Swinger till sommaren, med en liten Bone
+6
glimturen
Marlin
LudvigN
Matt_Public
rsm.gbg
cas
10 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Swinger till sommaren, med en liten Bone
Nu har man äntligen gått på semester och då SKALL man börja på en ny modell, oavsett hur mycket som gömmer sig på skämshyllan.
I lördags satta jag således tänderna i denna
Mdellen kom väl förra somaren, så den är minst sagt ny.
Som tur är så är det ju helt nya formar och Academy har ju numera enbart Cartograf-dekaler i lådan så detta bör borga för hög kvalitet, och mycket förnöjsamhet.
Kontoret kompletterades med lite fegsnören och styrspakar.
Två dekaler ingick ju också, om dom nånsin kommer synas är frågan...
Lite Gunship grey FS31118 i luftintagen
Det är alltså den gråa färgen som har exakt samma nyans som plasten, fast den här matt.
Sen var det bara att bygga och bygga och bygga och helt plötsligt hade man en färdig B-1B.
Hemma hos Timo så passar man på att kolla i en ändlösa stashen och naturligtvis hittade vi en 1/72 Bone som man kunde jämföra med.
Den blir JÄKLIGT stor i 1/72!
Naturligtvis hade Timo även 1/48-versionen, men den var lite svårfotad
Den är helt ohanterligt stor!
Nåväl, det här skall nog gå snabbt och lätt.
(sa jag inför varje bygge och aldrig har jag haft rätt)
I lördags satta jag således tänderna i denna
Mdellen kom väl förra somaren, så den är minst sagt ny.
Som tur är så är det ju helt nya formar och Academy har ju numera enbart Cartograf-dekaler i lådan så detta bör borga för hög kvalitet, och mycket förnöjsamhet.
Kontoret kompletterades med lite fegsnören och styrspakar.
Två dekaler ingick ju också, om dom nånsin kommer synas är frågan...
Lite Gunship grey FS31118 i luftintagen
Det är alltså den gråa färgen som har exakt samma nyans som plasten, fast den här matt.
Sen var det bara att bygga och bygga och bygga och helt plötsligt hade man en färdig B-1B.
Hemma hos Timo så passar man på att kolla i en ändlösa stashen och naturligtvis hittade vi en 1/72 Bone som man kunde jämföra med.
Den blir JÄKLIGT stor i 1/72!
Naturligtvis hade Timo även 1/48-versionen, men den var lite svårfotad
Den är helt ohanterligt stor!
Nåväl, det här skall nog gå snabbt och lätt.
(sa jag inför varje bygge och aldrig har jag haft rätt)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron likes this post
Sv: Swinger till sommaren, med en liten Bone
Läcker lite maskin det där
1/48 hemma hos Timo, den va STOR
- Roland
1/48 hemma hos Timo, den va STOR
- Roland
rsm.gbg
Fasiken vad nice! Är spänd på att höra dina tankar om modellen när den är klar!
LudvigN
Bra start Christer, och kul att se skillnaderna i skala.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Fint jobbat med den Cas!
Jag som var med kan intyga att i 48 är den grotesk!
Jag som var med kan intyga att i 48 är den grotesk!
Hujja!
Imponerande kärra det där oavsett skala
Lycka till med bygget!
Trevlig modell - snabbbyggd verkar den vara också. Väntar med spänning på måleriet
Också:
Tommy
Imponerande kärra det där oavsett skala
Lycka till med bygget!
Trevlig modell - snabbbyggd verkar den vara också. Väntar med spänning på måleriet
Också:
Tommy
TommyKillander
Läckert flygplan och en fin (inte SÅ) liten modell!
Jag satt o tittade på min 48a häromdagen och det kliar i fingrarna något oerhört....
Men som sagt, den blir enormt stor, var gör man av den när den är färdig?
Jag har inget skåp som är stort nog så det skulle bli att hänga den på väggen, men då blir den oundvikligen förstörd av damm.
Jag har Dragons 1/144 men Academys är nog bra mycket bättre, det är den enda vettiga skalan att bygga "the Bone" i.
Jag är bänkad!
Stefan
Stefan
Jag satt o tittade på min 48a häromdagen och det kliar i fingrarna något oerhört....
Men som sagt, den blir enormt stor, var gör man av den när den är färdig?
Jag har inget skåp som är stort nog så det skulle bli att hänga den på väggen, men då blir den oundvikligen förstörd av damm.
Jag har Dragons 1/144 men Academys är nog bra mycket bättre, det är den enda vettiga skalan att bygga "the Bone" i.
Jag är bänkad!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Välkomna till galenskaperna allihop!
Den här lilla modellen är det då sannerligen inga fel på, egentligen.
Det klart, jag kommer förmodligen få spackla även en Tamiya Tomcat så vad vet jag...
Apropå spackel
Här var sidorna lite sladdriga så det var lätt hänt att dom inte linjerade upp bra. Det kunde man nog avhjälpt egentligen men det var roligare att limma än att ta bort ett seare problem. Note to self, fortsätt att torrpassa OCG LÄGG TILL STÖD PÅ INSIDAN NÄR DU BYGGER. Ett jäkla halmpynt är vad man är!
Nå. Jag passade på att tona rutorna också, men det blev no lite väl mycket grönt.
Men grönt är skönt och när väl allt är maskat och klart så kanske det inte blir så dumt?
Hoppas kan man ju.
Sen var det där med nosvikt. Den är lite baktung kan man säga, men jag fyllde nosen och bränsletank i bombrummet med lite Liquid gravity, en jag tror jag skall trycka in ännu mer.
Den här lilla modellen är det då sannerligen inga fel på, egentligen.
Det klart, jag kommer förmodligen få spackla även en Tamiya Tomcat så vad vet jag...
Apropå spackel
Här var sidorna lite sladdriga så det var lätt hänt att dom inte linjerade upp bra. Det kunde man nog avhjälpt egentligen men det var roligare att limma än att ta bort ett seare problem. Note to self, fortsätt att torrpassa OCG LÄGG TILL STÖD PÅ INSIDAN NÄR DU BYGGER. Ett jäkla halmpynt är vad man är!
Nå. Jag passade på att tona rutorna också, men det blev no lite väl mycket grönt.
Men grönt är skönt och när väl allt är maskat och klart så kanske det inte blir så dumt?
Hoppas kan man ju.
Sen var det där med nosvikt. Den är lite baktung kan man säga, men jag fyllde nosen och bränsletank i bombrummet med lite Liquid gravity, en jag tror jag skall trycka in ännu mer.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Maffig sak även i små skalan ,, men i 48 skalan var ju den rent brutal
Fin start på bygget !!
Fin start på bygget !!
Gigabyte
Att fylla lastrummet med fyrbollar skänker en närmast byzantinsk prägel åt bygget.
Den hoppfullt gröna ostkupan är därtill en regelrätt prydnad, så det så.
Den hoppfullt gröna ostkupan är därtill en regelrätt prydnad, så det så.
Matt_Public- Master of DNF
Intressant modell! Ser bra ut så långt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Vikt och spackel, det blir kalas detta!
Tack skall ni ha!
Den här lille gynnaren har nu fått ett lager primer.
Skarven på framkroppen som jag spacklade innan ser fortfarande inte bra ut. Inget annat att göra än att spackla lite till då.
Gnäll!
Den här lille gynnaren har nu fått ett lager primer.
Skarven på framkroppen som jag spacklade innan ser fortfarande inte bra ut. Inget annat att göra än att spackla lite till då.
Gnäll!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt med primer, den ser riktigt elak ut
- Roland
- Roland
rsm.gbg
Just! Och med lite ytterligare spackel blir det full ordning på torpet.rsm.gbg skrev:Snyggt med primer, den ser riktigt elak ut.
Full fart framåt!
Ser riktigt bra ut!
Stefan
Ser riktigt bra ut!
Stefan
Gnäll inte! Du gillar ju att spackla!
Gött med primer på!
Gött med primer på!
Tack skall ni ha!
Efter lite extra spacklande så är jag nu i full färd med målning, och det är åtminstone ganska enkelt.
Jämngrå FS36118 rättöver bara. Men vänta!
Några paneler skall minsann vara lite annorlunda, och så skall noskonen vara svart så det får maskas lite.
Hurra för tejp!
Jag blir dock inte helt klok på de partierna som skall ha annan färg. På kroppen ser det ut att vara antenner som sitter där (gissar jag), men beroende på hur det är fotat så är dom omväxlande ljusare eller brunare än omgivningen.
Så vilket skall man gå på?
Ljust?
Mörkt?
Det är inte helt enkelt. Academy sager att det skall vara neutral grey och det är ju ljusare, men:
Efter lite extra spacklande så är jag nu i full färd med målning, och det är åtminstone ganska enkelt.
Jämngrå FS36118 rättöver bara. Men vänta!
Några paneler skall minsann vara lite annorlunda, och så skall noskonen vara svart så det får maskas lite.
Hurra för tejp!
Jag blir dock inte helt klok på de partierna som skall ha annan färg. På kroppen ser det ut att vara antenner som sitter där (gissar jag), men beroende på hur det är fotat så är dom omväxlande ljusare eller brunare än omgivningen.
Så vilket skall man gå på?
Ljust?
Mörkt?
Det är inte helt enkelt. Academy sager att det skall vara neutral grey och det är ju ljusare, men:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag kan inte yttra mig om fakta i ärendet eller ens uttömmande beskriva eventuella bidragande färgförändrande eller optiska fenomen; däremot är jag av den mycket bestämda åsikten att en mörk kontrastfärg ser mer krigsmässig ut.
Nej vem kan nåt egentligen?Matt_Public skrev:Jag kan inte yttra mig om fakta i ärendet eller ens uttömmande beskriva eventuella bidragande färgförändrande eller optiska fenomen; däremot är jag av den mycket bestämda åsikten att en mörk kontrastfärg ser mer krigsmässig ut.
Men Rule of Cool säger alltså mörkare och det kan ligga mycket i det.
Man kan ju köra en variant, och helt enkelt gå på stabbarna en gång till med 36118 så tonar man ner dom en smula, men låter bli grejjerna på flygkroppen.
Det kanske kan funka?
Edit, mer inspiration
https://www.airliners.net/photo/USA-Air-Force/Rockwell-B-1B-Lancer/5956479/L?qsp=eJx1jbEOgkAQRP9lawoQYuJ10lhq4Q9s9ka9BOGyt4WE8O8eR2JnN3lvMrOQTKPhY/c5ghwlsMqLKoqs/E7kFuKgovywnlOQvdbUp7qtfuaCEfrHkesOXZNBmtT6OV94NpxFEA2edn5VD90UkpTv5zaUA/RWMrXHzH1IceCyAeMw0Lp%2BAUUFPvI%3D
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag tror på en något mörkare färg, det ser helt enkelt bättre ut.
Stefan
Stefan
Tack Stefan!
Mörkt fick det bli helt enkelt:
Lite lagom variation i färgerna också men inte överdrivet mycket i den lilla skalan.
Undersidan fick sig en dos den med, och jag kan nu säga att jag inte är missnöjd med Mission Models vit's täckförmåga.
Den gick ner fint i alla skrymslen och fungerade mycket mycket trevligt.
Efter två dagar av panik har jag också hittat laserpekarkapseln, eller Sniper Advanced Targeting POD AN/AAQ33 som hade ramlat ner i ett färgställ. Hade varit snyggt att supa bort den, men nu är den hittad.
Avslutar med en liten Janneskog, för inget bygge är komplett utan det!
Helt plötsligt får jag ett sug att bygga modernt, och grått. Det blir ju så fräsigt och så har det massa coola namn på allt.
Mörkt fick det bli helt enkelt:
Lite lagom variation i färgerna också men inte överdrivet mycket i den lilla skalan.
Undersidan fick sig en dos den med, och jag kan nu säga att jag inte är missnöjd med Mission Models vit's täckförmåga.
Den gick ner fint i alla skrymslen och fungerade mycket mycket trevligt.
Efter två dagar av panik har jag också hittat laserpekarkapseln, eller Sniper Advanced Targeting POD AN/AAQ33 som hade ramlat ner i ett färgställ. Hade varit snyggt att supa bort den, men nu är den hittad.
Avslutar med en liten Janneskog, för inget bygge är komplett utan det!
Helt plötsligt får jag ett sug att bygga modernt, och grått. Det blir ju så fräsigt och så har det massa coola namn på allt.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» En liten A7 till folket!
» I rikets tjänst en liten nätt S14 (dock inte rätt version fick jag till mig, då blir det sk nästan rätt flygplan , hava överseende med detta :) )
» Snart är sommaren här...
» Rockwell B-1B "The BONE" (Lancer), Revell 1/48
» Legoland - Sommaren 2011
» I rikets tjänst en liten nätt S14 (dock inte rätt version fick jag till mig, då blir det sk nästan rätt flygplan , hava överseende med detta :) )
» Snart är sommaren här...
» Rockwell B-1B "The BONE" (Lancer), Revell 1/48
» Legoland - Sommaren 2011
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|