A-1J Skyraider
+9
TommyKillander
Gigabyte
glimturen
Matt_Public
Azgaron
Stefan E
Marlin
cas
Janne.S
13 posters
Sida 3 av 6
Sida 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: A-1J Skyraider
Tjusigt målat!
Här går det undan minsann
Sålänge det är för ljust går det alltid att fixa enkelt - värre är det om det är för mörkt
Det blir nog bra med ett filter och vädring.
Tommy
Sålänge det är för ljust går det alltid att fixa enkelt - värre är det om det är för mörkt
Tommy
TommyKillander
TommyKillander skrev:Tjusigt målat!
Tommy
Tackar Tommy Å mattaMatt_Public skrev:Äh, det där kommer att bli bra så fort dekalerna är på.
Javisst...enkelt att fixa
Janne.S- Moderator
Väderspänning med Janne blir det ju!
Inte mycket kontrast mellan de två gröna, men satfläsk vad stabilt målat det är!
Inte mycket kontrast mellan de två gröna, men satfläsk vad stabilt målat det är!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nä jag var lite förvånad men när jag kollade upp 1/1 Så verkar det vara varierad kontrast färgerna emellan. När jag målade min F-111 så tog jag Tamyia Dark Green och i efterhand var det nog för stor kontrast.cas skrev:Väderspänning med Janne blir det ju!
Janne.S- Moderator
Inte mycket kontrast, nej.....
Men om man tittar på bilder från Vietnam så ser man att ju äldre flygplanen blir, desto mindre blir kontrasterna och färgerna börjar flyta ihop.
Man kan se maskiner med målningar över hela kartan, från fräscht nymålade flygplan till riktigt murriga saker, så det finns inget rätt eller fel här, kör på bara.
Kom ihåg att dessa maskiner stod ute i ur o skur, i brännande solsken eller tropiska monsuner år efter år, det måste ha gått fruktansvärt hårt åt färgen.
Dessutom, när du lägger på klarlack inför dekalerna så kommer kontrasten att öka något igen, så det här blir kanonbra!
Mycket snyggt jobbat så här långt!
Stefan
Men om man tittar på bilder från Vietnam så ser man att ju äldre flygplanen blir, desto mindre blir kontrasterna och färgerna börjar flyta ihop.
Man kan se maskiner med målningar över hela kartan, från fräscht nymålade flygplan till riktigt murriga saker, så det finns inget rätt eller fel här, kör på bara.
Kom ihåg att dessa maskiner stod ute i ur o skur, i brännande solsken eller tropiska monsuner år efter år, det måste ha gått fruktansvärt hårt åt färgen.
Dessutom, när du lägger på klarlack inför dekalerna så kommer kontrasten att öka något igen, så det här blir kanonbra!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stefan E skrev:Inte mycket kontrast, nej.....
Stefan
Tack Stefan
Så sant så
Janne.S- Moderator
Professorns kosmiska visdom är stor!
Visserligen både fel objekt och fokusområde, men likväl visuellt intressant: LÄNK!
Visserligen både fel objekt och fokusområde, men likväl visuellt intressant: LÄNK!
Matt_Public- Master of DNF
Härskarns vilken målning! Jättesnyggt Janne. Det rullar på som tåget också. Hatten av!
Henke R
Tack Henrik, sjukt roligt ärvdet ocksåHenke R skrev:Härskarns vilken målning! Jättesnyggt Janne. Det rullar på som tåget också. Hatten av!
Janne.S- Moderator
Oh detta blir smaskens Janne, snyggt målat!! Ska bli riktigt kul att se vad du gör med vädringen då jag har Trumpeters större variant liggande i pipen
//Henke
//Henke
Henkepenke
Henkepenke skrev:Oh detta blir smaskens Janne, snyggt målat!! Ska bli riktigt kul att se vad du gör med vädringen då jag har Trumpeters större variant liggande i pipen
//Henke
Tack Henke
Janne.S- Moderator
Hela dagens session gick åt till att måla färggränsen mellan över och undersidan!
Jag började med FS36622 grå och frihandsmålade den kurviga gränsen mellan kammo och undersida....det var jobbigt...
Fick göra flera justeringar med grundfärgerna för att eliminera överspray och för mjuka kanter. Färgen var väldigt förtunnad och lite för hårt tryck på knappen så spreds det spindelben åt alla håll
Men jag blev nöjd, tycker den har rätt organiska känsla fär att ge den liv.
Som jag sa så målade jag bara färggränsen...jag får fylla i senare och kanske maska så jag inte sabbar färggränserna
Limma lugnt!
Jag började med FS36622 grå och frihandsmålade den kurviga gränsen mellan kammo och undersida....det var jobbigt...
Fick göra flera justeringar med grundfärgerna för att eliminera överspray och för mjuka kanter. Färgen var väldigt förtunnad och lite för hårt tryck på knappen så spreds det spindelben åt alla håll
Men jag blev nöjd, tycker den har rätt organiska känsla fär att ge den liv.
Som jag sa så målade jag bara färggränsen...jag får fylla i senare och kanske maska så jag inte sabbar färggränserna
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Gulp! Det var inget dåligt företag att ge sig hän med på en vanlig onsdag.
Magnifikt viftat med luftborsten!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt målat Janne !!
Masker i all ära ,,,men det blir mycket mera liv i en frihands målning
//Kent
//Kent
Gigabyte
Tack christercas skrev:Gulp! Det var inget dåligt företag att ge sig hän med på en vanlig onsdag.
Tack kent, visst är det såGigabyte skrev:Snyggt målat Janne !!
//Kent
Janne.S- Moderator
Fick lite mer målat....
Täckte buken...
MAskade och målade bakom ryggpansaret
MAskade propellern och målade svart
Sedan maskade jag runt navet och målade white alunium och en lite röd prick i mitten
MAskade och målade den arresterande kroken
Sedan tryckte jag in motorn
En liten propellis på också
KOmmer antagligen mer då jag är....helt....ENSAM i helgen!!! Sambon och barnen åkte för att fira mormor över helgen...åter på måndag
Limma lugnt!
Täckte buken...
MAskade och målade bakom ryggpansaret
MAskade propellern och målade svart
Sedan maskade jag runt navet och målade white alunium och en lite röd prick i mitten
MAskade och målade den arresterande kroken
Sedan tryckte jag in motorn
En liten propellis på också
KOmmer antagligen mer då jag är....helt....ENSAM i helgen!!! Sambon och barnen åkte för att fira mormor över helgen...åter på måndag
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Gräsänkling, således.
Jag förutspår hämtpizza och dålighetsliv (samt ostbågar till frukost).
Matt_Public- Master of DNF
Kanske imorgon....idag har jag potatisgratäng och ryggbiff på menynMatt_Public skrev:Gräsänkling, således.
Janne.S- Moderator
Matt_Public skrev:Jag förutspår hämtpizza och dålighetsliv (samt ostbågar till frukost).
Jisses här går det undan - undra sa flundran om den blir klar i gräsänklings-helgen....
Med rätt (tidoptimerad) diet så kan det gå - allt för konsten
Tommy
TommyKillander
TommyKillander skrev:Matt_Public skrev:Jag förutspår hämtpizza och dålighetsliv (samt ostbågar till frukost).
Jisses här går det undan - undra sa flundran om den blir klar i gräsänklings-helgen....
Med rätt (tidoptimerad) diet så kan det gå - allt för konsten
Tommy
Hehe....mja, men en bra bit på vägen borde den komma
Janne.S- Moderator
Snyggt jobbat med målningen Janne!
Hoppas planet går ihop när helgen är FF och BF!
glimturen
Tack Rickardglimturen skrev:Snyggt jobbat med målningen Janne!
Janne.S- Moderator
Sida 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Hasegawa 1/72 Skyraider
» A-1H Skyraider (Hasegawa, 1/72)
» Douglas A-1J Skyraider
» Heller 1/72 Skyraider
» A1 Skyraider 1:48 TAMIYA - Första modellen klar 20 år!
» A-1H Skyraider (Hasegawa, 1/72)
» Douglas A-1J Skyraider
» Heller 1/72 Skyraider
» A1 Skyraider 1:48 TAMIYA - Första modellen klar 20 år!
Sida 3 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet