Tänkte bygga en Mustang
4 posters
Sida 1 av 1
Tänkte bygga en Mustang
Halloj. Tänkte jag skulle tunna ut beståndet lite och faktiskt bygga dom modeller jag har på hyllan, och eftersom jag är periodare så har modellbygget legat på hyllan i sådär 5-6 år och innan dess i 30. Jag plockade ner ett oavslutat projekt som legat i malpåse efter misslyckad målning och avslutade det (Hasegawa KI-61 1/48). Och då kröp lusten fram igen.
Så jag tänkte bygga en svensk J26 Mustang; Airfix 05104. Inget speciellt alls, rätt ur lådan, använda de inkluderande dekalerna osv. Jag är inget vidare bra på detta och det här blir nog ingen byggtråd för vädring av mina leeta modellkunskaper men gör en tråd i alla fall då jag skulle vilja ha lite feedback och synpunkter och det jag behöver arbeta på mest, som är målningen, då jag nästan alltid har problem med det, speciellt klarlack.
Så jag tänkte bygga en svensk J26 Mustang; Airfix 05104. Inget speciellt alls, rätt ur lådan, använda de inkluderande dekalerna osv. Jag är inget vidare bra på detta och det här blir nog ingen byggtråd för vädring av mina leeta modellkunskaper men gör en tråd i alla fall då jag skulle vilja ha lite feedback och synpunkter och det jag behöver arbeta på mest, som är målningen, då jag nästan alltid har problem med det, speciellt klarlack.
Vresiberba
Sv: Tänkte bygga en Mustang
Här är Kawasakin förresten, som blev offer för avrivna dekaler från maskning, färgsläpp och diverse andra missöden som avbruten antenn-stolpe osv. Vissa av markeringarna är därför helt felaktiga men att få den klar var rätt skönt ändå.
Vresiberba
Hej o välkommen till vårt forum!
Kul att du hittat hit och jag måste säga att det var en mycket snygg Tony du fått ihop (ett av mina Japanska favoritplan)!
Det ser ut som du har kläm på det mesta, men bygg o fråga på allteftersom som frågorna dyker upp.
Var inte rädd för att fråga, ingen fråga är för dum, den dummaste frågan är ju den som aldrig ställs!
Hoppas du skall trivas här!
Stefan
Kul att du hittat hit och jag måste säga att det var en mycket snygg Tony du fått ihop (ett av mina Japanska favoritplan)!
Det ser ut som du har kläm på det mesta, men bygg o fråga på allteftersom som frågorna dyker upp.
Var inte rädd för att fråga, ingen fråga är för dum, den dummaste frågan är ju den som aldrig ställs!
Hoppas du skall trivas här!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Trevligt med en svensk Musse!
Lycka till med bygget! Ser ju bra ut så här långt och Kawasakin ser ju fin ut!
Håkan
Lycka till med bygget! Ser ju bra ut så här långt och Kawasakin ser ju fin ut!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Välkommen hit!
Trevligt med ett musse-bygge och den där Kawan var tjusig!
Hoppas du skall trivas och instämmer med Stefans uttalande!
Trevligt med ett musse-bygge och den där Kawan var tjusig!
Hoppas du skall trivas och instämmer med Stefans uttalande!
» Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32
» Denna tänkte jag ge mig på nu !!
» Tänkte att jag kunde presentera mig..
» Varför tänkte inte jag på det?
» Tänkte visa min andra hobby :)
» Denna tänkte jag ge mig på nu !!
» Tänkte att jag kunde presentera mig..
» Varför tänkte inte jag på det?
» Tänkte visa min andra hobby :)
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet