IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+17
Cdrengelin
Warsawpact
linusorn
Patrik K
Caverö
Brage
Gigabyte
rsm.gbg
Matt_Public
Marlin
glimturen
Zander_Lindstrom
Henrik Bergman
Azgaron
TommyKillander
cas
Stefan E
21 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 30 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis maj 26 2020, 08:39

GWH/Pit-road TSR-2? Ja tack!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis maj 26 2020, 10:28

Ser ju trevligt ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av LudvigN tis maj 26 2020, 23:12

TommyKillander skrev:Impuls-shoppade lite av LudvigN i helgen, då han rensade lite i stashen Smile

cheers
Tommy

Impuls-shoppande skall inte underskattas! Har det som var för coolt för Tommy till försäljning i den här tråden. Ser fram emot nya videos och reviews snart!
LudvigN
LudvigN

Inlägg av TommyKillander ons maj 27 2020, 10:05

LudvigN skrev:
.....
Har det som var för coolt för Tommy till försäljning i den här tråden.

Laughing
sicken sales-pitch Razz

Ser fram emot nya videos och reviews snart!

Det är på gång Wink

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av LudvigN ons maj 27 2020, 16:35

TommyKillander skrev:

Laughing
sicken sales-pitch Razz

cheers
Tommy
Bransch-skadad!
LudvigN
LudvigN

Inlägg av Stefan E lör maj 30 2020, 20:41

Jag är en obotlig shop-o-holic när det kommer till plast, jag vet……

…men den här lilla Me108 Taifun är bara för söt, dessutom i min favoritskala och till ett lågt pris.

Så när Eduard släppte den så kunde jag bara inte stå emot, jag bara måste ha den!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 49952787336_91263e5bac_c

…och när jag ändå var igång passade jag på att köpa lite overtrees....

Ännu en Bf108 för bara lite drygt 150:-, lika mycket för Starfightern (J-versionen är en -G utan extratankar eller tankprob, men de finns med i lådan som innehåller Hasegawas plast) och bara 75:- för Lysandern.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 49953076177_020afa0f0b_c

Den svagaste punkten i Taifun-lådan är hjulen så jag köpte ekerhjul till ökenversionen och täckta till overtree-lådan.
Brassin-propellern följer med i profipacklådan så den går till Overtree-lådan….

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 49952787241_c05ea0df99_c

En sats masker till Bf108 overtree-lådan och ett etsark vardera till Lizzien och Starfightern.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 49952787176_beec436aa3_c

Det var allt för denna gång!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av glimturen sön maj 31 2020, 19:37

Mycket skoj där Stefan! cyclops sunny
cheers

Inlägg av cas sön maj 31 2020, 20:29

Det är helt klart farligt med Eduard-reor, och nya modeller från dom!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron tis jun 02 2020, 14:46

Trevliga inköp Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av LudvigN tis jun 09 2020, 15:45

Det fina med att komma tillbaka efter 4 års uppehåll och inse att man inte känner något alls för vissa obyggda modeller och sedan säljer dem, är att man kan fylla på med nya modeller som kittlar hormonerna ordentligt! Det kommer några fler så småningom, men jag är riktigt nöjd att jag kunde hitta dessa godingar från samma återförsäljare.

Alla var bra prissatta, och ingen är megadyr(mja, en drog upp totalsumman rätt mycket och ni kan gissa vilken) trots att ingen gjutning är äldre än 5 år.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Img_2110

Kan egentligen inte så mycket om planet i sig, men när jag såg det här färgschemat visste jag att jag måste göra den. Det finns en grå variant  för försvarsmakten i lådan också, men jag gillar den färgglada skarpt!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Img_2043

Har aldrig byggt en Viggen(!!!!!! Shame osv) mest för att jag varit livrädd för alla gamla as som ligger och lurar i nya kartonger. Nu känner jag att det är dags. Special Hobby erbjuder Cartograf-dekaler och ett riktigt bra pris. Annars köper jag gärna svenskt.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Img_2114

Älskar Mig-21:or och när man kikat på recensioner av den här, blir man helt plötsligt sugen på att slipa och sandpappra. Föll omedelbart för det otroligt fula "kamoflaget" eller vad det nu är, på Libyern.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Img_2113

Blev precis av med min andra ICM-Mig och den gjorde mig ledsen eftersom gjutningen var dålig på just det exet. Glad blev jag när jag såg att ICM gjort en ny gjutning, den här gången med spaningsvarianten. Ett av mina absoluta favoritobjekt, KOLLA DOM BAKHJULEN, LIKSOM! Lugn, andas Ludvig...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Img_2115

Har aldrig ägt en "Mega-modell"(väldigt stor låda alltså) men jag är, som ni ser ovan, väldigt svag för ryskt, kalla kriget, och fulsnygga former. Alla tre ingredienserna krockar i en härlig iskall bombare från Trumpeter. Oerhört nyfiken på den, har inte sett en enda recension.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Img_2116

Köpte allt på Der Sockelshop, var otroligt snabba på bollen och alla kartonger var skeppade i fina plastfilmer som ni ser på bilderna.

Det var det, det! Jag har fortfarande inte hunnit kika på delarna ännu. Skriv gärna till mig om ni skulle vilja se en närmare lådtitt på någon av modellerna. Gör gärna en liten video om någon av dem, nu när man har lite större utrymme. Ha det bäst!
LudvigN
LudvigN

Inlägg av Stefan E tis jun 09 2020, 18:15

En rejäl laddning godis!

Blindern har jag inte sett mycket av....

Det är Tarangus viggen i Special Hobbys låda så du HAR köpt svenskt, fast du får mer i SH`s låda.

Stefan  cheers
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av LudvigN tis jun 09 2020, 18:55

Stefan E skrev:Det är Tarangus viggen i Special Hobbys låda så du HAR köpt svenskt, fast du får mer i SH`s låda.

Stefan  cheers
Precis! Därför känns det lite sådär att mina pengar inte går direkt till svenska fickor 🙂
LudvigN
LudvigN

Inlägg av TommyKillander tis jun 09 2020, 19:43

Jisses! Det där var en rejäl laddning smågodis cyclops

cheers
Tommy

TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av cas tis jun 09 2020, 20:30

Rysk hårdvara var jag grymt fascinerad av ett tag, fast det liksom kom av sig...
En Tu-22 skulle vara grymt kul att se på byggbordet! Det är ett stort jäkla as!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av LudvigN tis jun 09 2020, 20:37

cas skrev:Rysk hårdvara var jag grymt fascinerad av ett tag, fast det liksom kom av sig...
En Tu-22 skulle vara grymt kul att se på byggbordet! Det är ett stort jäkla as!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Tumblr_ohobtiPqja1qds55lo1_500
LudvigN
LudvigN

Inlägg av Azgaron tor jun 11 2020, 13:39

Trevliga inköp! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Tobias ons jun 17 2020, 20:26

Oh nice, den där Kustbevakningskärran ser fin ut! Läste haverirapporten om den som havererade i Falsterbokanalen för ett par veckor sedan.. Tragiskt.. Kanske skulle hedra de omkomna med att bygga en..
Tobias
Tobias

Inlägg av TommyKillander fre jun 19 2020, 13:48

Liten men naggande god ! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50022335021_625f291b92_4k

Super-Hobby visade tyvärr prov på sin inkompetens att packa (igen!) så lådan ankom tillknycklad. Dock var inga delar skadade som tur var.
Jag håller på att stryka dom från adress-boken helt och hållet nu; Tonkan + tillbehör betalades helt med intjänade poäng och nästa beställning kommer vara den sista, för då är poäng-kontot tömt Razz

Från och med nu blir det svenska leverantörer, förutom sådant som jag är tvungen att beställa utomlands.

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Stefan E fre jun 19 2020, 15:58

Trevligt Tommy!  cheers

Masker i 1/144???

Kan du inte printa ut det själv?

Jag använder alltid Hannants och de packar alltid allt mycket väl, ytterst sällan att något blir skadat, rekommenderas.

Hannants hade fått tag på en mängd med vingnötter, så jag kunde inte låta bli att knipa en av de sista som jag var intresserad av, Sopwith 5F.1 Dolphin nu fattas bara en Salmson, sen har jag i stort sett alla jag vill ha.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50016475098_163af73b3e_c

Tur att jag högg till omedelbart, de hade massor av modeller (tre sidor) och de försvann på ett par timmar, attan också, skulle tagit en Salmson med!

Liite annat följde naturligtvis med, ett War-Paint häfte om DHC-1 Chipmunk…

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50017002671_453894395d_c

Lite QB-pryttlar till A-26B Invader….

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50017263287_f3e9c2ce7a_c

Resinsäten och tygbälten i ett kit från HGW till Arado Ar 196 i 1/32….

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50017002581_cfc40981f1_c

Ytterligare ett dekalark till Airfix Tiger Moth och ett till Hobbyboss F4F-3 Wildcat (plankvinge), båda i 1/48…

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50017002516_6676b4120c_c

Det var allt för denna gång!

Stefan 

Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public fre jun 19 2020, 16:38

Födelsedagsskörd!  tongue

Följande trio ramlade snällt i knät på mig: 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50022753986_36723508ab_o

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50022753936_49d2a4b9f6_o

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50022210603_c47dd29022_o

Den här prytteln beställde jag själv kort därefter för presentpengar från distansfirare:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50023012342_6fd46aa369_o

Med en fet Schwarzwaldtårta på detta så var förödelsedagen tryggt i hamn! albino
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E fre jun 19 2020, 17:10

Trevliga byggen och Aradon är ju en klassiker ( = uråldrig! Laughing )!   cheers

Stefan sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public fre jun 19 2020, 17:16

Stefan E skrev:Trevliga byggen och Aradon är ju en klassiker ( = uråldrig! Laughing )!   cheers
Ja, inte kan den mäta sig med Airfix nya Tiger Moth. Laughing

Läckra klibbisar du hittat till björnspinnaren, förresten. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas fre jun 19 2020, 21:25

Mera små Tonkor!
Så rackarns trevligt Smile

Dessutom verkar nästa trend vara Arado?
Tufft!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin fre jun 26 2020, 07:04

Hejsan,

Igår kom ett litet paket från Hannants med lite godsaker till höstens Tornado säsong.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50044460392_477ceea40a_k170 by Bosse Persson, on Flickr
Pitotrör och resinhjul i 1/144.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50043641828_33e2a12957_k171 by Bosse Persson, on Flickr
Pitotröret har nog en mindre diameter än mina insulin kanyler på 0,25mm

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50044203226_71dfc18d50_k172 by Bosse Persson, on Flickr
En uppsättning fräsiga dekaler i 1/144

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50044203361_0e9546a87e_k173 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50044203531_5351686119_k174 by Bosse Persson, on Flickr
Lite Gulf War dekaler till öken rosa GR.1:or i 1/48.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50044203821_c5ae1a84f5_k175 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50043642823_4001befc32_k176 by Bosse Persson, on Flickr
En resin BOZ kapsel, Revells plastversion är lite tunn när det kommer till detaljerna.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50043642993_73ef6de608_k177 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 50044462187_1e91200090_k178 by Bosse Persson, on Flickr
Och sist men inte minst, äntligen en uppsättning JP233.  cheers
Dessa har jag väntat på sedan sommaren 2014 då jag köpte mina första Revell Tornados.

Så trots att en evakuering står framför dörren efter jul så tror jag nog att jag ska bygga mig 2st Tornado i 1/48 under hösten.
Och några små kanske jag kan bygga även om jag kommer ha en annan bostad under ett par månader.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas fre jun 26 2020, 07:57

Jo men tjenare!
Det där var ju mumma i den högre skolan!
BOZ-EC-kapseln funderar jag på också, men den hinner jag nog köpa in senare. Kommer ju ta en stund innan man skall hänga last på Revell-tonkorna.

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 30 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet