Airbrush färg
Sida 1 av 1
Airbrush färg
Hej
Skall börja bygga lite igen och har införskaffat mig en airbrush spruta, behöver man spä färgerna till denna. Har köpt på mig Tamiya färger.
Skall börja bygga lite igen och har införskaffat mig en airbrush spruta, behöver man spä färgerna till denna. Har köpt på mig Tamiya färger.
Jonnybombers- Gäst
Sv: Airbrush färg
Hej och välkommen!
Ja, tamiya måste spädas innan man målar med dom.
Dom tål ganska mycket spädning, 2 delar Tamiya X-20 thinner till 3 delar färg ungefär.
Ett annat grundtips är att i en ny Tamiyaburk fylla på hela vägen upp till locket med thinner så får man rätt konsistens. Nackdelen är att det knappt går att penselmåla efteråt eftersom det är för tunt.
Å andra sidan har jag aldrig haft nån vidare snits på mina försök att penselmåla Tamiya...
Ja, tamiya måste spädas innan man målar med dom.
Dom tål ganska mycket spädning, 2 delar Tamiya X-20 thinner till 3 delar färg ungefär.
Ett annat grundtips är att i en ny Tamiyaburk fylla på hela vägen upp till locket med thinner så får man rätt konsistens. Nackdelen är att det knappt går att penselmåla efteråt eftersom det är för tunt.
Å andra sidan har jag aldrig haft nån vidare snits på mina försök att penselmåla Tamiya...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Bra färg att börja med till min airbrush.
» Problem med vit vallejo air färg i airbrush
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» En fråga om färg
» OK ryss-färg?
» Problem med vit vallejo air färg i airbrush
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» En fråga om färg
» OK ryss-färg?
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|