Årsavslut 2020
+4
Azgaron
TommyKillander
rsm.gbg
Stefan E
8 posters
Sida 1 av 1
Årsavslut 2020
Dags att summera ännu ett modellår…
Detta år 2020 var nog ett av de bedrövligaste år jag upplevt, men det blev ett av mina bästa år vad gäller modellbyggandet!
Jag hann med inte mindre än 14 modeller under 2020, jag får gå tillbaka till 2008 för att hitta ett bättre år!
Först ut i Februari var denna BaE Hawk T.1a, Revell 1/32;
I Mars blev denna Ryska T-34 mod.85 stridsvagn från Dragon 1/35 färdig;
Ett par dagar senare trillade denna 1/32 Messerschmitt Bf109E-1 från Eduard ut;
På sladden av Mars blev denna lilla Revell 1/144 Grumman F-14D Tomcat från VF- 101 ”Grim Reapers” färdig;
I Maj fick jag denna 1/32 Polikarpov I-153 ”Chaika” från ICM färdig;
I Juni fick jag äntligen mitt Julstrulbygge från Tommy klart, en Volkswagen Type2 23-fönsters ”Samba-bus” klar;
I Augusti fick jag denna 1/48 DeHavilland DHC-2 ”Beaver” från Hobbycraft Canada färdig;
Samma dag fick jag även den här lilla 1/144 Short Skyvan i det Grekiska flygbolaget Olympic Airways färger klar, byggsatsen kommer ifrån Eastern Express;
I September gav vi oss ut i rymden, eller rättare sagt Månbas Alpha år 1999 med denna Eagle Transporter från Polar Lights, skalan torde vara 1/72;
I slutet av September blev den här 1/32 Northrop F-5E Tiger II från Nellis AFB klar;
I Oktober fick jag ett av mina mest långdragna byggen någonsin klart, modellen bjöd hårt motstånd ända in i mål äntligen färdig, men här är hon!
Airfix 1/144 S.A. Caravelle i Air France färger;
I November blev den här 1/48 Tiger Moth från Airfix färdig;
I början av December fick jag Italeris 1/35 Camionetta AS-42 Sahariana klar;
I slutet av December fick jag ännu ett mycket segdraget bygge färdigt.
Den här modellen är nog något av det svåraste jag byggt, modellen slogs in i det sista.
Men på det hela var det ändå ett trevligt bygge och jag vill bygga en till nu när jag vet hur den ska tacklas
Airfix 1/144 BAC SRN4 Hovercraft ”Swift” som gick mellan Ramsgate och Calais, från mitten på -60talet fram till mitten på -80talet.
Till sist en titt på nytillskotten på backloggen som börjar bli löjligt lång;
Dassault Mirage IIIC Italeri 1/32 200307 –
Tornado IDS ”Marineflieger” Revell 1/48 200606 -
IAI Kfir C2 AMK 1/48 200630 -
Grumman F4F-3 Wildcat HobbyBoss 1/48 200821 -
BAC 167 Strikemaster Fly 1/48 20 -
Mecedes-Benz SLR McLaren Tamiya 1/24 200901 –
Rockwell B-1B Lancer Revell/Monogram 1/48 201020 -
Det blev totalt 14 färdigbyggda modeller 2020, och backloggen MINSKADE faktiskt med hela 5 modeller….
Jag är MYCKET nöjd med resultatet för modellåret 2020!
Därmed avslutas byggåret 2020, och vi hugger in på det nya decenniet med 2021!
Limma Lugnt!
Stefan
Detta år 2020 var nog ett av de bedrövligaste år jag upplevt, men det blev ett av mina bästa år vad gäller modellbyggandet!
Jag hann med inte mindre än 14 modeller under 2020, jag får gå tillbaka till 2008 för att hitta ett bättre år!
Först ut i Februari var denna BaE Hawk T.1a, Revell 1/32;
I Mars blev denna Ryska T-34 mod.85 stridsvagn från Dragon 1/35 färdig;
Ett par dagar senare trillade denna 1/32 Messerschmitt Bf109E-1 från Eduard ut;
På sladden av Mars blev denna lilla Revell 1/144 Grumman F-14D Tomcat från VF- 101 ”Grim Reapers” färdig;
I Maj fick jag denna 1/32 Polikarpov I-153 ”Chaika” från ICM färdig;
I Juni fick jag äntligen mitt Julstrulbygge från Tommy klart, en Volkswagen Type2 23-fönsters ”Samba-bus” klar;
I Augusti fick jag denna 1/48 DeHavilland DHC-2 ”Beaver” från Hobbycraft Canada färdig;
Samma dag fick jag även den här lilla 1/144 Short Skyvan i det Grekiska flygbolaget Olympic Airways färger klar, byggsatsen kommer ifrån Eastern Express;
I September gav vi oss ut i rymden, eller rättare sagt Månbas Alpha år 1999 med denna Eagle Transporter från Polar Lights, skalan torde vara 1/72;
I slutet av September blev den här 1/32 Northrop F-5E Tiger II från Nellis AFB klar;
I Oktober fick jag ett av mina mest långdragna byggen någonsin klart, modellen bjöd hårt motstånd ända in i mål äntligen färdig, men här är hon!
Airfix 1/144 S.A. Caravelle i Air France färger;
I November blev den här 1/48 Tiger Moth från Airfix färdig;
I början av December fick jag Italeris 1/35 Camionetta AS-42 Sahariana klar;
I slutet av December fick jag ännu ett mycket segdraget bygge färdigt.
Den här modellen är nog något av det svåraste jag byggt, modellen slogs in i det sista.
Men på det hela var det ändå ett trevligt bygge och jag vill bygga en till nu när jag vet hur den ska tacklas
Airfix 1/144 BAC SRN4 Hovercraft ”Swift” som gick mellan Ramsgate och Calais, från mitten på -60talet fram till mitten på -80talet.
Till sist en titt på nytillskotten på backloggen som börjar bli löjligt lång;
Dassault Mirage IIIC Italeri 1/32 200307 –
Tornado IDS ”Marineflieger” Revell 1/48 200606 -
IAI Kfir C2 AMK 1/48 200630 -
Grumman F4F-3 Wildcat HobbyBoss 1/48 200821 -
BAC 167 Strikemaster Fly 1/48 20 -
Mecedes-Benz SLR McLaren Tamiya 1/24 200901 –
Rockwell B-1B Lancer Revell/Monogram 1/48 201020 -
Det blev totalt 14 färdigbyggda modeller 2020, och backloggen MINSKADE faktiskt med hela 5 modeller….
Jag är MYCKET nöjd med resultatet för modellåret 2020!
Därmed avslutas byggåret 2020, och vi hugger in på det nya decenniet med 2021!
Limma Lugnt!
Stefan
Senast ändrad av Stefan E den fre jan 01 2021, 11:43, ändrad totalt 2 gånger
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Årsavslut 2020
Oj va mycket fint
Undras vilken jag tycker mest om...
Kanske Bf109:an är läckrast
- Roland
Undras vilken jag tycker mest om...
Kanske Bf109:an är läckrast
- Roland
rsm.gbg
Det var ingen dålig produktion - många intressanta objekt och snygga färdigställda modeller!
Favoriten är helt klart din BAC Hovercraft, ett ovanligt objekt, intressant byggsats som du dessutom kompletterade med "nyttolast" och sammanställde till en kalasfin modell
Tommy
Favoriten är helt klart din BAC Hovercraft, ett ovanligt objekt, intressant byggsats som du dessutom kompletterade med "nyttolast" och sammanställde till en kalasfin modell
Tommy
TommyKillander
Fina byggen och bra årsavslut! Gott jobbat Stefan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Herreminje vilken god skörd!
Jag kör nog med topp tre även här:
Ett särskilt hedersomnämnande tillfaller svävaren. Spritt språngande speciellt subjekt.
Jag kör nog med topp tre även här:
- Bf 109E-1 – viss bias föreligger.
- Folkabussen. Rena feelgood-maskinen, liksom.
- Hawk T.1a. Lite oflyt med huven förtar inget.
Ett särskilt hedersomnämnande tillfaller svävaren. Spritt språngande speciellt subjekt.
Matt_Public- Master of DNF
Mycket, tjusigt och välbyggt Stefan!
Det var då verkligen en fin kavalkad Stefan!
Bra jobbat!
Bra jobbat!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mycket kreativt o fint modell år från dig Stefan
Till första platsen Camionetta ett fint och inte så vanligt markmålsbygge , BAC SRN4 Hovercraft tvåa en underhållande "
"mycket att titta på modell" med sin nyttolast
Till första platsen Camionetta ett fint och inte så vanligt markmålsbygge , BAC SRN4 Hovercraft tvåa en underhållande "
"mycket att titta på modell" med sin nyttolast
Gigabyte
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet