IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

+15
cas
Matt_Public
Jokkocze
Obed
Caverö
bjork_larsson
Gigabyte
merlin1953packard
dm4
Janne.S
MiniStuff
Warsawpact
JOooCKE
Azgaron
Stefan E
19 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av glimturen mån jun 19 2023, 19:01

Mycket vackert! sunny

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Stefan E fre jul 07 2023, 16:12

Hejsan!

Som ni kanske märkt har jag ändrat namnet på banan eftersom jag har valt en ny inriktning.

Nu blir det de Tyska Förbundsjärnvägarna (DB, Deutche Bundesbahn) under 60 och 70-talen, för hela slanten.

Jag kommer inte att vara så himla hård på tids- och lands-gränser utan kommer att köra med det som intresserar mig, även Amerikanskt när lusten faller på.

Ungefärlig tidsperiod blir från krigsslutet fram till början på -70talet (ca-71 då det Beige/turkosa färgschemat infördes).

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 52830993098_c4aea5efc2_k

Spårplan och annat ligger fast, som planerat.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Matt_Public and cas like this post

Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Stefan E tor apr 11 2024, 16:45

Ännu ett paket från Lippe har trillat in…
 
 
Ännu ett lok, denna gång från PIKO, ett Br E50, DB Epok III, Digitalt med ljud.
 
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 53279449041_5e60400f5c_b

 
Detta är den större och starkare varianten av Br E41 med 6 axlar och det var Tysklands starkaste godstågslok under många år, ända fram till dom fasades ut på -80talet!
 
 
Loket kommer i PIKOS vanliga förpackning där loket ligger mycket säkert och tryggt.
 
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 53279449006_be30fa3b0b_h

 
Jag gillar den här förpackningen väldigt mycket!
 
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 53279912905_18312a0c86_k

 
En liten godispåse med några extra slangar medföljer om man vill ha loket som vitrinmodell.
 
Annars är loket helt monterat och klart, mycket bättre än Roco som låter köparen montera mängder av småprylar.
 
Ändå ligger PIKOS priser runt en femhundring lägre än Rocos!
 
 
Det här loket är TUNGT, det väger in precis under halvkilot (480g)!

 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 53279801404_7f3085523f_h

 
Lackeringen av den sidenmatta Chromoxidgröna, det svarta underredet och det silverfärgade taket är helt makalös, linjerna perfekt målade och lackeringen perfekt utförd.
 
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 53279912835_e1e2297efa_k

 
Många fina detaljer på taket….
 
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 53279733673_3c2a743f54_k






 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 53279448906_6cad49437a_k
 
 
Nu återstår bara att byta koppel och sätta in skönheten i trafik på banan.
 
 
Stefan E
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Matt_Public and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Matt_Public tor apr 11 2024, 17:39

Heliga dykare, vilken skönhet! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Azgaron tor apr 11 2024, 18:31

Tjusigt lok! Smile

Kul när det ser så fint ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av glimturen lör apr 20 2024, 15:46

Snyggt!

Fast i mig rycker det lite i viljan att vädra...... Wink
Fast jag förstår att det inte gärna görs på en sån fin modell.

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 4 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet