Årets tabbe med stridsbåt 90 ?
+4
Janne.S
T-34
Azgaron
JOooCKE
8 posters
Sida 1 av 1
Årets tabbe med stridsbåt 90 ?
Hejsan !
Idag när jag var i Söderköping , en liten stad som är några mil utanför Norrköping , så var det en Stridsbåt 90 som var där för uppvisning , men när den kommer och ska göra en snabb vändning i kanalen så blir den träffad av sin egen svallvåg och flyger upp på land , som tur är så blev ingen skadad , men hade den glidit ca 3 meter till så hade den vält ner på parkerade bilar
Så jag tog några bilder när kranen lyfter ner den i vattnet igen.
Jocke
Idag när jag var i Söderköping , en liten stad som är några mil utanför Norrköping , så var det en Stridsbåt 90 som var där för uppvisning , men när den kommer och ska göra en snabb vändning i kanalen så blir den träffad av sin egen svallvåg och flyger upp på land , som tur är så blev ingen skadad , men hade den glidit ca 3 meter till så hade den vält ner på parkerade bilar
Så jag tog några bilder när kranen lyfter ner den i vattnet igen.
Jocke
JOooCKE
Sv: Årets tabbe med stridsbåt 90 ?
Så det kan bli! Nåja tur att det inte var värre!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
T-34 skrev:Lite fränt är det ju faktiskt.
Magnus
Ja , det måste jag hålla med om , det var ganska fränt att se det
Så nu letar jag efter en modell av en stridsbåt 90 för att göra dio av det här
Jocke
JOooCKE
Hehehehe...tänk så det kan gå!
Lite värre med modeller av stridsbåtar dock...kanske finns någon pappersmodell där ute.
Lite värre med modeller av stridsbåtar dock...kanske finns någon pappersmodell där ute.
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Hehehehe...tänk så det kan gå!
ja , det finns en pappersmodell i 1/72 , så jag tror jag ska köpa den fast använda den som mall och bygga i pc istället
Jocke
JOooCKE
Jojo, det kan väl vara nog så trångt att köra stridsbåt i en kanal, där den egentligen inte hör hemma! Incidenten kanske stämmer till eftertanke nästa gång man avser att spänna de marina musklerna i trånga kanaler! Det lär för övrigt - på tal om marin verksamhet i kanaler - finnas någon skröna om en befälhavare på torpedbåt som åkte vattenskidor efter sin båt i någon del av Göta Kanal. Bassarna fick köra och befälhavaren glassa på vattenskidor efter den! Vet tyvärr ej om hur hör eller låg sanningshalten är i denna historia, men enligt uppgift skall det hela ha utspelats någon gång under 1960-talets mitt!
Senast ändrad av merlin1953packard den sön sep 06 2009, 23:07, ändrad totalt 2 gånger
merlin1953packard
Liknande ämnen
» Stridsbåt 90
» Radiostyrd Stridsbåt 90 (3D-printad)
» Finns stridsbåt 90 i plast?
» Årets film
» Hur amerikaner skojjar om Ikea
» Radiostyrd Stridsbåt 90 (3D-printad)
» Finns stridsbåt 90 i plast?
» Årets film
» Hur amerikaner skojjar om Ikea
Sida 1 av 1