Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+17
Cdrengelin
Warsawpact
linusorn
Patrik K
Caverö
Brage
Gigabyte
rsm.gbg
Matt_Public
Marlin
glimturen
Zander_Lindstrom
Henrik Bergman
Azgaron
TommyKillander
cas
Stefan E
21 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 37 av 40
Sida 37 av 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
Vänta nu, det där är alltså SVARVADE sparvar?
Det är ju lite extra stenhårt!
Det är ju lite extra stenhårt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mitt Black-friday inköp fanns för avhämtning på Alfa Hobby, så jag styrde raskt stegen mot Olskroken
Den innehöll en flong ny byggmatta, lite påfyllning av färg som höll på att ta slut och på plastfronten denna:
Tommy
Den innehöll en flong ny byggmatta, lite påfyllning av färg som höll på att ta slut och på plastfronten denna:
Tommy
TommyKillander
Azgaron likes this post
Ohh la la... en ny söt liten Gina!
Fast fel skala.....
Hoppas att Meng skalar upp den!
Den ser jag fram emot att få se dig bygga!
Stefan
Fast fel skala.....
Hoppas att Meng skalar upp den!
Den ser jag fram emot att få se dig bygga!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Samma här! Gör den tysk, vet jag.Stefan E skrev:Den ser jag fram emot att få se dig bygga!
Matt_Public- Master of DNF
Trevligt inköp Tommy!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tomten var tidig och han kom från Modell-Bau König, en firma i Tyskland som jag har använt ett par gånger nu.
Bra priser, snabb service, fri frakt över €100 och alltid skickat spårbart och ett sortiment som kan mäta sig med Hannants.
Mitt nya vattenhål då Storbritannien lämnar EU…
Det som lockade mest var ICM´s Stearman PT-17 i 1/32, ett Amerikanskt skolplan som är lika ikoniskt för jänkarna som Tiger Moth är för Britterna.
Mengs nya Dr.1, eller kanske ska vi kalla den Wing-Nut-Wings sista opus, Meng gjorde formarna och fick genom en deal behålla dem och ge ut modellen.
MBK hade en special, man fick med den här boken också…
Som ni ser utgiven av figur-tillverkaren Andrea, tydligen hade dom gett ut en Dr.1 i resin och en tillhörande figur!
Nu var det bara boken man fick med och även om det är ”fel” modell som byggs så finns det otroligt mycket matnyttigt i den här boken.
Den här lilla söta maskinen ville jag ha så fort jag fick se den och Rickards eminenta bygge eldade på….
Detta är en låda med dekaler till fyra Svenska maskiner och den har skidor, att det var rea med 50% gjorde inte ont heller;
Jag har Testors gamla ök, men jag kan med säkerhet säga att den här från ICM är bättre;
Ännu ett rea-fynd med 50% off, en ”US Crawler Sixty”, lite efterforskning gav att det är en Caterpillar modell 60/65 som tillverkades från 1925 fram till 1931.
Drygt 500 delar i en liten traktor på knappt 10cm!
Lite färg behövs ju alltid, eller hur?
Det var allt för denna gång (...och i år).
Stefan
Bra priser, snabb service, fri frakt över €100 och alltid skickat spårbart och ett sortiment som kan mäta sig med Hannants.
Mitt nya vattenhål då Storbritannien lämnar EU…
Det som lockade mest var ICM´s Stearman PT-17 i 1/32, ett Amerikanskt skolplan som är lika ikoniskt för jänkarna som Tiger Moth är för Britterna.
Mengs nya Dr.1, eller kanske ska vi kalla den Wing-Nut-Wings sista opus, Meng gjorde formarna och fick genom en deal behålla dem och ge ut modellen.
MBK hade en special, man fick med den här boken också…
Som ni ser utgiven av figur-tillverkaren Andrea, tydligen hade dom gett ut en Dr.1 i resin och en tillhörande figur!
Nu var det bara boken man fick med och även om det är ”fel” modell som byggs så finns det otroligt mycket matnyttigt i den här boken.
Den här lilla söta maskinen ville jag ha så fort jag fick se den och Rickards eminenta bygge eldade på….
Detta är en låda med dekaler till fyra Svenska maskiner och den har skidor, att det var rea med 50% gjorde inte ont heller;
Jag har Testors gamla ök, men jag kan med säkerhet säga att den här från ICM är bättre;
Ännu ett rea-fynd med 50% off, en ”US Crawler Sixty”, lite efterforskning gav att det är en Caterpillar modell 60/65 som tillverkades från 1925 fram till 1931.
Drygt 500 delar i en liten traktor på knappt 10cm!
Lite färg behövs ju alltid, eller hur?
Det var allt för denna gång (...och i år).
Stefan
Azgaron likes this post
Oj, vilka roliga modeller!
MBK är nog värt att kolla upp lite närmare, jag har nog handlat från dom någon gång tror jag...
Tommy
MBK är nog värt att kolla upp lite närmare, jag har nog handlat från dom någon gång tror jag...
Tommy
TommyKillander
Ponny-nosblått? Praktiskt värre!
Häftiga grejor Stefan! Gillar den där.. Helikopter´n??
Inga problem med färger från Model-Bau? De skickas som vanligt?
Handlat lite där med, gillar dem.. Men glömt att kolla vad som händer med Hannants-grejor snart - dyrare? Tull?
Inga problem med färger från Model-Bau? De skickas som vanligt?
Handlat lite där med, gillar dem.. Men glömt att kolla vad som händer med Hannants-grejor snart - dyrare? Tull?
Tobias
Klartext från utskick (min egen markering med fetstil):Tobias skrev:[...] Men glömt att kolla vad som händer med Hannants-grejor snart - dyrare? Tull?
Message; Important information for our customers in there EU! Things are changing! On December 27th our website will stop accepting orders from all EU countries. This is ONLY from EU countries. Other countries are not affected. Everything else on the website will work as normal but it will not be possible to send us orders. For accountancy reasons we need to despatch all orders from the EU before the end of the year. Please send us your orders as soon as possible!
We will commence despatching to all EU countries again on Monday January 4th. The BIG difference is that all EU countries will then be Export countries so we do not have to charge the 20% VAT/Tax. OUR PRICES WILL BE MUCH LOWER! We will be charging Export prices. Possibly you will have to pay tax and/or duty when your parcel is delivered but we do not know this for sure yet. We cannot find any information.
EU countries are Belgium, Bulgaria, Czechia, Denmark, Germany, Estonia, Ireland, Greece, Spain, France, Croatia, Italy, Cyprus, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Hungary, Malta, Netherlands, Austria, Poland, Portugal, Romania, Slovenia, Slovakia, Finland and Sweden.
Inte minsta problem att skicka efter färger, förtunning, spackel etc eftersom det går inom Europa och oftast med tåg eller lastbil.
Från Hannants (Storbritannien) efter Brexit kommer det att bli Svensk moms (nu betalar vi Brittisk moms), postens införsel- och hanterings-avgifter (f.n 250:-).
Jag har inget emot att betala själva momsen (det blir inte många kronor), men att behöva betala dyrt för att få betala momsen retar mig något oerhört!
Se Matts inlägg....
He, he....
Det är ingen helikopter, det är en autogiro!
Den startar som ett vanligt flygplan och när den börjar rulla (efter ca 10-50meter beroende på vind) så gör fartvinden att rotorn börjar snurra och maskinen lyfter.
När den snurrar tillräckligt fort ger den lyftkraft precis som en helikopter och den landar genom autorotation, som en helikopter gör med motorn avstängd.
Autogiron behöver ingen stjärtrotor då den har en motor som drar och det finns inte så stora gyrokrafter ("svängmoment") som behöver motverkas.
Det roliga är att det är (en av) fyra Svenska maskiner man kan bygga i lådan!
@Matt; Det är en knepig och mycket speciell blå färg som används, något ljusare än True Blue och väldigt svår att få tag i.
Jag bara måste testa den och se hur det blir, jag får väl bygga en blånosad Mustang nu.
Stefan
Från Hannants (Storbritannien) efter Brexit kommer det att bli Svensk moms (nu betalar vi Brittisk moms), postens införsel- och hanterings-avgifter (f.n 250:-).
Jag har inget emot att betala själva momsen (det blir inte många kronor), men att behöva betala dyrt för att få betala momsen retar mig något oerhört!
Se Matts inlägg....
He, he....
Det är ingen helikopter, det är en autogiro!
Den startar som ett vanligt flygplan och när den börjar rulla (efter ca 10-50meter beroende på vind) så gör fartvinden att rotorn börjar snurra och maskinen lyfter.
När den snurrar tillräckligt fort ger den lyftkraft precis som en helikopter och den landar genom autorotation, som en helikopter gör med motorn avstängd.
Autogiron behöver ingen stjärtrotor då den har en motor som drar och det finns inte så stora gyrokrafter ("svängmoment") som behöver motverkas.
Det roliga är att det är (en av) fyra Svenska maskiner man kan bygga i lådan!
@Matt; Det är en knepig och mycket speciell blå färg som används, något ljusare än True Blue och väldigt svår att få tag i.
Jag bara måste testa den och se hur det blir, jag får väl bygga en blånosad Mustang nu.
Stefan
Men det är väl 75Kr ?Stefan E skrev: postens införsel- och hanterings-avgifter (f.n 250:-).
För att upprätta en momsdeklaration tar PostNord ut en kostnadsbaserad avgift. I normalfallet är den 75 kronor inkl. moms för försändelser med ett deklarerat värde på 1 700 kronor eller lägre.
För försändelser med ett deklarerat värde överstigandes 1 700 kronor behöver även tull betalas och en tulldeklaration ska upprättas. Avgiften blir i dessa fall 125 kronor inkl. moms.
Tricket är att få företaget att skicka med Posten inte DHL, UPS o dyl, då blir det dyra hanteringsavgifter.
- Roland
rsm.gbg
Var det bara jag som triggades av att Tommy har köpt en ny skärmatta?
Hur man skall göra med Hannants framöver är ju besvärligt alltså...
Hur man skall göra med Hannants framöver är ju besvärligt alltså...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
rsm.gbg skrev:Men det är väl 75Kr ?Stefan E skrev: postens införsel- och hanterings-avgifter (f.n 250:-).
För att upprätta en momsdeklaration tar PostNord ut en kostnadsbaserad avgift. I normalfallet är den 75 kronor inkl. moms för försändelser med ett deklarerat värde på 1 700 kronor eller lägre.
För försändelser med ett deklarerat värde överstigandes 1 700 kronor behöver även tull betalas och en tulldeklaration ska upprättas. Avgiften blir i dessa fall 125 kronor inkl. moms.
Tricket är att få företaget att skicka med Posten inte DHL, UPS o dyl, då blir det dyra hanteringsavgifter.
- Roland
Ja, men det tillkommer en "hanteringsavgift" på runt 100:- utöver detta och DET talar de inte gärna om!
I vilket fall som helst är det för mycket!
@CAS; Jo, jag reagerade på Tommys skärmatta, en ny IGEN????
...fast det var ju en limfläck på den gamla....
Stefan
Jag har beställt en hel del ifrån USA, Kina och Australien, då det gått genom Posten.
Har då aldrig sett nåt annat än dom där 75kr?
Men kommer det med DHL/UPS kostar det ~300kr i administrations avgift.
- Roland
Har då aldrig sett nåt annat än dom där 75kr?
Men kommer det med DHL/UPS kostar det ~300kr i administrations avgift.
- Roland
rsm.gbg
Tack Matte, Stefan etc.. Ja det lär blir till att se upp... Synd, gillar verkligen Hannants. var ju här jag hittade dem från början och tror det var du Stefan som gav mig en massa tips där.
Men MBK etc är bra med.. Skönt att höra att färger funkar bra! Vart dålig på att kolla det med.
Och tack för utbildningen i autogiros. Jag var nästan på väg att kalla den helikopter igen - av samma anledning jag kallar alla båtar i flottan för båtar till min flott-polares stora irritation..
Men MBK etc är bra med.. Skönt att höra att färger funkar bra! Vart dålig på att kolla det med.
Och tack för utbildningen i autogiros. Jag var nästan på väg att kalla den helikopter igen - av samma anledning jag kallar alla båtar i flottan för båtar till min flott-polares stora irritation..
Tobias
Sådant kan leda till örlog.Tobias skrev:[...] av samma anledning jag kallar alla båtar i flottan för båtar till min flott-polares stora irritation.
cas and Tobias like this post
Stefan E skrev:rsm.gbg skrev:Men det är väl 75Kr ?Stefan E skrev: postens införsel- och hanterings-avgifter (f.n 250:-).
- Roland
Ja, men det tillkommer en "hanteringsavgift" på runt 100:- utöver detta och DET talar de inte gärna om!
I vilket fall som helst är det för mycket!
@CAS; Jo, jag reagerade på Tommys skärmatta, en ny IGEN????
...fast det var ju en limfläck på den gamla....
Stefan
Det var Rickard som hetsade mig...
Nåja... jag och mig mobilkamera blev aldrig kompis med den svarta Panduro-mattan... Vissa ljusa objekt var helt omöjliga att fotografera
Tommy
TommyKillander
Matt_Public skrev:Sådant kan leda till örlog.Tobias skrev:[...] av samma anledning jag kallar alla båtar i flottan för båtar till min flott-polares stora irritation.
Drack öl med några från Marinen och kallade deras båtar "båtar". Det snackades snarare om kölhalning men det kanske ingår i örlog..
Tobias
Matt_Public likes this post
Attans trevliga inköp Stefan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Skönt att jag har dåligt inflytande!TommyKillander skrev:
Det var Rickard som hetsade mig...
Tommy
Tobias skrev:Matt_Public skrev:Sådant kan leda till örlog.Tobias skrev:[...] av samma anledning jag kallar alla båtar i flottan för båtar till min flott-polares stora irritation.
Drack öl med några från Marinen och kallade deras båtar "båtar". Det snackades snarare om kölhalning men det kanske ingår i örlog..
DET skall man inte göra!! Jag gjorde det misstaget med när jag tillfälligtvis hamnade i Marinen. Kölhalning var en av de mildare formerna av bestraffning....
Även: Roliga köp! Men se upp med Autogyron, den är inte så lättbyggd.
Senast ändrad av glimturen den lör dec 19 2020, 15:25, ändrad totalt 1 gång
Ryska posten... man blir ju lite orolig när det står Gift på varudeklarationen
Dekaler till min AMK MiG-31 och till min SMT som jag bygger nu...
Tommy
Dekaler till min AMK MiG-31 och till min SMT som jag bygger nu...
Tommy
TommyKillander
Azgaron likes this post
Ouch! Där har du att göra ett tag!
Två fulla dekalprojekt vi ser fram emot!
Stefan
Stefan
Sida 37 av 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 37 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet