A-1J Skyraider
+9
TommyKillander
Gigabyte
glimturen
Matt_Public
Azgaron
Stefan E
Marlin
cas
Janne.S
13 posters
Sida 4 av 6
Sida 4 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: A-1J Skyraider
Snyggt målat Janne! Går rasande fort!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Snyggt målat Janne! Går rasande fort!
Håkan
Tack Håkan
Inte så avancerad modell nej
Janne.S- Moderator
En liten updatering
MAskade och målade hjulbrunnarna...slog mig att jag frångick ritningen genom att inte installera luckor och väggar i hjulbrunnarna innan jag limmade ihop vingarna...hmmm.
Måkade antennerna...saknar basen till piskantennen vid huven...och den är inte med i ritningen heller...hmmmm.
JAg kom ihåg att dopa huven och vindrutan i johnson den här gången..undrar om vindrutan var tintad pg pansarglas? ...hmmm
Så blanklackade jag allt...noga.
Limma lugnt!
MAskade och målade hjulbrunnarna...slog mig att jag frångick ritningen genom att inte installera luckor och väggar i hjulbrunnarna innan jag limmade ihop vingarna...hmmm.
Måkade antennerna...saknar basen till piskantennen vid huven...och den är inte med i ritningen heller...hmmmm.
JAg kom ihåg att dopa huven och vindrutan i johnson den här gången..undrar om vindrutan var tintad pg pansarglas? ...hmmm
Så blanklackade jag allt...noga.
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Ser kanonsnyggt ut!
Är nästan 100 på att Skyraidern inte hade tintat pansarglas i vindrutan.
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack StefanStefan E skrev:Ser kanonsnyggt ut!
Stefan
Har inte sett något på bilder heller... däremot att frontrutan inte var målad i framkant var nytt och jag har redan maskat och målat min
Janne.S- Moderator
Dekaler!
Så skönt att ha en modell utan en miljon stenciler...passade ändå på att förstöra en dekal till propellern :/
Sedan maskade jag huven...
Och målade...tyvärr innan jag visste att frontrutan skulle vara omålad i framkant...nu är den både prajmad och målad så det får vara så :/
Limmade dit stjärhjulet och kroken...
Här förväntade jag mig den perfekta stormen eftersom jag inte följde instruktionerna utan limmade ihop vingarna innan jag lade till väggarna i hjulbrunnen...men de bara ploppade på lats mycket odramatiskt
Lika bara att limma på ställen
JIppi nu står den på sina egna hjul!!
Sedan blir det vädring!!!!
Limma lugnt!
Så skönt att ha en modell utan en miljon stenciler...passade ändå på att förstöra en dekal till propellern :/
Sedan maskade jag huven...
Och målade...tyvärr innan jag visste att frontrutan skulle vara omålad i framkant...nu är den både prajmad och målad så det får vara så :/
Limmade dit stjärhjulet och kroken...
Här förväntade jag mig den perfekta stormen eftersom jag inte följde instruktionerna utan limmade ihop vingarna innan jag lade till väggarna i hjulbrunnen...men de bara ploppade på lats mycket odramatiskt
Lika bara att limma på ställen
JIppi nu står den på sina egna hjul!!
Sedan blir det vädring!!!!
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Snyggt jobbat!
Det där med vingrutan var nytt för mig med, får kolla upp det.
Ja, den här modellen bara trillar ihop!
När jag byggde min tänkte jag "suga på bygget" lite, men den föll ihop på ett par dagar, bara!
Stefan
När jag byggde min tänkte jag "suga på bygget" lite, men den föll ihop på ett par dagar, bara!
Stefan
Snyggt jobbat Janne! Blev snyggt med dekaler och ställ på!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Najs!
Skönt med framflyt för en gångs skull - annars brukar ju det jäklas om det finns minsta chans...
Osis med dekalen dock - Murphy han både ger och tar...
Tommy
Skönt med framflyt för en gångs skull - annars brukar ju det jäklas om det finns minsta chans...
Tommy
TommyKillander
Tack StefanStefan E skrev:Snyggt jobbat!
Stefan
Tack HåkanAzgaron skrev:Snyggt jobbat Janne! Blev snyggt med dekaler och ställ på!
Håkan
TommyKillander skrev:Najs!
Tommy
Tack Tommy
Tja, sabbade dekalen på proppen...får se hur jag löser det.
Nu har jag vädrat och mattlackat....funderar lite på vada mer jag ska göra innan jag sätter igång med lasten och balkarna.
Ett orosmoln har seglat upp på horisonten, nämligen min desktop som börjat bråka.....kan vara att en av RAID diskarna slutat fungera :/
Janne.S- Moderator
En och annan luftgrop får man räkna med i det rasande tempot....
Dock blir det rasande vackert med!
glimturen
Tack Rickardglimturen skrev:En och annan luftgrop får man räkna med i det rasande tempot....
Janne.S- Moderator
Hot DAMN vad snyggt det blir!
Är du i full fart med våldsam Skyraider-vädring nu tro?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Just! Övervåld är underskattat vad Sandy beträffar.cas skrev:Är du i full fart med våldsam Skyraider-vädring nu, tro?
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Just! Övervåld är underskattat vad Sandy beträffar.cas skrev:Är du i full fart med våldsam Skyraider-vädring nu, tro?
Ja, kom loss nu, du har fritt spelrum!
Inte ofta jag säger det om vädring, men på en Sandy kan man ta i hur hårt man orkar, det kommer ändå att vara för lite!
Superbt bygge så här långt!
Stefan
Janne.S skrev:Tja, sabbade dekalen på proppen...får se hur jag löser det.
Tjena Janne, vad är det för dekal du behöver?
Jag borde ha de flesta kvar från min Tamiya Skyraider.
/Bosse
Marlin
cas skrev:Hot DAMN vad snyggt det blir!
Den är våldsamt färdigvädrad och mattlackad nu.....men min dator verkar ha gjort sitt, eller min RAID hårddisk.....den finner inte windows, (vilket i sig inte är av ondo) så den startar inte upp annat än till en härlig blå-skärm.
Har ju bara satt på dekalerna än på bilderna....nu är den balanserat vädradPoseidon skrev:Det ser väldigt "Clean" ut alltså bra balanserad nedsmutsning!
Den ser faktiskt rätt käck ut just nu....Matt_Public skrev:Just! Övervåld är underskattat vad Sandy beträffar.cas skrev:Är du i full fart med våldsam Skyraider-vädring nu, tro?
Tack StefanStefan E skrev:Matt_Public skrev:Just! Övervåld är underskattat vad Sandy beträffar.cas skrev:Är du i full fart med våldsam Skyraider-vädring nu, tro?
Ja, kom loss nu, du har fritt spelrum!
Inte ofta jag säger det om vädring, men på en Sandy kan man ta i hur hårt man orkar, det kommer ändå att vara för lite!
Superbt bygge så här långt!
Stefan
Den är redigt vädrad
Marlin skrev:Janne.S skrev:Tja, sabbade dekalen på proppen...får se hur jag löser det.
Tjena Janne, vad är det för dekal du behöver?
Jag borde ha de flesta kvar från min Tamiya Skyraider.
/Bosse
Jag sabbade stencilen som sitter på varje propellerblad.....har du kvar dom så tar jag dom gärna
Meddlande på ingång
Janne.S- Moderator
Jag kan bara säga såhär: Vädringen som janne har gjort är HELT enastående.
Man får bara hoppas att han for ordning på bilduppläggandet för:
Egentligen skulle man be dig Janne om en utförlig steg-för-steg beskrivning, baa för att jag fattar trögt.
Egentligen skulle man be dig Janne om en utförlig steg-för-steg beskrivning, baa för att jag fattar trögt.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Min desktop bråkar med mig, är hårdisken som håller på att hälsa hem, som tur är har jag en liten laptop att göra uppdateringar på också om det kniper...fast jaf gillar inte att skriva
på en laptop
Hursom så har jag vädrat lite...
gjorde färgskav med denna stomper gjord av en disksvamp både i zinkcromat och metall...även en fin pensel blev involverad tillsist.
EFter chippandet var klart så lade jag en grå panelwash på undersidan och en mörkbrun på ovansidan
Sedan blev det oljespill och smuts med pasteller och sminksvamp följt av sot med svarta pigment och sedan förseglade jag med mattlack.
Inte helt nöjd med propellervädringen, jag är dålig på propellrar och sumpade en dekal på ett blad och försökte dölja det med vädring...tips mottages med glädje
Efter mattlacken så gick jag tillbaka och geggade ytterligare med pigment för att får till de oljiga och svarta avgasränderna från motorn på sidorna. Doppade en tops i
lacknafta för agtt putsa till lite.
Med vädringen klar så maskade jag av huven och vindrutan, jag ska göra ett nytt sikte så de är bara torrpassade än så länge. Förutom siktet och lite antenner så är själva Spaden klar så är det hög tid
att börja med beväpningen
Limma lugnt!
på en laptop
Hursom så har jag vädrat lite...
gjorde färgskav med denna stomper gjord av en disksvamp både i zinkcromat och metall...även en fin pensel blev involverad tillsist.
EFter chippandet var klart så lade jag en grå panelwash på undersidan och en mörkbrun på ovansidan
Sedan blev det oljespill och smuts med pasteller och sminksvamp följt av sot med svarta pigment och sedan förseglade jag med mattlack.
Inte helt nöjd med propellervädringen, jag är dålig på propellrar och sumpade en dekal på ett blad och försökte dölja det med vädring...tips mottages med glädje
Efter mattlacken så gick jag tillbaka och geggade ytterligare med pigment för att får till de oljiga och svarta avgasränderna från motorn på sidorna. Doppade en tops i
lacknafta för agtt putsa till lite.
Med vädringen klar så maskade jag av huven och vindrutan, jag ska göra ett nytt sikte så de är bara torrpassade än så länge. Förutom siktet och lite antenner så är själva Spaden klar så är det hög tid
att börja med beväpningen
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Riktigt snyggt Janne.
Hade du inte sagt något om den skadade dekalen hade jag inte sett det.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Riktigt snyggt Janne.
/Bosse
Tack Bosse
Janne.S- Moderator
Jag hade Erik på besök så jag hade lite svårt att ta bilder på allt jag gjorde....lovar att göra en gedigen steg för steg genomgång i nästa byggecas skrev:Jag kan bara säga såhär: Vädringen som janne har gjort är HELT enastående.
Janne.S- Moderator
Tack KentGigabyte skrev:Mycket snyggt vädrat Janne 👍 👍 👍 👍
Kent 🌟
Janne.S- Moderator
Sida 4 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Hasegawa 1/72 Skyraider
» A-1H Skyraider (Hasegawa, 1/72)
» Douglas A-1J Skyraider
» Heller 1/72 Skyraider
» A1 Skyraider 1:48 TAMIYA - Första modellen klar 20 år!
» A-1H Skyraider (Hasegawa, 1/72)
» Douglas A-1J Skyraider
» Heller 1/72 Skyraider
» A1 Skyraider 1:48 TAMIYA - Första modellen klar 20 år!
Sida 4 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet