Airbus A310 Interflug
+5
Janne.S
Azgaron
Gigabyte
JOooCKE
bjork_larsson
9 posters
Sida 1 av 1
Airbus A310 Interflug
Jaha, då va det nästa projekt, kunde kanske slå ihop dessa tre, men skit samma, roligare såhär!
Är väl hyffsat nöjd med den, men jag har en hel del att förbättra i min bygg teknik. Lite har jag kläckt nu det sista och testar på mitt nya projekt, kommer lite bilder på det sedan... Det är lite efter Jannes ide, en Airbus A380... Vet inte ritkigt om det blir en Whatif (DHL Frakt) eller om det blir New Livery (som finns i kartonaget) eller om jag skall beställa lite andra dekaler, tips någon?
Terje
Är väl hyffsat nöjd med den, men jag har en hel del att förbättra i min bygg teknik. Lite har jag kläckt nu det sista och testar på mitt nya projekt, kommer lite bilder på det sedan... Det är lite efter Jannes ide, en Airbus A380... Vet inte ritkigt om det blir en Whatif (DHL Frakt) eller om det blir New Livery (som finns i kartonaget) eller om jag skall beställa lite andra dekaler, tips någon?
Terje
bjork_larsson
Sv: Airbus A310 Interflug
Den blev snygg den här med Terje !
En A380 skulle vara kul att se , kanske i Qantas eller Singapore Airlines färger om det finns dekaler till det ?
Jocke
En A380 skulle vara kul att se , kanske i Qantas eller Singapore Airlines färger om det finns dekaler till det ?
Jocke
JOooCKE
Ser mycket snyggt ut! Lyckat bygge Terje!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ännu ett stilrent bygge....du e het Terje!
Finns det snofsiga dekaler till A380 redan?
Finns det snofsiga dekaler till A380 redan?
Janne.S- Moderator
Ett mycket bra Östtyskt DDR bygge Terje!!
Grymt bra nosparti!
Grymt bra nosparti!
Warsawpact- Starwarsviritous
Tack gubbs!
@Janne, jag vet inte riktigt om det finns dekaler, har för mig jag sett det, men kna inte svära på det!
Terje
@Janne, jag vet inte riktigt om det finns dekaler, har för mig jag sett det, men kna inte svära på det!
Terje
bjork_larsson
Hejsan Terje!
Kul att du hunnit bygga lite också, förutom att köra "tungt"!
Mycket snygg modell, men du får ursäkta att jag tycker att målningen är lite tråkig.
Men det gör det till en ännu större utmaning eftersom det vita måste vara i stort sett perfekt över HELA modellen!
Du antog utmaningen och kom ut som segrare!
Limma Lungt!
Stefan
Kul att du hunnit bygga lite också, förutom att köra "tungt"!
Mycket snygg modell, men du får ursäkta att jag tycker att målningen är lite tråkig.
Men det gör det till en ännu större utmaning eftersom det vita måste vara i stort sett perfekt över HELA modellen!
Du antog utmaningen och kom ut som segrare!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Se där, Terje, du är verkligen en hejare på att få till det snyggt på dina civilkärror!
merlin1953packard
bjork_larsson skrev:Tack gubbs!
Terje
Jag var inne på hannants och kollade lite , det finns dekaler till Qantas 380
http://www.hannants.co.uk/search/?FULL=STS44075
Jocke
JOooCKE
Tack gubbar,
@ Phantom2: Jo jag kan väl hålla med om att det är en lite tråkig målning... men dom hade inte så mycket att välja på om man ville göra en Interflug modell. Den vita färgen tycker jag överlag är skitsvår att måla med. Jag brukar grunda med Tamiyas XF-19 Sky grey. Den är ganska ljus men det är ändå svårt att få den vita färgen att täcka ordentligt. Tycker oftast att den gråa färgen lyser igenom alldeles för mycket. Men men...
@Jocke: Jadu, se där, där har vi dekaler... Kanske blir detta, vet inte riktigt än! Funderar på att kanske skapa en egen dekal av någe slag. Jag funderar skarpt på UPS, det hade varit roligt att få till en sådan fraktare...
Terje
@ Phantom2: Jo jag kan väl hålla med om att det är en lite tråkig målning... men dom hade inte så mycket att välja på om man ville göra en Interflug modell. Den vita färgen tycker jag överlag är skitsvår att måla med. Jag brukar grunda med Tamiyas XF-19 Sky grey. Den är ganska ljus men det är ändå svårt att få den vita färgen att täcka ordentligt. Tycker oftast att den gråa färgen lyser igenom alldeles för mycket. Men men...
@Jocke: Jadu, se där, där har vi dekaler... Kanske blir detta, vet inte riktigt än! Funderar på att kanske skapa en egen dekal av någe slag. Jag funderar skarpt på UPS, det hade varit roligt att få till en sådan fraktare...
Terje
bjork_larsson
Ja , en UPS maskin skulle vara häftigt
Då kan du ju ha den stå bredvid din DHL Beluga
Jocke
Då kan du ju ha den stå bredvid din DHL Beluga
Jocke
JOooCKE
Liknande ämnen
» Airbus A319 SAS Retro, Revell 1/144
» Airbus A300-600 ST Beluga DHL