IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Svenskt flyg i War Thunder

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Svenskt flyg i War Thunder Empty Svenskt flyg i War Thunder

Inlägg av Tobias fre dec 20 2019, 13:14

Vet inte om några här spelar War Thunder? Men kom att tänka på att de som inte gör det kanske ville kika på det.

Klicky

Det är en "user invite" från mig. Mets för att man får extra 50 Golden Eagles av en sådan.

Jag har lagt alldeles för mycket tid på det spelet över åren och är lite.. Trött? på det. Embarassed Men man kan inte säga något ont om modellerna de gjort. Jag hade misstänkt ganska länge att svenska flygplan - och stridsvagnar (och fartyg!) skulle komma någon gång, vi har för mycket unika saker för att ignorera. Wink

Passar ni på, kanske iofs svårt att hinna om man börjar nu.. Man behöver en vinst i "rank 3.
Men man kan ni får "Iacobi´s J8" denna helgen om man vinner en match med 60& aktivitet under helgen, gratis. Ett litet "Premium"-plan av en ganska känd pilot som tjänstgjorde vi I19 och bl a var förbandschef på F10 senare om jag kommer ihåg rätt.

Jag är inte sponsrad, har bara spelat spelet mycket oich det är kul - och fruktansvärt frustrerande som alla MMOs.. Jag spelar mest själv nuförtiden men har man polare blir det mycket, mycket roligare - och enklare.Kanske får jag stridsparskamrater i framtiden hätifrån? Wink

(Jag lirar mest tanks just nu, Realistic eller Simulator battles och ja, jag har den SAV 12.20.48 elelr vad den heter, men itne S-tank)

Att jag låter lite gnällig är.. För att folk är korkade i MMOs.. Wink Ja jag sa det. Jag har spelat sedan 2013 och har ganska mycket och behöver itne bry mig om att "researcha" för mycket men folk kan vara desperate för poäng och du står helt plötsligt ensam mot 16 arga motståndare för att just ditt team var mindre slugt.
Men som sagt, det är mycket roligare att spela med kompisar. Man kan vara 4 i en "squad" och med "comms" kan man vara mycket mera effektiv i alla typer av matcher.

Jag hade lite folk jag spelade med förr men de spelare inte längre eller fel tidszoner och det är svårare, speciellt när man avancerat och möter mera erfarna spelare, att vara ensam, enligt min mening.

Modellerna de gjort av allt är dock snygga, riktigt snygga. Jag skall kika ordentligt på de svenska planen och leta fel nu.. Wink

Jag kan nämna med, jag har inte spelat World Of Warplanes eller World of Tanks men det jag SETT av dem, så är War Thunder både snyggare och mindre "arcade-y". Iaf i Realistic Battles och Simulator.
Flyga i Sim är klurigt men tanks är inga problem, det är faktiskt det roligaste. Väldigt nervigt..

Är ni sugna på att hoppa på och lira med mig heter jag "DaveSchilling" i spelet, borde vara en TLL-tag från den skvadronen framför mitt namn. Dock är jag borta 23/12-3/1.

Fråga gärna vad som helst, det jag inte kan svara på kan jag nog guida var ni kan få svar på det..

Spelet är INTE svårt.
Tobias
Tobias

Till överst på sidan Gå ner

Svenskt flyg i War Thunder Empty Sv: Svenskt flyg i War Thunder

Inlägg av cas sön dec 22 2019, 08:12

Det här ha jag allt fått reklam för, och med nya datorn så blev det också ominstallerat!
Men mycket tid för att spela, så att man kan hänga i squads och sånt, det har jag inte Neutral

Fast jag måste allt ta och låsa upp en T18B santa

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Tobias sön dec 22 2019, 19:34

Nej inte jag heller egentligen. Wink Men om du behöver en rwingman någon gång..
"-Bullshit, you can be mine!" Wink

Access till Closed Beta är via pengar just nu. Det glämde jag ju.. Köpa ett av två Pack eller spela 12 dagar och få de där stjärnorna. Men nästa patch släpps det ju.. Jag har inte access ännu..
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias sön dec 22 2019, 20:05

Jag skall förresten ner till Varberg och äta gött och lata mig istället för att sitta vid datorn.. Wink

T18B? Är det den med en 57mm? Skjuta hål i lite ryska skorvar och släppa järnbomber på dito kommer bli kul..

