JAS 39A Grifoni (1/48)
+7
Stefan E
cas
Marlin
linusorn
Crebain
rsm.gbg
Matt_Public
11 posters
Sida 1 av 1
JAS 39A Grifoni (1/48)
Hej-hoppla!
Ytterligare en slutförd Italeri-modell, var ska detta sluta?
För skojs skull såväl som för att minska behovet av korrektiva åtgärder beträffande utseendet valde jag en fullständigt fingerad individ från en precis lika påhittad version. Alla detaljer som jag inte iddes korrigera är således specifika för den ugandiska versionen.
Praktiskt, eller hur?
Noskonsten på vänster sida i färdriktningen handmålades medelst Citadel-färger medan den högra knycktes från ett dekalark avsett för en brittisk Centaur. Karaktäristiska Gripen-klibbisar är från JBr Decals medan de Uganda-specifika donerades av den evige hedersmannen Bosse. Bygget tillägnas honom och Isaac Nabwana.
Här nedan ser ni slutresultatet:
Tack för titten!
Ytterligare en slutförd Italeri-modell, var ska detta sluta?
För skojs skull såväl som för att minska behovet av korrektiva åtgärder beträffande utseendet valde jag en fullständigt fingerad individ från en precis lika påhittad version. Alla detaljer som jag inte iddes korrigera är således specifika för den ugandiska versionen.
Praktiskt, eller hur?
Noskonsten på vänster sida i färdriktningen handmålades medelst Citadel-färger medan den högra knycktes från ett dekalark avsett för en brittisk Centaur. Karaktäristiska Gripen-klibbisar är från JBr Decals medan de Uganda-specifika donerades av den evige hedersmannen Bosse. Bygget tillägnas honom och Isaac Nabwana.
Här nedan ser ni slutresultatet:
Tack för titten!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: JAS 39A Grifoni (1/48)
Snacka om ascoolt.
Och de ugandiska rundlarna gör sig mycket bättre på din Gripen än i en låda hemma hos mig.
Kul att du använde dem.
/Bosse
Och de ugandiska rundlarna gör sig mycket bättre på din Gripen än i en låda hemma hos mig.
Kul att du använde dem.
/Bosse
Marlin
Kors i taket vad grann den blev!
Lite avis på hur fint och geschwinnt dekalerna bara sögsa fast i modellen utan silvering, för sånt är jag kass på...
Onekligen en fräsig rackare alltså!
Lite avis på hur fint och geschwinnt dekalerna bara sögsa fast i modellen utan silvering, för sånt är jag kass på...
Onekligen en fräsig rackare alltså!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Superläcker!
Uganda???
Jag som trodde det var Kenya...
Visar bara hur lite man vet om Afrikanska flygvapen.....
Superläckert som sagt!
Stefan
Uganda???
Jag som trodde det var Kenya...
Visar bara hur lite man vet om Afrikanska flygvapen.....
Superläckert som sagt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Supersnyggt
Cammot blev verkligen läckert och dekalerna höjer den ytterligare ett snäpp!
Spännande vapenlast är det också...
Tommy
Cammot blev verkligen läckert och dekalerna höjer den ytterligare ett snäpp!
Spännande vapenlast är det också...
Tommy
TommyKillander
Rasande snyggt Matt!
Ugandianerna måste ha plundrat krigskassan rejält!
Skapligt kul med järnbomber på!
Ugandianerna måste ha plundrat krigskassan rejält!
Skapligt kul med järnbomber på!
Tackar allra mjukost!rsm.gbg skrev:Tjusigt, den är såååå läcker.
Crebain skrev:Ugandan Knuckles, Jesus Christ protect me.
Tack, tack!linusorn skrev:Homeruuuuuuuuun!
Generositeten uppskattas å det grövsta.Marlin skrev:[...] de ugandiska rundlarna gör sig mycket bättre på din Gripen än i en låda hemma hos mig.
Klibbisarna hade inget annat val eftersom de lades i små pölar med Mr. Mark Setter.cas skrev:Lite avis på hur fint och geschwint dekalerna bara sögs fast i modellen utan silvering [...]
Det är nog lätt hänt. Själv har jag endast koll på Uganda.Stefan E skrev:Uganda? Jag som trodde att det var Kenya...
Tack, den kändes precis lagom anakronistisk.TommyKillander skrev:Spännande vapenlast är det också.
Min herre är alltför vänlig.Gigabyte skrev:Ett riktigt snyggt bygge.
Nejdå, de kastbytte mot högoktanigt kokkaffe. Svart och rivigt!glimturen skrev:Ugandianerna måste ha plundrat krigskassan rejält
Matt_Public- Master of DNF
Tjusigt whiff-bygge! Blev läckert i det kammot!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet