IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Caverö mån jun 09 2008, 21:58

Här är det inget füssball, men det går framåt både med schmittarna och hurrisen.


Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Caverö tis jun 10 2008, 13:27

Här har ni lite nytt att beskåda. En lyckad dekalpåläggning känns alltid bra. Very Happy
Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Nyabilder232
Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Nyabilder214
Denna hajmunnen var inte lätt, halvbra men skoj. Och ett måste, tycker att den är coolast.
Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Nyabilder215
Oxå lite dekaler på nattjagar´n, hakkorset är från Xtradecals sats för luftwaffe 1/72, där finns till en mängd flygplan, från pyttesmå (bf 109) till bigga (fw 200) jättebra tunna och skarpa. tongue
Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Nyabilder227

Byggar hälsningar från Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Janne.S tis jun 10 2008, 17:00

Se där, nu börjar det bli lite liv i dom!! Skit snyggt!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Caverö tis jun 10 2008, 19:26

Stort tack. 1/72 är lite klurigare och lite lättare på samma gång, förklara det du.

Hur går det själv?

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Janne.S tis jun 10 2008, 21:41

Väntar på delar......det var någon schweitzare som lyckades leta upp luftkanaler i resin till Vigilanten....måste ha dom innan jag kan sätta ihop kroppen.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Azgaron tis jun 10 2008, 23:16

Ser snyggt ut! Alltid trevligt när dte kommer på dekaler, och kul att det gick bra att få dit dem!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Janne.S sön jun 22 2008, 21:48

Hur går det här då Matte? Question
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Caverö tis jun 24 2008, 12:48

Jo du vet fem minuter hit och fem minuter dit. Sakta men framåt, gillar inte riktigt cabinhuven på kärrorna. Men det närmar sig.

Ha det bra. Rolling Eyes Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Janne.S tis jul 01 2008, 22:49

Mer bilder?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Caverö mån jul 14 2008, 22:24

Okaj här är några bilder på den ena 110:an hyffsat färdig.
Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Nyya007
Uuuu jag tycker inte om små inte så bra modeller. Det blir inte som man hoppas. Sad

Jag hittade inget glas till lampan i vingen.
Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Nyya008
Fy för fula gjutningar och resta panellinjer. Landställen har fel vinkel. Knasigt, dom pekar bakåt. Mad
På detta en riktig skithuv i flera delar som inte passar ihop. affraid
Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Nyya012
Decalerna vart ok, hajmunnen var lite känslig, sprack lite här och där.

Men på lite håll (read six meters) så ser det nog ut som en 110:a ändå.
Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Nyya013
Det om detta.

Hej och hå bygg på.

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av johan r mån jul 14 2008, 23:59

Men se där Mattias, den är ju nästan färdig. Very Happy

Jag gillar din chippning skarpt. Jag har sett den på ett par av dina kärror nu och tycker att du lyckas väldigt bra.
Du skulle inte kunna beskriva hur du går tillväga för att få till det?

Vad har du valt för färger till kärran?

Jag tycker nog att med tanke på kvalitén på byggsatsen och att du inte lagt en massa pengar på utbytesdelar så ser det bra ut.

Kameran är ju inte speciellt snäll mot förebilder i liten skala. Skulle kunna visa några skräckexempel på vad kameran kan göra mot modeller som ser bra ut för ögat.

Är det mattmonstret som käkat upp täckglaset till landningsstrålkastaren eller saknades det i byggsatsen?

PS
Har du tagit bort bilder från bildservern? Ser att det är brutna länkar till bilder i tidigare inlägg.
DS
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Azgaron tis jul 15 2008, 06:29

Jag tycker att det ser riktigt bra ut trots bristerna som du beskriver! Mycket snyggt gjord chipping som sagt! Berätta gärna om tekniken!

Nä, bra kameror kan vara väldigt avslöjande, det har jag nog också exempel på! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Janne.S tis jul 15 2008, 11:27

Nu är inte jag en hejare på Me110:or....men nog ser det där ut som en, och det ser ut som en riktigt fin finish åxå! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Caverö tis jul 15 2008, 18:22

Som vanligt tack för dom snälla orden. Det visade sig vid titt på refmatrial att det inte skall vara landningsstrålkastare där. Det är ett luftintag till vänstra motorn, Question Landningsstrålkastaren sitter en bit utanför och är markerat som en liten cirkel i plasten. Inget glas att finna på spruen där inte. lol!

Så det så.

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Messerschmitt Bf110 C/G - Sida 2 Empty Sv: Italeri Messerschmitt Bf110 C/G

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet