IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Eduards Fw-190?

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Eduards Fw-190? Empty Eduards Fw-190?

Inlägg av cas tor maj 26 2011, 20:31

Såg på fejjan lådbilderna för Eduards specialutgåva för JG 54 Grünherz!
Saxat direkt därifrån:
Würger Aces of the Eastern Front on approach!
Limited edition of the Fw 190A covering ten (10 !!) camo schemes for Focke-Wulfs of famous Jagdgeschwader “Grünherz” are here, ready for June!

Soon coming release of Limited edition will cover in a DUAL COMBO kit three of Fw 190A versions A-5, A-6, A-8, with carefully selected interesting markings. Colorful choice of markings includes famous aces like Walter Nowotny or Erich Rudorffer and other famous JG 54 fighters such as Hans Dortenmann or Heribert Koller.

- This kit will contains plastic frames, photo-etched accessories and masks allowing to build two complete kits from the above described version range (there will be possible combination of A-5 + A-6 or A-5 + A-8, A-6 + A-8; not two A-5s or two A-6s...). There will be so much frames, that the kit must be packed in the Royal Class size box.
- two huge decal sheets including markings and personal + unit emblems for 10 planes (three A-5; four A-6 and three A-Cool ...be no worry about the unused version decals, since all three versions are covered by the Weekend edition, so you can easily supply by a weekend kit to complete your whole selection.
- Grünherz (the Green Heart) unit emblem DRESS PIN in collar size 18 mm will be included.

Some of you may remember the same style of Limited edition with Cat. No. 1154, “Fw 190A Nachtjäger”, released in September 2009. That kit was also packed in the Royal Class style box and was gone within one month! So be fast if you want to purchase this one kit. This particular kit is one of releases in a line series of Fw 190 “unit” limited editions. You may see that also the graphic design of their boxes has common style and the whole kit philosophy is very similar for them. These were already the mentioned 1144 Fw 190A Nachtjäger (sold out), 1154 Fw 190D JV 44 Sachsenberg’s Platzschutzschwarm (still available) and now it is 1155 Fw 190A JG 54 Grünherz... and you may be sure, that this is not the last release of this “unit” line. Other will follows.

This time we are introducing you the finished box design. More details will be posted in next few days.
Enjoy..."

En dubbelboxning, massvis med lådalternativ och allt lullull...men nu till den stora frågan hur fipplig och svår är den här rackaren egentligen?
Den lär inte falla ijop lika lätt som Tamiyas, men hur många här har byggt/bygger den?
//Christer
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Fw-190? Empty Sv: Eduards Fw-190?

Inlägg av Stefan E tor maj 26 2011, 20:45

Hejsan!

Nej, den är inte en "shake´n´Bake", som Tamiyas, men det är en mycket trevlig modell.
Detaljeringen ligger s.a.s på en helt annan nivå!
Passformen är god, bitvis utmärkt och modellen är inte särskilt svår att få ihop.
Allt passar, bara man tar det lungt o fint.

En länk till mitt bygge av A-4an här;

https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t531-focke-wulf-fw190a-5-eduard-1-48

Jag har redan tillräckligt många, men boxarna är prisvärda, för att inte tala om Weekend-lådorna.

Limma Lungt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Fw-190? Empty Sv: Eduards Fw-190?

Inlägg av Jokkocze fre maj 27 2011, 01:02

Jag har två stycken av eduards fw190's och har börjat bygga en av dem.

Så vad kan man säga om dem? Den jag bygger är en weekend-version och jag är rent utsagt livrädd för den.
Varje liten detalj består av minst 3 delar och iaf på weekendmodellen är där en del gjutskägg (Är inte lika illa på den andra, så jag gissar på att de plockar ut de lite mindre fina till weekendboxarna)

Men vill man ha en galet detaljerad modell så är det bara att köpa! Akta dig så att du inte blir galen av den bara!

Mitt bygge hittar du här: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t1559-eduard-1-48-focke-wulf-190a-8-r2
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Fw-190? Empty Sv: Eduards Fw-190?

Inlägg av cas fre maj 27 2011, 04:54

Hmm, två lite olika åsikter om den, som jag misstänkte. Dock är ni ju helt överens om att den är väldetaljerad och relativt prisvärd.
Det får allt bli till att spara på veckopengen för att köpa den här boxningen.
Varför nu denna vurm för JG54 ka man ju fråga sig? Det är väl främst för att dom inte bara har kärror målade i RLM 74/75/76 med fläckar på =)

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Fw-190? Empty Sv: Eduards Fw-190?

Inlägg av Matt_Public fre maj 27 2011, 07:57

Jag bytte bort min efter att ha inventerat lådan.

Vilket var lite synd eftersom jag hade behövt ena extrahuven...


Men allt såg snyggt ut, så för rätt byggare blir den nog ninjafin. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Fw-190? Empty Sv: Eduards Fw-190?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet