IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+17
Cdrengelin
Warsawpact
linusorn
Patrik K
Caverö
Brage
Gigabyte
rsm.gbg
Matt_Public
Marlin
glimturen
Zander_Lindstrom
Henrik Bergman
Azgaron
TommyKillander
cas
Stefan E
21 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 7 av 40 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gigabyte mån feb 11 2019, 16:10

Est från farbror Eduard till H8 _Emily bygget har ramlat in till undertecknad  
  
inte utan att bygget ligger och nästan brinner,,, o pockar på att läggas upp på altaret  Laughing

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 33186506888_1fef8ca49aDSCN0086[1] by Kent Andersson, on Flickr
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis feb 12 2019, 08:20

Morsning.
Det trillade en ett paket från Alfahobby med lite födelsedagspresenter till Axel.
Grabben börjar få god smak, Zvezdas Su-33 i 1/72 och en Borei ubåt i 1/350
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 ZVE-7297
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 ZVE-9058
Jag lånar bilderna från alfahobby eftersom Anne slog in presenterna innan jag hann fota dem. Razz

Sen passade jag på att lägga till något till mig själv.
Jag har alltid beundrat figurmålare, och tänkte jag skulle försöka öva upp min egen förmåga inom det området.
Och vad kan vara bättre att börja med än ett par stridselefanter. cheers
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 47064384391_9fc77e5130_h073 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 47064387261_c09a689611_h074 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 47064386261_5673baf531_h075 by Bosse Persson, on Flickr

//Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis feb 12 2019, 11:37

Kul inköp till både dig och Axel! Stridselefanterna såg ju spännande ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis feb 12 2019, 11:55

Tack Håkan. Very Happy
Jag håller med.
Det ska bli kul att se vad jag kan göra med elefanterna.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen ons feb 13 2019, 21:11

Fina köp!
Det där såg ju riktigt Hanni-Ball ut! Razz
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor feb 14 2019, 05:10

glimturen skrev:Det där såg ju riktigt Hanni-ball ut! Razz
Kulmåns!
lol!

Också: Helfestligt och annorlunda inköp! Det bästa med hela asken är dock uppsynen på elefanten till höger som tycks tänka: — Åt skogen med det här, jag drar till krogen istället... Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor feb 14 2019, 08:19

lol!
Tackar mina herrar. Very Happy
Kul att ni gillar mina pelefanter...

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor feb 21 2019, 11:04

Min elefant har nog legat för länge i stashen! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 33289660728_d1b4a7f9e3_b

Fick en liten försändelse från Amazon idag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 33289621488_f0a34c688b_b

Ser trevligt ut, men jag har inte öppnat den än! Smile
Cartograf dekaler är ju inte fel! Får nog skaffa fler P-38or till alla dekaler! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor feb 21 2019, 12:20

En massa massa P-38-dekaler är ju aldrig fel!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor feb 21 2019, 12:47

Azgaron skrev:Min elefant har nog legat för länge i stashen! Smile
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 33289660728_d1b4a7f9e3_b
Håkan

Det var en skinn och köttfri elefant Håkan, men snygga ben var det ju gott om. Razz
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor feb 21 2019, 13:11

Marlin skrev:[...] men snygga ben var det ju gott om. Razz
Skelefant? scratch

Tuff till tusen var den hursomhelst; och killen i korgen verkar ju helnöjd med åkturen. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre mar 08 2019, 10:29

Hejsan!
 
 
Förra veckan kom äntligen paketet från Alfa Hobby, inte för att de strulade, absolut ingen skugga på dem, utan för att Zvezdas nya lilla Yak-130 ”Mitten” har tydligen blivit väldigt populär!
 
Den har varit slutsåld på flera ställen, men nu kom den alltså, jag hade ju sett bilderna Bosse visade på sin, men det jag INTE var beredd på var hur mycket delar det fanns i lådan, den är smockfull!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 32275992957_ddd0b13a67_c
 
 
 
Ett flygplan som varit hett efterlängtad av mig är Valoms nya BN-2/BN-2A Islander, en modell som jag aldrig trodde jag skulle få se i 1/48!
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 32275992847_0659584f46_c
 
 
 
 
Jag kastade in handduken, bara tanken på att maskera detta cammo för hand gör mig matt!
Alfa Hobby sålde både masker och färg från MRP till ett suveränt paket-pris så det var givet för min ”Kallinge-lövhög”.
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 32275992417_d24d6b1528_c


 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 32275992337_df706db1c1_c
 
 
 
 
Någon som använt dessa färger, MRP har jag använt och jag gillar dom skarpt, men hur väl matchar dom verkligheten?
 
 
Stefan
 
 
 
Limma Lugnt!
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre mar 08 2019, 10:51

Lagom go laddning Stefan!
MRP:s splinterfärger ser ut såhär om du kommer ihåg
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 28843141618_6dd6e6794f_o
Tobias Holmbom har jag för mig stått på FV-museum och slabbat med färger för att få tag på rätt mix, för han och Johan Carlmbom var väl inte helt nöjda vill jag minnas....

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre mar 08 2019, 15:04

Trevliga inköp Stefan! Kan tänka mig att det var svårt att låta bli den lilla vanten! Smile

Även här har det ramlat in lite kul. Först en ryss levererad av Tommy! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 46403031305_fb67310677_b

Tack Tommy! Smile

Sen en låda med helt annat innehåll än omslaget! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 32375408857_1ef77d433d_b

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 32375408767_06480d9821_b

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 32375408727_50a26b7125_b

Revells Bf109G-6 med dekaler till en av Hartmanns kärror. Tack Boris! Smile

Känner mig nästan sugen att kasta mig över den, men jag får försöka hålla tillbaka lite. Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre mar 08 2019, 16:05

"CAS"; Ja, den ser helt OK ut i mina ögon så ,jag kör nog på det!

"Håkan; Ja, jag funderade också på att knipa Tommys MiG (ett fynd för det priset), men jag har tillräckligt många(?), ska bara bygga några också!  Laughing
             Hasegawas 109or är i stort sett problemfria byggen och du får säkert en "att göra lista" med småfix av Matt P

"Vanten" åker snart upp på byggbordet!  bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre mar 08 2019, 16:22

Stefan E skrev:"Håkan; Ja, jag funderade också på att knipa Tommys MiG (ett fynd för det priset), men jag har tillräckligt många(?), ska bara bygga några också!  Laughing
             Hasegawas 109or är i stort sett problemfria byggen och du får säkert en "att göra lista" med småfix av Matt P

Stefan  sunny

Jo, jag tyckte det med, så det var därför jag knep den så raskt som möjligt! Smile
Jo, jag har hört att den ska vara rätt bra för det priset. Mycket extra delar till olika versioner om jag fattade Boris rätt.
En sån lista kan vara bra att ha! Smile
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre mar 08 2019, 16:47

Azgaron skrev:
Jo, jag har hört att den ska vara rätt bra för det priset. Mycket extra delar till olika versioner om jag fattade Boris rätt.
En sån lista kan vara bra att ha! Smile

Ja, är det någon som kan 109orna så är det Matt!  Very Happy
Dina dekaler är snart på väg.....   Embarassed

S
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre mar 08 2019, 18:12

Stefan E skrev:Ja, är det någon som kan 109:orna så är det Matt!  Very Happy
Smickrare där! Men helt obevandrad är jag inte. Laughing

Utan att veta vad du ska göra av den så hänvisar jag först till mitt eget finskbygge; ett antal specifika detaljer som mycket väl kan vara oönskade presenteras i byggtråden. LÄNK!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre mar 08 2019, 20:24

Tack för länken Matt! Intressant läsning där! Smile

Kärran jag tänkt göra är denna

Får gå in och kolla i byggtråden igen när det blir så dags.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen lör mar 09 2019, 20:40

En finsk fisk i en alligatorlåda? Shocked
Nu har man sett allt! Laughing

Skönt att se att ni roar er!
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander tis mar 12 2019, 19:14

Efter en helg i Amsterdam råkade jag komma hem med en kasse modeller Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 47308601872_9de2fdc108_k

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 47308601282_e760c46dce_k

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 46446391995_e043605185_k

Jag hamnade på Muco Modelbouw som var en trevlig butik 30 minuters resa från centrum med kollektivtrafiken. Jag hade kunnat köpa mycket mer där, men min sambo hade i all vishet bokat in flyg med endast handbagage.... Razz Laughing Kanske lika bra det....  What a Face



cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst tis mar 12 2019, 19:21

Hur stod sig priserna i detta land och i shoppen om man kan löst jämföra mellan lilltån och långfingret  scratch Smile


Mvh Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis mar 12 2019, 20:55

TommyKillander skrev:Efter en helg i Amsterdam råkade jag komma hem med en kasse modeller. Very Happy
Amsterdam har tydligen bytt nöjesprofil på sistone. What a Face

Fina inköp hursomhelst. king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander tis mar 12 2019, 21:07

Ola skrev:Hur stod sig priserna i detta land och i shoppen om man kan löst jämföra mellan lilltån och långfingret  scratch Smile


Mvh Ola

Hmmm, som ett pekfinger kanske - dvs något bättre än i Sverige men inte tillräckligt för att kompensera en dålig växelkurs.

cheers
Tommy

TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander tis mar 12 2019, 21:09

Matt_Public skrev:
TommyKillander skrev:Efter en helg i Amsterdam råkade jag komma hem med en kasse modeller. Very Happy
Amsterdam har tydligen bytt nöjesprofil på sistone. What a Face

Fina inköp hursomhelst. king

Laughing Laughing Very Happy

...det fanns nog både det ena och det andra att köpa om man så ville Razz

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 40 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet