Trumpeter T55 1/35
+7
MagnusE
MiniStuff
Gigabyte
Janne.S
Azgaron
merlin1953packard
JOooCKE
11 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Trumpeter T55 1/35
SEr kanon ut Jocke! Ska bli kul å se när du ger dig på vädringen.
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Snyggt jobbat!! Sköna färger, vad kan det bli av detta?
Vilken nationalitet är det?
Har jag bara missat detta kanske
Vilken nationalitet är det?
Har jag bara missat detta kanske
Caverö
Tack Terje !
Nu har jag provat salttekniken , och det fungerade förvånadsvärt bra !
Det kommer jag absolut att använda mig av flera gånger
Nu är den lite blöt för jag sköljde av den efter att jag hade borstat av allt salt.
Blev väldigt nöjd för att vara mitt första försök
Jocke
Nu har jag provat salttekniken , och det fungerade förvånadsvärt bra !
Det kommer jag absolut att använda mig av flera gånger
Nu är den lite blöt för jag sköljde av den efter att jag hade borstat av allt salt.
Blev väldigt nöjd för att vara mitt första försök
Jocke
JOooCKE
Ser ut som den T55:an har varit ute på äventyr och fått smisk av israelerna någonstans utefter Golanhöjderna, Jocke! Fast du siktar väl på något annat, förstår jag?
merlin1953packard
Snyggt cammo Jocke !!! Och visst funkar salt fint för att simulera färgsläpp o stenskott
Gigabyte
Fin fin chipping ju!!
Måste testas någon gång....
Det finns en anna lite skojig metod som jag brukar använda för att få miljoner små små repor och chipping. klipp till en liten fyrkant av en disksvamp...håll den i en pincett...dutta den i gunmetall och dutta svagt svagt över hela modellen....det tar 2 minuter att göra och man får ett otal repor på en gång!
För avskavd färg så ta en mjukblyertspenna ...gnussa den mot ett sandpapper så du får grafitpulver....doppa fingret i det och gnussa fingret mot modellen på strategiska platser....blir perfekt avskavd effekt.
Måste testas någon gång....
Det finns en anna lite skojig metod som jag brukar använda för att få miljoner små små repor och chipping. klipp till en liten fyrkant av en disksvamp...håll den i en pincett...dutta den i gunmetall och dutta svagt svagt över hela modellen....det tar 2 minuter att göra och man får ett otal repor på en gång!
För avskavd färg så ta en mjukblyertspenna ...gnussa den mot ett sandpapper så du får grafitpulver....doppa fingret i det och gnussa fingret mot modellen på strategiska platser....blir perfekt avskavd effekt.
Janne.S- Moderator
Ser bra ut Jocke! Kul att det funkade bra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack allesammans !
Merlin: Njaa , den har i allafall varit med på slagfältet någon gång
Jocke
Merlin: Njaa , den har i allafall varit med på slagfältet någon gång
Jocke
JOooCKE
Hallå allesammans !
Nu är den här nästan klar , nu har jag målat tornet och satt dit det
Jag planerar att göra klart den imorgon eller på Tisdag , den ska iallafall vara klar tills på Lördag och så ska jag ha ett städat byggbord när jag kommer hem , ni kan nog gissa varför
Men här är lite bilder på dagens jobb
Den ser lite blank ut på bilderna , men den är ganska matt IRL...
Jocke
Nu är den här nästan klar , nu har jag målat tornet och satt dit det
Jag planerar att göra klart den imorgon eller på Tisdag , den ska iallafall vara klar tills på Lördag och så ska jag ha ett städat byggbord när jag kommer hem , ni kan nog gissa varför
Men här är lite bilder på dagens jobb
Den ser lite blank ut på bilderna , men den är ganska matt IRL...
Jocke
JOooCKE
Hallå !
Den här blir klar i morgon , jag har detaljmålat lite och vädrat lite till , så nu ska jag bara blåsa på lite svart som sot och damma ner den lite med buff sen är den klar
Jag har gjort en märkning på tornet , skrev på arabiska , warpig...
Jag kom inte på något bra att skriva så då kom jag och tänka på en abrams vagn i Call of Duty 4 som heter warpig så jag översatte det med hjälp av google translate och så gjorde jag en nummer plåt med något täcken i
Så i morgon blir den klar
Jocke
Den här blir klar i morgon , jag har detaljmålat lite och vädrat lite till , så nu ska jag bara blåsa på lite svart som sot och damma ner den lite med buff sen är den klar
Jag har gjort en märkning på tornet , skrev på arabiska , warpig...
Jag kom inte på något bra att skriva så då kom jag och tänka på en abrams vagn i Call of Duty 4 som heter warpig så jag översatte det med hjälp av google translate och så gjorde jag en nummer plåt med något täcken i
Så i morgon blir den klar
Jocke
JOooCKE
Tjusigt Jocke! Tänk om det i själva verket betyder nått annat!
Ser fram emot att se den helt färdig!
Håkan
Ser fram emot att se den helt färdig!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan !
Ja , men jag litar på googletranslate , och jag hoppas VERKLIGEN att det inte betyder något annat , det kan ju bli hur fel som helst
Jocke
Ja , men jag litar på googletranslate , och jag hoppas VERKLIGEN att det inte betyder något annat , det kan ju bli hur fel som helst
Jocke
JOooCKE
ser fint ut med den slitna looken på den gamla ryss vangen o lite arabiska på vangen binder den till Irak eller lika väl Iran på ett bra sätt
Gigabyte
Najs!!! Riktigt fräckt med kammot å arabiskan!
Börjar bli härligt sliten
Börjar bli härligt sliten
Janne.S- Moderator
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» MiG-3, Trumpeter 1/48
» LAV-R Trumpeter
» ASU-85 (Trumpeter 1/35)
» LAV-R Trumpeter 1/35
» MIG-23 ( trumpeter 1/32)
» LAV-R Trumpeter
» ASU-85 (Trumpeter 1/35)