AS.532 Cougar aka Hkp10B
+6
Matt_Public
Marlin
cas
TommyKillander
glimturen
Azgaron
10 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: AS.532 Cougar aka Hkp10B
glimturen skrev:Matt_Public skrev:Segharvande är också framsteg!
+1 på det!
Hejja dig Ola!
Lyfter på hatten
Gäst- Gäst
Som sagt , har Italeri någon kvalitetsansvarig på fabriken eller tillsattes den av någon konkurrent till Italeri
Så här kan det se ut när glaskupan är på plats på helikopetern , en vacker glipa på 1mm
Passform är INTE O och A på denna
Så här kan det se ut när glaskupan är på plats på helikopetern , en vacker glipa på 1mm
Passform är INTE O och A på denna
Gäst- Gäst
Uj, den frågan angränsar ju regelrätt koan-träning.Ola skrev:Som sagt: Har Italeri ens någon kvalitetsansvarig på fabriken, och tillsattes tjänsten i så fall av en konkurrent till företaget?
Oavsett vilket är det tråkigt med glappet. Men när du väl löst det bekymret borde resten flyta på snällt vid jämförelse.
Matt_Public- Master of DNF
Fin glipa att fixa, men det fixar du galant!
När jag jobbade med nybilskontroll av nya Fiatbilar så fick vi reda på att enligt facket får de inte klaga (läs anklaga nån för att ha gjort fel) på nån i de tidigare produktionsleden!
Så därför låg det på oss att rätta till dessa brister som skeva dörrar, saknade lampor, avdragna kablar mm som de helt enkelt lämnat därhän!
Kan ju finnas liknande regler på Italeri!
Håkan
När jag jobbade med nybilskontroll av nya Fiatbilar så fick vi reda på att enligt facket får de inte klaga (läs anklaga nån för att ha gjort fel) på nån i de tidigare produktionsleden!
Så därför låg det på oss att rätta till dessa brister som skeva dörrar, saknade lampor, avdragna kablar mm som de helt enkelt lämnat därhän!
Kan ju finnas liknande regler på Italeri!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Bra tänkt!Azgaron skrev:Kan ju finnas liknande regler på Italeri!
De har dock säkert förfinat processen och överlåter därmed all kvalitetskontoll och samtliga avhjälpande åtgärder till kunden.
Matt_Public skrev:Bra tänkt!Azgaron skrev:Kan ju finnas liknande regler på Italeri!
De har dock säkert förfinat processen och överlåter därmed all kvalitetskontoll och samtliga avhjälpande åtgärder till kunden.
Glöm inte att kunden även ombedes betala för reparationen!
Det går framåt Ola!
glimturen
Jävlar vilken glipa, nu kommer jag få mardrömmar.
Mardrömmar främst eftersom att jag är så sjukt dålig på att fylla igen glipor snyggt.
Men det artar sig bra annars, ska bli kul att se sen.
Mardrömmar främst eftersom att jag är så sjukt dålig på att fylla igen glipor snyggt.
Zander_Lindstrom
Matt_Public skrev:Uj, den frågan angränsar ju regelrätt koan-träning.Ola skrev:Som sagt: Har Italeri ens någon kvalitetsansvarig på fabriken, och tillsattes tjänsten i så fall av en konkurrent till företaget?
Oavsett vilket är det tråkigt med glappet. Men när du väl löst det bekymret borde resten flyta på snällt vid jämförelse.
Både njae o. kanske o. lite nej , men resten kommer med plågsamt tråkig takt
Gäst- Gäst
glimturen skrev:Matt_Public skrev:Bra tänkt!Azgaron skrev:Kan ju finnas liknande regler på Italeri!
Glöm inte att kunden även ombedes betala för reparationen!
Det går framåt Ola!
Vad är det man säger , kunden har alltid fel även om den har rätt (och detta då enligt handlaren/säljaren)
Gäst- Gäst
Zander_Lindstrom skrev:Jävlar vilken glipa, nu kommer jag få mardrömmar.
Hysteriskt fnitter , med lagom hulkande med inslag av nervösa skratt så gick det som det gick
Gäst- Gäst
So far so bad or not good
Så här blev det efter viss insats av spackel , men Italeri fortsätter visa sin synnerligt goda usla sida på passform
Lite förklaring på denna bild , sidodörrarna skall på plats så det var ingen större idé att måla hela skräpet
Lite mer delar på plats
Så här blev det efter viss insats av spackel , men Italeri fortsätter visa sin synnerligt goda usla sida på passform
Lite förklaring på denna bild , sidodörrarna skall på plats så det var ingen större idé att måla hela skräpet
Lite mer delar på plats
Gäst- Gäst
Sedär det artar sig !
Storstilat fixat med spackel.
Italeri har en egen uppfattning om hur en byggupplevelse skall vara... men men... det mesta går ju att fixa med lite sisu, svett och svordomar
Tommy
Italeri har en egen uppfattning om hur en byggupplevelse skall vara... men men... det mesta går ju att fixa med lite sisu, svett och svordomar
Tommy
TommyKillander
TommyKillander skrev:Sedär det artar sig !
Tommy
Tackar så mycket Tommy
Svordomarna utökas stadigt i uppåt gående fart medans bygglusten går stadigt nedåt i samma takt
Sedan tur att mobilkameran ljuger å det friskaste
Gäst- Gäst
...spackel, slipstickor, slagborr, sprängmedel, Satansdyrkan...TommyKillander skrev:[...] det mesta går ju att fixa med lite sisu, svett och svordomar...
Ehum, fint kämpat är det emellertid. Visa italienaren vem som bestämmer!
Apropå bilder, lite skönmålande har väl aldrig skadat.
Modellen kräver att du visar vem som bestämmer!
Bra kämpat, blir kalas detta!
glimturen
Matt_Public skrev:...spackel, slipstickor, slagborr, sprängmedel, Satansdyrkan...TommyKillander skrev:[...] det mesta går ju att fixa med lite sisu, svett och svordomar...
Ehum, fint kämpat är det emellertid. Visa italienaren vem som bestämmer!
Det var Italienarna som bestämde
Gäst- Gäst
glimturen skrev:Apropå bilder, lite skönmålande har väl aldrig skadat.
ställningen blev följande 1 - 0 till Italien
Gäst- Gäst
Så då var denna otroliga dynga färdig , nästan så man har lust att lägga en redig kinapuff i skuffen på den
Allt med gula pilar kom till efter senaste bilduppdateringen plus lite till
Allt med gula pilar kom till efter senaste bilduppdateringen plus lite till
Gäst- Gäst
Detta är avgjort en felbedömning i mina ögon.Ola skrev:Ställningen blev följande: 1 - 0 till Italien.
Som jag ser det hade en Italienseger krävt ett uteblivet färdigställande, exempelvis att cockpitdesignen förhindrat kroppshalvorna från att mötas. Du har med list och våld rott skutan i hamn; inte utan skavanker, märk väl, men ändå.
Frånvaron av kinapuffikationer talar sitt tydliga språk: seger åt hemmalaget och värdnationen.
Jag utnämner således hela rasket till hederssnyggstavikare, alla motsägelser är gagnlösa.
Heja dig!
+1 på det!Matt_Public skrev:Detta är avgjort en felbedömning i mina ögon.Ola skrev:Ställningen blev följande: 1 - 0 till Italien.
Som jag ser det hade en Italienseger krävt ett uteblivet färdigställande, exempelvis att cockpitdesignen förhindrat kroppshalvorna från att mötas. Du har med list och våld rott skutan i hamn; inte utan skavanker, märk väl, men ändå.
Frånvaron av kinapuffikationer talar sitt tydliga språk: seger åt hemmalaget och värdnationen.
Jag utnämner således hela rasket till hederssnyggstavikare, alla motsägelser är gagnlösa.
Heja dig!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Instämmer helt med de övriga!
Rena short-run segern på trotsighet, tjurighet och envishet!
Så ska de tas!
Snyggt jobbat, Ola!
Stefan
Rena short-run segern på trotsighet, tjurighet och envishet!
Så ska de tas!
Snyggt jobbat, Ola!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Den motspänstiga modellen bekämpades storartat!
Stora medaljen för visad härdighet!
Stora medaljen för visad härdighet!
glimturen
Skumt, jag tyckte den där modellen var riktigt bra. Visst, lite bångstyrig var den allt. Men inte sådär mycket felade min modell.
Henke R
Tjurig sak att få dit man vill skriver du ,,men ser ut som det kommer att bli en fin modell att ställa i hyllan när den är klar
//Kent ( som har vågat sig upp på övervåning där bastuvärme råder i hobby rummet )
//Kent ( som har vågat sig upp på övervåning där bastuvärme råder i hobby rummet )
Gigabyte
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sida 3 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet