Måling/märkning av Jaktrobotar och Lavett.
4 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Måling/märkning av Jaktrobotar och Lavett.
Ja de är superfina. Jag har testat ResKits och Mk. 1 Design också. Men gillar nog Eduards bäst.. Om man snackar after market-robotar.
Jag gjorde detsamma, vilket innebär att jag kommer behöva köpa fler. Låter som att du kör på en U95a då? Annars har jag en reserv här.. Bor du nära kan du få den. (Du kan få den ändå förstås)
Jag gjorde detsamma, vilket innebär att jag kommer behöva köpa fler. Låter som att du kör på en U95a då? Annars har jag en reserv här.. Bor du nära kan du få den. (Du kan få den ändå förstås)
Tobias
Järven likes this post
Tack för erbjudandet, men om inget oförutsett inträffar så kommer jag att klara mig på 3st och den fjärde går att rädda då det bara var en spricka.
Japp, en U95:a blir det under högervingen som knycker en plats från en RB74.
Japp, en U95:a blir det under högervingen som knycker en plats från en RB74.
Järven
Jag hade planerat en på min Di med, men när jag köpte en Sk 37E fick den U95an.. Men jag tänkte köra på 3 (4 nu) RB 99..
Ok, bara att höra av dig om det behövs!
Ok, bara att höra av dig om det behövs!
Tobias
Senast ändrad av Järven den mån dec 21 2020, 20:50, ändrad totalt 1 gång
Järven
Senast ändrad av Järven den mån dec 21 2020, 20:50, ändrad totalt 1 gång
Järven
Matt_Public likes this post
Senast ändrad av Järven den mån dec 21 2020, 20:49, ändrad totalt 2 gånger
Järven
Såg inte att du lagt till.
Det är den lavetten för RB 74 som modifierats för BOL 451. Bild tre ser ut som den F-14 använde. Finns i resin om man vill ta bakdelen till en svensk. Oklart hur exakt korrekt det blir men kanske "close enough".
Tobias
Den sista har jag fått höra inte är korrekt. Jag gissar att det är hur man ville att uppgraderingen skulle vara men AJSF kan inte bära AKAN-kapsalr.. Messade på Facebook med Emil Lindberg för inte så länge sedan angående det.
Tror itne heller att RB 15F blev något som kunde användas, men kan minnas fel.
Han bifogade andra bilder. Därav gissningen från mig att det där var något som önskades. Men jag kan ha fel.
Han hade en kul bild på Facebook av en incidentberedskaps AJSH (eller SH?) med AKAN-kapsalr och en extratank från en JA.. Tyckte det var kul. Det går med andra ord att hänga JAs på första generationens Viggen men troligen inte tvärtom? (Fenan går i kanonlådan?)
Tror itne heller att RB 15F blev något som kunde användas, men kan minnas fel.
Han bifogade andra bilder. Därav gissningen från mig att det där var något som önskades. Men jag kan ha fel.
Han hade en kul bild på Facebook av en incidentberedskaps AJSH (eller SH?) med AKAN-kapsalr och en extratank från en JA.. Tyckte det var kul. Det går med andra ord att hänga JAs på första generationens Viggen men troligen inte tvärtom? (Fenan går i kanonlådan?)
Tobias
Järven skrev:Tobias@ (eller någon annan)
Har du sett om det går att beställa BOL451 remsfällare i skala 1/48 någonstans så som dom såg ut på JA37 tiden ?
Nej jag tror inte det. Jag har snickrat ihop med den vanliga lavetten och snott resindelen från Maestros till 39an.. Man får en balk och lavett där, där bakdelen såg typ korrekt ut för den remsfällardelen... Typ..
Edit: Svarat innan..
Tobias
Senast ändrad av Järven den tor apr 29 2021, 21:14, ändrad totalt 1 gång
Järven
Ja bra bild! Man hade väl fått "snickra" bort den fenan omman stått där med ett gäng baljor med "fel" fenor..? Tror de är viktigast när man skall (ev) göra sig av med skiten - men återigen, inte säker..
Tobias
Fick dessa, bl a, av Emil.
Måste vara Sh 37, inte AJSH?
Sk 37, kan vara bra att veta att det endast är två ARAK-kapslar, itne fyra. Eller AKAN-kapslar då..
7
AJSF 37
Han säger att han inte känner till att de andra alternativen kom med under uppgraderingen om jag förstod det rätt..
Måste vara Sh 37, inte AJSH?
Sk 37, kan vara bra att veta att det endast är två ARAK-kapslar, itne fyra. Eller AKAN-kapslar då..
7
AJSF 37
Han säger att han inte känner till att de andra alternativen kom med under uppgraderingen om jag förstod det rätt..
Tobias
Känns lite tveksamt.. Det levererades ju inte heller tokmånga..
Klicky
Verkar cirkulera lite tveksamma sådanadära scheman.
Klicky
Verkar cirkulera lite tveksamma sådanadära scheman.
Tobias
Sida 2 av 2 • 1, 2
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet