F-20BJ
+6
Marlin
rsm.gbg
Gigabyte
LudvigN
Mal
Matt_Public
10 posters
Sida 1 av 1
F-20BJ
Bakgrund:
Kort efter det att Marion G. Robertson överraskande vunnit presidentvalet under ett synnerligen alternativt 1988 förbättrades relationerna mellan USA och Japan. Denna förändrade stämning var till stor del avhängig Robertsons goda personliga kontakter med landet, främst dess dryckesleverantörer, sedan tiden för hans militärtjänstgöring.
Presidenten såg med blida ögon på JASDF:s ambition att ersätta sina Mitsubishi F-1; olyckligtvis inträffade något slags version av Toshiba-Kongsberg-skandalen även längs denna alternativa tidslinje. Misstron mot Japan var således omfattande, trots Robertson-administrationens ansträngningar, och denna misstro omintetgjorde – inledningsvis – Japans planer på fullständigt inhemskt producerat stridsflyg. För att i väntan på gynnsammare förhållanden både förbättra handelsbalansen och stärka försvarsrelationerna mellan de två nationerna (Nichibei Kankei) uppstod ett omfattande, symbiotiskt samarbete mellan Northrop Corporation (vars YF-17 under 1970-talet vunnit Air Combat Fighter-programmet), Mitsubishi Heavy Industries och Kokusai Electric. Till följd av detta samarbete utökades JASDF:s luftflotta med F-17J Cobra Kai och F-20J Taigāshāku.
En tvåsitsig version av den senare visas nedan (med bitvis kvarblivna märkningar från JASDF:s 50-årsfirande) medan den förstnämnda vackert får vänta ytterligare en stund till följd av byggmodellsbrist.
Tack för att ni tittade in!
Kort efter det att Marion G. Robertson överraskande vunnit presidentvalet under ett synnerligen alternativt 1988 förbättrades relationerna mellan USA och Japan. Denna förändrade stämning var till stor del avhängig Robertsons goda personliga kontakter med landet, främst dess dryckesleverantörer, sedan tiden för hans militärtjänstgöring.
Presidenten såg med blida ögon på JASDF:s ambition att ersätta sina Mitsubishi F-1; olyckligtvis inträffade något slags version av Toshiba-Kongsberg-skandalen även längs denna alternativa tidslinje. Misstron mot Japan var således omfattande, trots Robertson-administrationens ansträngningar, och denna misstro omintetgjorde – inledningsvis – Japans planer på fullständigt inhemskt producerat stridsflyg. För att i väntan på gynnsammare förhållanden både förbättra handelsbalansen och stärka försvarsrelationerna mellan de två nationerna (Nichibei Kankei) uppstod ett omfattande, symbiotiskt samarbete mellan Northrop Corporation (vars YF-17 under 1970-talet vunnit Air Combat Fighter-programmet), Mitsubishi Heavy Industries och Kokusai Electric. Till följd av detta samarbete utökades JASDF:s luftflotta med F-17J Cobra Kai och F-20J Taigāshāku.
En tvåsitsig version av den senare visas nedan (med bitvis kvarblivna märkningar från JASDF:s 50-årsfirande) medan den förstnämnda vackert får vänta ytterligare en stund till följd av byggmodellsbrist.
Tack för att ni tittade in!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: F-20BJ
Mycket snygga o mjuka övergångar i färgfälten + kalas fin yta !!!
Håller med Top Notch bygge !
Extra points för den underhållande berättelsen
Håller med Top Notch bygge !
Extra points för den underhållande berättelsen
Gigabyte
Otroligt snyggt bygge!
...och ett stort extra plus för den alternativa tidslinjen!
Tack Matt, nu vet jag hur jag ska måla min V-22, du visade att idén håller!
Stefan
...och ett stort extra plus för den alternativa tidslinjen!
Tack Matt, nu vet jag hur jag ska måla min V-22, du visade att idén håller!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Det där, det där är faktikst riktigt läckert!
Målningsjobbet är ju topnotch liksom.
Vad katten är det för efterblivna smällare som hänger på?
Målningsjobbet är ju topnotch liksom.
Vad katten är det för efterblivna smällare som hänger på?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Vilken kombo - spännande storyline och urläcker målning
Snyggaste bygget jag sett i år
Tommy
Snyggaste bygget jag sett i år
Tommy
TommyKillander
Tackar!Mal skrev:Aaaaawrs, vad fränt bygge!
Tack-å-bock!LudvigN skrev:Top notch! Mycket snyggt alltså!
Tack! Det lär bli ett antal F-20, så jag kan ju lika gärna ha en ramvärld åt dem.Gigabyte skrev:Extra points för den underhållande berättelsen.
Tackar allra mjukost! Blått blev det ju, om inget annat.rsm.gbg skrev:Mäckta vackert, bland det läckraste målning jag sett.
It is my business doing pleasure, eller hur det nu var...Marlin skrev:Snacka om mumsmums till frukostkaffet.
Väl bekomme! En Osprey torde bli ännu fränare.Stefan E skrev:Tack Matt! Nu vet jag hur jag ska måla min V-22, du visade att idén håller!
Det är GCS-1, alltså bomber av modell Mk.82 försedda med IR-sökare och styrfenor.cas skrev:Vad katten är det för efterblivna smällare som hänger på?
Något varmt och fint som en fartygsmotor i bjärt kontrast till det omgivande, kalla havet blir en utmärkt måltavla.
Lovord från Cæsar?TommyKillander skrev:Snyggaste bygget jag sett i år.
Ett upplägg värdigt Tom Clancy och en superfräck modell!
Hatten av!
Hatten av!
Tackeli-tack-tack!glimturen skrev:Ett upplägg värdigt Tom Clancy och en superfräck modell!
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|