasmumsig ut.frznlogic skrev:Hufha, snyggt jobbat på den där figuren!
Matt_Public- Master of DNF
Pilot klar. Ska måla lite andra delar som placeras i modellen innan bygget fortsätter.
Senast ändrad av Glazerghost den sön nov 01 2015, 18:42, ändrad totalt 1 gång
PAX
Tuff spakapa!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar för peppet. Igår lyckades jag med bedriften att skära mig i tummen med skalpellen. Det var ju bara väntat att det skulle hända förr eller senare.
PAX
Stilig flygare
Snitt i tummen är en överhängande fara i denna bransch.
Snitt i tummen är en överhängande fara i denna bransch.
Caverö
Bakre kroppshalvor faller samman hyfsat bra. Gjutningen är inte 100% där flamberingsburkarna skall ansluta. Döljs troligen vid monteringen av luftbromsen.
Främre kroppshalvor passar bra med varandra.
Främre kroppshalvor passar bra med varandra.
PAX
Började kolla på de inre utblåskannorna på gjutramen och skulle skära bort dem. Lättare sagt än gjort. 8 (!) gjutpunkter på utsidan. De sträcker sig långt utmed konan. På insidan sitter det 4 gjutpunkter som även de sträcker sig en bra bit in i konan. Krävs ett litet smalt sågblad här. Med tången kommer jag inte åt och den kommer göra mer skada än nytta
PAX
Det där är karaktärsdanande!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» MiG-29 9-13 Fulcrum C
» MiG-29 "Fulcrum C", G.W.H 1/48
» MiG-29 9-13 Fulcrum C, GWH 1/48
» Mig 29M Fulcrum, Trumpeter 1/32
» MiG-29 Fulcrum A -Revell 1/144