Eduard 1/48 Focke-Wulf 190A-8/R2
+6
Matt_Public
Caverö
Azgaron
JOooCKE
Janne.S
Jokkocze
10 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Eduard 1/48 Focke-Wulf 190A-8/R2
Spitten är målad och väntar härdning, så jag tänkte börja med nästa.
Precis som den andra Jocke har jag inga bilder än, men jag kan iaf dra en bild på boxen.
Dragit igång lite smått, bilder kommer kanske senare. (Mängden delar får nästan mitt huvud att explodera..)
Precis som den andra Jocke har jag inga bilder än, men jag kan iaf dra en bild på boxen.
Dragit igång lite smått, bilder kommer kanske senare. (Mängden delar får nästan mitt huvud att explodera..)
Jokkocze
Sv: Eduard 1/48 Focke-Wulf 190A-8/R2
Med alla smådelar? Blir säkert trevligare med tiden..Janne.S skrev:Underbart va?
När du säger så, så känner jag mig lite dubbelsidig iom att jag håller på att bygga en spit och samlar delar till en mosquito (Fast iofs.. har ju min bf110 också. Den har jag tom köpt resindelar till!)JOooCKE skrev:Sådär ja!
Nu går Luftwaffe till attack mot RAF!
Senast ändrad av Jokkocze den tor feb 03 2011, 18:00, ändrad totalt 1 gång
Jokkocze
JU fler delar desto bättre
När jag var liten så mätte jag alltid kvaliten på modellen utefter hur många delar som fanns med
När jag var liten så mätte jag alltid kvaliten på modellen utefter hur många delar som fanns med
Janne.S- Moderator
Jokkocze skrev:När du säger så, så känner jag mig lite dubbelsidig iom att jag håller på att bygga en spit och samlar delar till en mosquito (Fast iofs.. har ju min bf110 också. Den har jag tom köpt resindelar till!)JOooCKE skrev:Sådär ja!
Nu går Luftwaffe till attack mot RAF!
Undercover
JOooCKE
Trevligt med en FW190 till! Ser fram emot bilder när det blir så dags.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Nu är det krig på riktigt!!
Spittarna känner sig hotade, men har inget att frukta.
Spittarna känner sig hotade, men har inget att frukta.
Caverö
Då har cockpiten fått ett lager RLM 66 (Schwartzgrau) på sig och det hela är på gång på riktigt!
Imorrn (idag) blir det torrborstning, montering och sen är det dags för cockpiten att hoppa in i flygplanskroppen!
Imorrn (idag) blir det torrborstning, montering och sen är det dags för cockpiten att hoppa in i flygplanskroppen!
Jokkocze
Bra start Jocke!
Håkan
Håkan
Härligt att du har tempot uppe.
Ser bra ut även om det bara är lite färg
Ser bra ut även om det bara är lite färg
Caverö
Hoho!
Det hela har börjat, ser jag. Gött!
Det hela har börjat, ser jag. Gött!
Matt_Public- Master of DNF
Ser mycket mycket spännande ut!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Långsam start, men det går lite frammåt iaf!
Cockpit målad, torrborstad, lite smått vädrad och monterad. Flygkropp ihopmonterad.
Tyvärr hade jag för bråttom och det lilla bakhjulet glömdes bort, detta löstes dock med en snabb "separera-kroppshalvorna-med-en-tandpetare-fort-som-fan-innan-limmet-hinner-ha-för-stor-effekt-och-kläm-dit-delen"-lösning. (Jag kör korta och fina namn på mina tekniker)
Men frammåt går det iaf! Ska ta och sätta dit hållarna för de två MG17'orna innan jag lägger mig, eller i morgon bitti.
Cockpit målad, torrborstad, lite smått vädrad och monterad. Flygkropp ihopmonterad.
Tyvärr hade jag för bråttom och det lilla bakhjulet glömdes bort, detta löstes dock med en snabb "separera-kroppshalvorna-med-en-tandpetare-fort-som-fan-innan-limmet-hinner-ha-för-stor-effekt-och-kläm-dit-delen"-lösning. (Jag kör korta och fina namn på mina tekniker)
Men frammåt går det iaf! Ska ta och sätta dit hållarna för de två MG17'orna innan jag lägger mig, eller i morgon bitti.
Jokkocze
Tjusigt!
Det där är en gammal beprövad teknik, bra att du hittade ett namn som ligger rätt på tungan
Har själv använt mig av den med skiftande resultat....
Det där är en gammal beprövad teknik, bra att du hittade ett namn som ligger rätt på tungan
Har själv använt mig av den med skiftande resultat....
Janne.S- Moderator
Ser bra ut Jocke!
Bra med lättihågkomda tekniker!
Håkan
Bra med lättihågkomda tekniker!
Håkan
Grym gråton på kontoret. Ser ut som the business på allvar.
Ytterligare lite smått i kroppen monterat.
Monteringen av husen för landningsställen är i princip klar. Ett lager RLM Grått (02) ska dit. Därefter blir det en del för att täcka för lite till och sen ska kanonerna på plats. Sen är det bara att stänga vingen!
Mängden detaljer på saker utanför cockpit är inte nådig! Det blir kul att bygga min andra fw med etsdetaljer
Monteringen av husen för landningsställen är i princip klar. Ett lager RLM Grått (02) ska dit. Därefter blir det en del för att täcka för lite till och sen ska kanonerna på plats. Sen är det bara att stänga vingen!
Mängden detaljer på saker utanför cockpit är inte nådig! Det blir kul att bygga min andra fw med etsdetaljer
Jokkocze
Skönt att se folk ta sig an det där vidundret. Hälften vore övernog!
Det är med skräckblandad förtjusning som man stirrar ner i en Eduard-låda...
Det här går ju galant på min ära!
Det här går ju galant på min ära!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Efter viss ångest över alla delarna har jag äntligen plockat ut min tumme ur sin förvaring och dragit lite RLM 02 (Tamiya RLM Grey, XF-22) på delarna där det ska vara.
Nu ska det lite Dark Iron på vapnen och sen kan man påbörja ihopmonteringen av vingarna och kroppen!
Efter det är det dags för motorns 29 delar att monteras ihop.. Vad har jag gett mig in på egentligen?!
Nu ska det lite Dark Iron på vapnen och sen kan man påbörja ihopmonteringen av vingarna och kroppen!
Efter det är det dags för motorns 29 delar att monteras ihop.. Vad har jag gett mig in på egentligen?!
Senast ändrad av Jokkocze den tis feb 22 2011, 17:08, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Glömde bilden..)
Jokkocze
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Eduard 1/48 och Hase 1/32 Focke-Wulf Fw 190A-8
» Focke-Wulf Fw. 190A-8, Eduard 1/48 (Kollobygge II)
» Focke Wulf Eduard & Focke Wulf ...Eduard
» Eduard 1/48 Focke-Wulf 190F-8
» Focke-Wulf Fw190a-5 - 1/48, Eduard
» Focke-Wulf Fw. 190A-8, Eduard 1/48 (Kollobygge II)
» Focke Wulf Eduard & Focke Wulf ...Eduard
» Eduard 1/48 Focke-Wulf 190F-8
» Focke-Wulf Fw190a-5 - 1/48, Eduard
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|