IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+17
Cdrengelin
Warsawpact
linusorn
Patrik K
Caverö
Brage
Gigabyte
rsm.gbg
Matt_Public
Marlin
glimturen
Zander_Lindstrom
Henrik Bergman
Azgaron
TommyKillander
cas
Stefan E
21 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 13 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons jun 26 2019, 09:06

Oooh, Wessex! cyclops

Jag har alltid varit svag för den gräddvispen, troligen till följd av att den upphöjda förarhytten liknar något slags trädkoja. Laughing

Förnäma inköp laget runt, för övrigt.Vänligen ge Axel en high-five för Musashi, det är en kolpråm med klass.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons jun 26 2019, 09:57

Tack Matt. Very Happy
Han fick nöja sig med Musashi i skala 1/1200, fast han försökte få sin far att pynta för en Yamato i 1/350.
Men där gick gränsen för min frikostighet. Razz
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons jun 26 2019, 11:41

Marlin skrev:[...] han försökte få sin far att pynta för en Yamato i 1/350,
men där gick gränsen för min frikostighet. Razz
Klokt! Dalt och dekhet kommer det endast surt efter. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander ons jun 26 2019, 20:16

Jösa Petter vilka inköp!  cheers  What a Face


Idag drällde det in ett paket från Cold War Studio i Bulgarien Smile

Mina färger dök också upp, så det blir nog lite Viggen målning i helgen (hoppas jag)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 48133560392_e2846353b5_k

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons jun 26 2019, 21:44

Pryttlar och färger ser ju inte fel ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor jun 27 2019, 07:24

Cold War Studios gör riktigt fina grejjor. cheers
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor jun 27 2019, 15:44

Korrigerade inte Revell nosen i sin upplaga av RBT´n?  scratch

Fin-fina grejjer är det allt från CWS!  cheers


....å färg får man aldrig för mycket av!  drunken


Stefan  cheers
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E sön jul 07 2019, 11:55

Lite nytt har trillat in från Hannants;
 
 
Nya hjul och ett par stolar till min Eagle och till Su-35 Flanker-E, båda köpte jag på kollot;
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 48205962981_406ecd7e6a_c
 
 
Nya dekaler till samma Eagle, jag tänker bygga den som en Agressor, jag hittade två fina  ark från Two-Bobs till 60%, jag kunde inte välja och de var billiga  så jag köpte båda.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 48205963156_0a9fb25837_c
 
 
Masker från ett nytt företag, P-mask, och Instrumentpaneler från Yahu till min Heinkel He-111 som jag också köpte på kollot;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 48206013757_cbca41b4ac_c
 
 
 Hjul o stolar till mina Eduard Tempests, dom är riktigt fina direkt ur lådan, men BarracudaCast´s grejer är oslagbara!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 48206013877_e935cd2370_c
 
 
En modell brukar det bli, denna gång föll valet på Airfix Flång nya Spitfire FR Mk.XIV, "Hot off the press";
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 48205963256_af6a1ea2d1_c
 
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin sön jul 07 2019, 13:14

Snygga inköp Stefan. cheers
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas sön jul 07 2019, 14:53

Barracuda-grejer är alltid värt insatsen!
Slänger du inte upp den där XIV:n på bygg ordet snarast så blir jag fransen!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön jul 07 2019, 20:13

Trevliga inköp Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander sön jul 07 2019, 22:29

Fina inköp!

Har du sett Paul Budziks review av "fjortisen" - ord och inga visor.... men han visar exakt var problem är och hur man löser dom.

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån jul 08 2019, 00:02

TommyKillander skrev:Har du sett Paul Budziks review av "fjortisen"? Ord och inga visor, men han visar exakt var problemen är och hur dessa kan åtgärdas.
Ja, doktor Budzik är minsann metodisk. Laughing


Ett smakprov:

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander mån jul 08 2019, 08:58

Matt_Public skrev:
Ja, doktor Budzik är minsann metodisk. Laughing

Ja, det är han. Han är också artigheten själv vilket gör att hans kritik i det närmaste kan jämföras med "sågning medelst eldkastare jäms med fotsulorna". Men till skillnad från många andra så gnäller han inte, han kavlar upp ärmarna och förklarar hur man får ordning på't Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 1507288375

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån jul 08 2019, 15:09

Jodå, jag har sett båda avsnitten och jag gillar verkligen hans sätt att recensera modellerna, men jag såg dem först EFTER jag hade beställt modellen.

Jag måste erkänna att jag väntade med stor spänning och jag öppnade asken och påsarna fem minuter efter jag fick hem den.

Mitt exemplar är helt perfekt, inga kort-skjutningar, svajiga panellinjer eller misspassningar mellan formhalvorna och alla delar är mycket krispigt gjutna.

Spitfire-seriens racer, low-back och klippta vingspetsar med en stor griffon i nosen....  drunken I love you
Den kommer nog upp på byggbordet med det snaraste...  bounce


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander mån jul 08 2019, 15:58

Stefan E skrev:Jodå, jag har sett båda avsnitten och jag gillar verkligen hans sätt att recensera modellerna, men jag såg dem först EFTER jag hade beställt modellen.

Jag måste erkänna att jag väntade med stor spänning och jag öppnade asken och påsarna fem minuter efter jag fick hem den.

Mitt exemplar är helt perfekt, inga kort-skjutningar, svajiga panellinjer eller misspassningar mellan formhalvorna och alla delar är mycket krispigt gjutna.

Spitfire-seriens racer, low-back och klippta vingspetsar med en stor griffon i nosen....  drunken I love you
Den kommer nog upp på byggbordet med det snaraste...  bounce


Stefan  sunny

Skönt att det inte var några överraskningar Wink

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen ons jul 10 2019, 20:11

Jo, det var ju både sågning och tillrättning!
Kanske synd att man köpt en då, min ser sisådär ut. Made in In.... bör alltså undvikas.
Kikade raskt i mina röda lådor, en del är inte så bra, men de är billiga.... Embarassed
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons jul 10 2019, 23:05

glimturen skrev: [...] en del är inte så bra, men de är billiga... Embarassed
Passande sammanfattning beträffande mina flickvänner. What a Face

Också: Så länge som man lär sig något har man inte misslyckats.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tor jul 11 2019, 23:16

Matt_Public skrev:
glimturen skrev: [...] en del är inte så bra, men de är billiga... Embarassed
Passande sammanfattning beträffande mina flickvänner. What a Face

Också: Så länge som man lär sig något har man inte misslyckats.

Om ens plan är att misslyckas och man gör det. Har man då lyckats eller misslyckats? Very Happy

PS. Låt oss hoppas att dina dambekanta inte läser på forumet..... pale
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre jul 12 2019, 00:13

glimturen skrev:Om ens plan är att misslyckas, och man gör det, har man då lyckats eller misslyckats? Very Happy
Rolig fråga! Laughing

Rent lexikaliskt betyder deponensverbet misslyckas att inte lyckas med att vara eller utföra något. Svaret blir således att planen, paradoxalt nog, bör anses vara lyckad.

Benjamin Franklin tillskrivs emellertid följande citat: “If you fail to plan, you are planning to fail.” Ifall vi ska utgå från denna utsaga så är det planerade misslyckandet — om än till följd av bristfällig planering — detsamma som att inte lyckas. Dessutom kan något som av andra betraktas som ett oönskat utfall vara en outtalad, oväntad önskan hos den som "drabbas" av "misslyckandet". Det finns således visst utrymme för spekulation beroende på vem som tillåts definiera begreppet.

P.S. Låt oss hoppas att dina dambekanta inte läser på forumet... pale  
Risken bedöms som obefintlig då den enda av dem som själv bygger plastmodeller var en av de i särklass dyraste. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Patrik K fre jul 12 2019, 22:13

Matt_Public skrev:
glimturen skrev:Om ens plan är att misslyckas, och man gör det, har man då lyckats eller misslyckats? Very Happy
Rolig fråga! Laughing

Rent lexikaliskt betyder deponensverbet misslyckas att inte lyckas med att vara eller utföra något. Svaret blir således att planen, paradoxalt nog, bör anses vara lyckad.

Benjamin Franklin tillskrivs emellertid följande citat: “If you fail to plan, you are planning to fail.” Ifall vi ska utgå från denna utsaga så är det planerade misslyckandet — om än till följd av bristfällig planering — detsamma som att inte lyckas. Dessutom kan något som av andra betraktas som ett oönskat utfall vara en outtalad, oväntad önskan hos den som "drabbas" av "misslyckandet". Det finns således visst utrymme för spekulation beroende på vem som tillåts definiera begreppet.

Va?? Eller nä?? Eller jo?? Vadå??... confused ...Mitt huvud gör ont... Laughing
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen lör jul 13 2019, 22:26

Förvisso är detta en korrekt iakttagelse. Att tillönska en del delinkventer och ogärningsmän, eller tyckt oliktänkande individer, ett misslyckande, är ju närmast att beteckna som en folksport.
Hur det sedermera är med att tillskriva diverse citat till individer må vara tämligen vanskligt, då ingen med säkerhet, utom dem som var där, kan vidimera sådant.
Dessa är väl även sedan länge jordade.
Men, kul är det!
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör jul 13 2019, 22:36

glimturen skrev:Hur det sedermera är med att tillskriva diverse citat till individer må vara tämligen vanskligt, då ingen med säkerhet, utom de som var där, kan vidimera sådant.
Om ens det; jag har tydligen sagt åtskilligt som jag alls inte har något minne av. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av rsm.gbg mån jul 15 2019, 19:35

Å min brevbärare kommer aldrig Evil or Very Mad

Ankommit till terminal SE-GÖTEBORG 11.07.2019 den 05:07
Torsdag morgon och ingen utkörning än.
DHL har nog tagit semester Crying or Very sad

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn mån jul 15 2019, 22:32

DHL har väl ständig semester? Hos oss behagar de bara köra ut en gång i veckan i alla fall.
Hur som helst. När jag besökte Finlands flygvapenmuseum lyckades jag köpa en modell medan frun såg på! Shocked Förvisso mot löfte att jag skulle sluta skjuta upp vissa hantverksarbeten jag åtagit mig här hemma... För endast 45 Euro lyckades jag lura henne lite grann och fick två i en. Har suktat efter den här länge... Vet ej om det är den korrigerade plasten eller från första utgåvan av G6 som Eduard fick lite fel på dimensionerna. Det jag lyckats konstatera är iaf att man får ets för att bygga en G6 och en G2. Så helt fri att välja mellan de olika märkningsalternativen är man inte, om man nu inte struntar i den etsade instrumentpanelen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 48287368171_295eba9b1a_k

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet