M -10 från Academy
+7
MiniStuff
JOooCKE
Azgaron
Caverö
T-34
merlin1953packard
Gigabyte
11 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
M -10 från Academy
En Academy byggsats med lite inredning så som växellåda o radio o lite smått o gått , M10 ligger vad jag kan se på samma chassi som Grant o sherman , bland andra , så inredingen är snarlik mellen dom olika vagnarna , nog tjatat nu skall det byggas
Gigabyte
Sv: M -10 från Academy
Det var värst, Giga! Knappt har färgen torkat på föregående bygge och du är redan på språng med ett nytt projekt! Skall bli spännande att följa!
merlin1953packard
Ska bli kul att följa Gigabyte. Har en sån liggande i hyllan obyggd
Jättebra att nån bygger den först.
Magnus
Jättebra att nån bygger den först.
Magnus
T-34
Jo Merlin , o Magnus,jag blev så sugen när jag såg Caverös M-18 bygge ,och gillar dessa Öppna vagnar både tyskt o allierat ,, Marden är ju helfrän ,o det finnes en öppsjö att välja på,,, som tur är
Ps välkomen tillbaka från resan Magnus !!
Ps välkomen tillbaka från resan Magnus !!
Gigabyte
Härligt att du går på en M-10 dessa sköna opentop turrets är för coola.
Vill se mera.
Vill se mera.
Caverö
Kul att du startat ett nytt bygge Giga! Ska bli kul att följa!
Kanske dags att sätta igång med M-12an jag har!
Håkan
Kanske dags att sätta igång med M-12an jag har!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan o Caverö ,M12 är det den med 15,5 cm knallpåk på ? , låter som ett mycket gott val Håkan
Gigabyte
Jepp, det stämmer det! Har en sån från Academy som verkar rätt trevlig! Får nog avsluta nått mer först innan jag påbörjar nått nytt!
Håkan
Håkan
Va har du något som inte är avslutat ,,det har jag inte ,,,, eller hur är det nu igen ,,,en Mig en T55,,2 dion ,en panter ,eeeeeeeeeeeeeeekkkkkkk
Gigabyte
Tja, några stycken har det ju blivit! Måste ju ha nått att göra medans limmet/färgen torkar!
Håkan
Håkan
Najs Gigabyte. Känner igen dom från både M3 och M4. Lite pill att få ihop dom.
Magnus
Magnus
T-34
Du är verkligen på hugget nu, Giga! Går från den ena pansarbrytande klarheten till den andra! Det är härligt när bygglust och inspiration håller i sig! Trots att jag är en inbiten flygentusiast, blir jag alltid sugen på att bygga pansarfordon, när man ser vilka fantastiska byggen ni åstadkommer! Har förvisso en Autoblinda AB41 i 1/48 liggande (plus lite annat i 72-skala som Kübelwagen och annat liknande). Kanske skall man alternera lite och bygga den som omväxling till alla dessa luftburna farkoster som annars lämnar mitt byggbord.
merlin1953packard
Tack Merlin för dom orden Jo det är både kul o lärorikt att bryta mönstret en smula jag skall bygga en oldtimer en Sopwith Camel i skala 1/48 , hu var det kan bli knas det bygget men det bli som det blir
Nå väl har får på lite färg på inredingen på M-10 skall lite mässinsfärgde granater ( eller vad i heklefjäll det är ) och lite små pyssel som eldsläckare o vatten flaskor o wash kvar
Nå väl har får på lite färg på inredingen på M-10 skall lite mässinsfärgde granater ( eller vad i heklefjäll det är ) och lite små pyssel som eldsläckare o vatten flaskor o wash kvar
Gigabyte
Roligt att se hur bygget växer, Giga! Sitsarna ser ju autentiskt slitna och utnötta ut.
merlin1953packard
Tackar Jocke o Merlin , stolarna ja dom skall egentligen vara gröna ,men har svårt att få en slityta som ser någorlunda ut i den kulören,, så nu kör jag med vanligt tyskt pansar röd o torrborstar med lite Tamyia FX-buff
Gigabyte
Hej på en ,,fått på lite detaljer , det är tacksamt att plilla dit något som bryter så som granathylsorna o eldsläckaren nu bara washen i lite olje spill kvar sen åker kapsylen på
Mvh Giga
Mvh Giga
Gigabyte
Tjusigt Giga! Bra kontrast som sagt!
Håkan
Håkan
Snyggt Gigabyte. Jo som sagt det är kul att få använda lite andra färger än grön, grått och brunt ibland.
Magnus
Magnus
T-34
Det här bygget hade jag missat! Snyggt som vanligt Giga! Du har fått till bronsfärgen riktigt bra... på med lite wash nu så är innandömet färdigt.
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Ov-10 Bronco 1:72 från Academy
» F-16 ( Academy 1/32 )
» F8F Academy 1/48
» Academy P51 (F-6A-NA)
» Academy P-47N 1/48
» F-16 ( Academy 1/32 )
» F8F Academy 1/48