Verkar som om ganska många av planen är roliga. J21 & J22 verkar funka bra. 13.2mm akan-bössorna verkar bra - som de skall vara!
Ser fram emot att testa dem senare. Lansen verkar kraftfull, J32B iaf. Men inte så bra på kurvstrid som meta lite ändå är..

Lite därför jag är skeptisk till både J35 och AJ37 när de kommer (båda kommer), J35D iaf iirc. Men å andra sidan spelar jag knappt jets så..
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias sön jan 05 2020, 15:34

Skaffade mig CBT-access nu och börjat klättra lite i rankerna. Verkar itne direkt finnas några dåliga flygplan, nästan allt är kul och verkar ganska bra. Smile
Inte direkt intresserad av jetplan men skall bli kul att se "modellerna" av dem.

Sen vill ju en massa spelare ha Draken och Viggen.. Ganska tveksam till hur de skulle passa metan.. Draken, njae.. Tror inte det.
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias mån jan 06 2020, 20:39

Fel - J20 är en "Flying Turd".. Har du lirat något Christer? Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av cas tis jan 07 2020, 07:15

Jag har spenderat de senaste dagarna med att leta efter min urgamla USB-joystick och inte hittat nån.
Utan en sådan blir Warthunder lätt trist, och efter helgens Rise Of The Skywalker tjatade jag tillräckligt på dottern att hon skulle prova TIE Fighter men det går inte heller för sig att köra med mus, utan att bli vansinnig.

Summa summarum, jag behöver en ny glädjepinne. Denna verkar lagom vettig och inte alltför platskrävande:
Thrustmaster T.Flight Stick X:
Svenskt flyg i War Thunder TflightStickXproduct800x600

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron tis jan 07 2020, 07:28

Haha, att ta nytt tag, med musen, om och om igen, bara för att kunna ligga i bakänden på nån fiende är ju lagom kul! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Tobias tis jan 07 2020, 11:05

Du lirar med joystick?? manligt, men svårt.. Jag började med joystick, spelade iofs Arcade då.. Men de få kills jag fick var inte många. Flög mest bomplan eller attackers för det.
Sen när jag testade joystick i realistic hade jag svårt att ställa in den. Sim måste man typ ha joystick va? Fan, blir lite sugen på det..

Sant Håkan. Smile Men jag ger mig inte in tokmycket i "turning fights". Sveper in och ut.. Wink

13.2mm-sprutorna är roliga.. B18 är ett bra plan.... För jäkla skön kärra. Har en del air kills, jaktplan som bombplan.
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias ons jan 15 2020, 21:15

Flugit något mera - Christer eller någon annan? Fick svenska Flygvapnets emblen idag, mycket vackert på J26an.. Wink
Här strax efter att en Sovjetisk P-63 blivit "omhändertagen".. Wink

Svenskt flyg i War Thunder Shot_210
Svenskt flyg i War Thunder Shot_211
Svenskt flyg i War Thunder Shot_212
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public ons jan 15 2020, 22:09

Azgaron skrev:Haha, att ta nytt tag, med musen, om och om igen, bara för att kunna ligga i bakänden på nån fiende är ju lagom kul! Smile
Avdelningen för repliker vilka, utan kontext, tycks en smula underliga. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron ons jan 15 2020, 22:34

Very Happy inte så lite heller!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Tobias ons jan 15 2020, 23:34

Matt_Public skrev:
Azgaron skrev:Haha, att ta nytt tag, med musen, om och om igen, bara för att kunna ligga i bakänden på nån fiende är ju lagom kul! Smile
Avdelningen för repliker vilka, utan kontext, tycks en smula underliga. What a Face
Shocked Shocked Shocked  Hur missade jag den roliga kommentaren innan??
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias fre feb 07 2020, 15:22

Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias fre feb 21 2020, 00:21

Om några veckor kommer svenska stridsvagnar och andra fordon.. Men jag längtar egentligen efter torpedbåtar och annat. Det dröjer nog dock ett tag.. Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias tis feb 25 2020, 19:34

Inte tokintresserad av jetflyg, men man får ge dem att "modellerna" är snygga..

Skyhawk
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias ons feb 26 2020, 22:19

Lilla, söta getingen - eller är det ett bi? Humla? Från F9 iallafall. Kan bara köpas för 200 Golden Eagles tyvärr men jag gillar att se den..
Tobias
Tobias

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet