En fråga om Reservdelar för Biltemas Airbrush 17-372
5 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
En fråga om Reservdelar för Biltemas Airbrush 17-372
Detta blir min första post på detta forum jag visste inte ens att detta forum fanns förrän en av era medlemmar berättade om er, så jag ber om ursäkt om jag postar denna fråga fel.
Min fråga är finns det reservdelar till Biltemas Airbrush 17-372 jag undrar för jag såg idag att min sprutnålspets har lyckats bli böjd så det kommer ingen färg bara luft (jag tror det är orsaken till att det inte kommer någon färg).
Min fråga är finns det reservdelar till Biltemas Airbrush 17-372 jag undrar för jag såg idag att min sprutnålspets har lyckats bli böjd så det kommer ingen färg bara luft (jag tror det är orsaken till att det inte kommer någon färg).
Fenix1980
Sv: En fråga om Reservdelar för Biltemas Airbrush 17-372
Hejsan Fenix!
Först o främst ett stort välkommen till forumet!
Kul att du hittat hit (...och frågan ligger helt rätt)!
Jag kunde inte se att nålspetsen var böjd när du var här, men om den har blivit lite stukad så borde inte det vara problemet, sprutan funkade ju när du var här.
Biltema är lite dåliga på reservdelar, men ring o kolla med Biltema om de kan få fram en ny nål.
Annars tror jag att du kan köpa en nål till motsvarande Badger-spruta eftersom Biltemas sprutor är kopior av Badgers.
Det borde Alfa Hobby eller någon liknande firma få fram åt dig.
Jag hoppas någon av de mera "sprutkunniga" här på forumet kan svara dig, annars får vi väl ta en kväll till och prova om någon av mina gamla nålar kan passa.
Stefan
Först o främst ett stort välkommen till forumet!
Kul att du hittat hit (...och frågan ligger helt rätt)!
Jag kunde inte se att nålspetsen var böjd när du var här, men om den har blivit lite stukad så borde inte det vara problemet, sprutan funkade ju när du var här.
Biltema är lite dåliga på reservdelar, men ring o kolla med Biltema om de kan få fram en ny nål.
Annars tror jag att du kan köpa en nål till motsvarande Badger-spruta eftersom Biltemas sprutor är kopior av Badgers.
Det borde Alfa Hobby eller någon liknande firma få fram åt dig.
Jag hoppas någon av de mera "sprutkunniga" här på forumet kan svara dig, annars får vi väl ta en kväll till och prova om någon av mina gamla nålar kan passa.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Hej och välkommen hit!
Den färgsprutan jag köpte på Biltema påminner väldigt mycket om Iwatas färgsprutor.
Håkan
Den färgsprutan jag köpte på Biltema påminner väldigt mycket om Iwatas färgsprutor.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Välkomen hit Fenix!
Hoppas det går att få tag på en nålrackare till den där, annars kan du ju försöka räta ut spetsen lite försiktigt med att rulla den mot en kakelplatta eller liknande?
Hoppas det går att få tag på en nålrackare till den där, annars kan du ju försöka räta ut spetsen lite försiktigt med att rulla den mot en kakelplatta eller liknande?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag tänkte använda samma tråd istället för att fylla forumet med trådar om nästan samma sak.
Jag fick lite reservdelar donerade som passade i min Airbrush men det fixade inte mitt sprutproblem den spottar och ibland kommer det bara ut luft och hela tiden bubblar koppen över (Jag har bara testkört med vatten) google sa rengör munstycke och nål så ska det sluta bubbla över i koppen men vad jag kan se så är de reservdelarana antingen oanvända eller redan urtvättade ordentligt
Jag fick lite reservdelar donerade som passade i min Airbrush men det fixade inte mitt sprutproblem den spottar och ibland kommer det bara ut luft och hela tiden bubblar koppen över (Jag har bara testkört med vatten) google sa rengör munstycke och nål så ska det sluta bubbla över i koppen men vad jag kan se så är de reservdelarana antingen oanvända eller redan urtvättade ordentligt
Fenix1980
Det kan vara tätningen mellan den gängade munstycks biten och kroppen, den skall dras åt ordentligt.
Packningen kanske saknas eller är trasig?
- Roland
Packningen kanske saknas eller är trasig?
- Roland
rsm.gbg
Det låter som du har ett stopp nånstans, kanske nån elak färgflaga som bromsar luftflödet? Det kan nog vara läge för lagom starka rengöringsmedel och såna där mellanrumsborstar för tänderna tror jag.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Jag söker reservdelar till en Tamiya Airbrush 74537.
» Biltemas hobby sprayfärger/primer?
» Reservdelar till B sprutor
» Haarder & Stenbeck, reservdelar
» Ny här "fråga"
» Biltemas hobby sprayfärger/primer?
» Reservdelar till B sprutor
» Haarder & Stenbeck, reservdelar
» Ny här "fråga"
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet