Haarder & Stenbeck, reservdelar
+2
TommyKillander
Tobias
6 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Haarder & Stenbeck, reservdelar
Tycker min Evolution-spruta börjar spotta och fräsa lite.. tror munstycket, eller skiten innuti - är lite trasig. Men behöver generellt köpa lite fler delar till sprutan..
Kikade runt lite och hittade lite olika webbshops där alltid något jag behövde var slut.
Tips på bra återförsäljare? Billigt är ju bra men känns viktigare att man kan köpa allt på ett ställe.
Köpte min på Wnetzells men deras webbshop är även den borta va? Synd, var bra när man kunde knata eller ta T-banan dit..
Kikade runt lite och hittade lite olika webbshops där alltid något jag behövde var slut.
Tips på bra återförsäljare? Billigt är ju bra men känns viktigare att man kan köpa allt på ett ställe.
Köpte min på Wnetzells men deras webbshop är även den borta va? Synd, var bra när man kunde knata eller ta T-banan dit..
Tobias
Sv: Haarder & Stenbeck, reservdelar
Tobias skrev:Tycker min Evolution-spruta börjar spotta och fräsa lite.. tror munstycket, eller skiten innuti - är lite trasig. Men behöver generellt köpa lite fler delar till sprutan..
Jag har köpt mina H&S sprutor samt reservdelar på Puma Hobby och Alfa Hobby.
Jag kollade runt lite på nätet men priserna i Sverige var i samma härad som utanför gränserna, så jag tjänade inget på att handla i Tyskland, England eller Polen.... Det gjorde valet att gynna svenska handlare superlätt
Tommy
TommyKillander
Liksom Tommy köpte jag min H&S Evolution av Johnny Puma.
Alfa Hobby har eller kan nog skaffa reservdelar åt dig, ring o prata med grabbarna!
Prismässigt och garantimässigt bör man nog hålla sig till Svenska handlare, enklare med service och reservdelar.
Stefan
Alfa Hobby har eller kan nog skaffa reservdelar åt dig, ring o prata med grabbarna!
Prismässigt och garantimässigt bör man nog hålla sig till Svenska handlare, enklare med service och reservdelar.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack!
Ja precis, jag gör gärna det. Hittade lite tatuerarbrudar eller motsvarande, kanske var konstnärer.. Som sålde delar men allt var inte inne. Fasiken glömt Puma, bra!
Alltid bra hjälp här!
Ja precis, jag gör gärna det. Hittade lite tatuerarbrudar eller motsvarande, kanske var konstnärer.. Som sålde delar men allt var inte inne. Fasiken glömt Puma, bra!
Alltid bra hjälp här!
Tobias
Hobbyland.se har även. De har slagit igen den fysiska butiken i Uppsala tyvärr, men finns kvar på nätet. Brukar vara snabba att skicka, men lite dyr frakt tråkigt nog.
linusorn
Ah tack, skall kolla där med! Funderar på en ny spruta till och med.. Packningarna är lite skit och jag drog ju ut nålen bakåt alldeles för länge... Blir inte mycket dyrare med en ny än lite nålar, munstycken, packningar etc.... En billig en iaf. Forfarande H&S...
Tobias
Den funderar jag på istället för reservdelar, nu, till min Evolution 2in1.. Hyfsat pris och duger till mig. Evolution är bra men lite som att kasta pärlor till svinen att jag kör med den..
Tobias
En sån kör jag med för Primer, 0.4, funkar lika bra som min Infinity.
Men den är lite trång för att göra ren ner i koppen, normala tops är för stora.
- Roland
Men den är lite trång för att göra ren ner i koppen, normala tops är för stora.
- Roland
rsm.gbg
Ah ok.. Kan man köpa typ dyra Tamiya-tops? Finns i mindre storlek va?
Tobias
Fast att plocka ner din Evolution i molekyler och rengöra den samt nya packningar måste väl bli billigare? Här har du packningsset till din spruta. Jag brukar beställa ett gäng när jag ändå är igång så behöver man inte betala frakt massa ggr. Packningar är förbrukningsmaterial precis som allt annat man behöver för att bygga modeller, alltid bra att ha ett lager. Munstycket kan ju behöva bytas också, kostar ju ca 200 kr. Då får du en Evolution som är som ny för halva priset jämfört med den spruta du länkade till. Packningar kommer du ju för eller senare att behöva även i en ny spruta
linusorn
Jo det är billigare men inte tokmycket billigare.. Jag kommer behöva göra det någon gång om jag vill använda den. Behöver typ nål, munstycke packningar - är det något mera?
Med nålset, packningar och frakt blev det, nästan 700 har jag för mig? Skall kika igen.
Lite att fundera på men kanske bra med en spruta till. Men då kanske man lika gärna kan köpa en billig sket-spruta från Biltema?
Med nålset, packningar och frakt blev det, nästan 700 har jag för mig? Skall kika igen.
Lite att fundera på men kanske bra med en spruta till. Men då kanske man lika gärna kan köpa en billig sket-spruta från Biltema?
Tobias
Jag hade ju hellre lagt 800 på en Ultra än vilken billig spruta som helst.
- Roland
- Roland
rsm.gbg
Ja jag har aldrig kört med en billigare spruta.. inget att rekommendera för primer ens och liknande?
Tobias
NEJ, NEJ och NEJ!!!!
Satsa på reservdelar till den du redan har!
Stefan
Satsa på reservdelar till den du redan har!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Roland har en stor poäng med att Ultran är bra mycket bättre än ngn Biltema spruta eller liknande. Men du har ju redan en väldigt bra spruta! Rengör den ordentligt och skaffa de reservdelar som behövs så kommer den att fungera utmärkt och du kommer att kunna utvecklas med den.
linusorn
Stefan var tydlig!
Men ni har lite för höga tankar om mig, läste ni inte det om pärlor till svin..?
Men ok. Kanske slugast så.. tror itne ens jag vet vart alla packningar sitter, får hitta någon instruktion eller Yt-video..
Men ni har lite för höga tankar om mig, läste ni inte det om pärlor till svin..?
Men ok. Kanske slugast så.. tror itne ens jag vet vart alla packningar sitter, får hitta någon instruktion eller Yt-video..
Tobias
Vapenvård på sprutan är A och O!
T-röd, tops och mycket tålamod är vad som behövs, men sen blir man ju mer vän med den rackaren till på köpet
T-röd, tops och mycket tålamod är vad som behövs, men sen blir man ju mer vän med den rackaren till på köpet
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jodå, den får särskild tillsyn oftare än daglig tillsyn.. Möjligen vårdar jag sönder den, snarare än tvärtom..
Satt faktiskt just nu och kollade efter videor, om jag missat något..
Satt faktiskt just nu och kollade efter videor, om jag missat något..
Tobias
Liknande ämnen
» Reservdelar till B sprutor
» En fråga om Reservdelar för Biltemas Airbrush 17-372
» Jag söker reservdelar till en Tamiya Airbrush 74537.
» En fråga om Reservdelar för Biltemas Airbrush 17-372
» Jag söker reservdelar till en Tamiya Airbrush 74537.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet