IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Eduards P-51D

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Eduards P-51D Empty Eduards P-51D

Inlägg av Tobias tor aug 27 2020, 09:34

Hej-hopp!

Jag var inte så aktiv i hobbyn när Eduards P-51D kom. jag såg och noterade men hade inte tid och lust just då, men "tar igen" nu.
Kikat på lite "reviews" och ser att en del av er skaffat diverse boxar och jag är otroligt lockad själv..

Några åsikter? Jag har sett lite om att den är lite "pillig"? Inte väre än deras Spitfire Mk. IX? Det kan jag leva med..

Sen var det dekalerna, Eduard gjorde egna själv nu nämnde någon, cas? Funkar de eller? Det är ju Iwo Jima-mussarna som lockar en hel del även om jag är sugen på den där svenska, grå-gröna med Xtradecals ark också (funderade på en Airfix, "snabbygge med dem men såg "sink marks´en" på cockpitdelarna och tappat lite lusten där)


Jag skall kika igenom byggtrådarna också men vart lite nyfiken på specifikt att höra åsikterna här om ni har lust.. Smile  En låda Tales of Iwojima, lite overtrees, AM och extra dekaler lockar. Men kan köpa en Royal Class också (The Enchantress.. ^^ )
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Eduards P-51D Empty Sv: Eduards P-51D

Inlägg av Stefan E tor aug 27 2020, 09:58

Bästa Mustangen jag byggt och jag vågar sticka ut hakan och säga att den klår tom Tamiyas 32a i vissa fall!

I 48 är det definitivt den bästa Mustang-modellen jag byggt (av Tamiya, Airfix och Eduard) och ja, den är lite pysslig att få ihop tack vare graden av detaljering.
Men allt passar otroligt bra och det enda "molnet" hittills är gallret i intaget som bara är en mycket tunn etsdel.
Nästa gång kommer jag att göra en lite styvare platta i plasticard som jag kan limma etsdelen på.

Köper du Royal-lådan kan du bygga vilken variant som helst, "Iwo Jima"-lådan ger dig alla med spinnfena, även den Brittiska.

Jag har en byggtråd på forumet, "Marie" och "Angel´s Playmate" tänker jag göra.

Eduards nya dekaler har jag inte stött på eller använt ännu så där kan jag inte säga något.

Köp en låda Tobbe, du kommer inte att bli besviken, jag lovar!  Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Eduards P-51D Empty Sv: Eduards P-51D

Inlägg av Tobias tor aug 27 2020, 15:48

Oj. Very Happy

Tack för infon Stefan, precis vad jag behövde, lite mera personlig prägel på erfarenheterna. Smile
Det är helt ok om det är lite pyssligt om det är som deras Spit liksom. Delarna är ju fina där.

Skall kika igenom din tråd med!

Tack!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Eduards P-51D Empty Sv: Eduards P-51D

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet