MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32
+4
JOooCKE
Stefan E
merlin1953packard
Azgaron
8 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32
Köpte du inte massa alclad?
Härligt med en motsträvig modell!! det blir hantverk det!
Härligt med en motsträvig modell!! det blir hantverk det!
Janne.S- Moderator
ser mycket lovande ut håkan o kul att följa dina framsteg på bygget
Gigabyte
Tack Giga!
Jo, visst köpte jag Alclad, men det var bara aluminiumnyanser. De hade ju inte så mycket med sig, och jag glömde kolla Virago sen!
En sak jag funderar lite på är hur man ska göra de dubbla rader med taggar/kuggar som sitter på ebk:n?!
Funderar på att nita en remsa och vända den upphöjda sidan utåt! Eller så skulle man kanske dra lite styrene och limma pluttar runt om!
Håkan
Jo, visst köpte jag Alclad, men det var bara aluminiumnyanser. De hade ju inte så mycket med sig, och jag glömde kolla Virago sen!
En sak jag funderar lite på är hur man ska göra de dubbla rader med taggar/kuggar som sitter på ebk:n?!
Funderar på att nita en remsa och vända den upphöjda sidan utåt! Eller så skulle man kanske dra lite styrene och limma pluttar runt om!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Taggar?
EBK ringen eller? har du en bild på vad du tänker på?
EBK ringen eller? har du en bild på vad du tänker på?
Janne.S- Moderator
Hehe, ja det kan vara lite svårt att förklara ibland när man inte har kunskap om rätt ord!
Lånade en bild jag fick på LSP!
Kan ju bli lite smått pilligt att få dit de taggarna!
Håkan
Lånade en bild jag fick på LSP!
Kan ju bli lite smått pilligt att få dit de taggarna!
Håkan
uj! pilligt må jag säga!
HAr du någon när bild på dom? annars tror jag du kan komma undan med att ta en plastremsa och göra dubbla radet med gropar med antingen en "nit nagg" eller en nål.
HAr du någon när bild på dom? annars tror jag du kan komma undan med att ta en plastremsa och göra dubbla radet med gropar med antingen en "nit nagg" eller en nål.
Janne.S- Moderator
Nä, nån bättre bild tror jag inte att jag har!
Har funderat på att nita insidan på en remsa också! Gäller bara att få det jämnt! Skulle ha en sån där nitsporre!
Håkan
Har funderat på att nita insidan på en remsa också! Gäller bara att få det jämnt! Skulle ha en sån där nitsporre!
Håkan
Ser verkligen lovande ut, Håkan! Är du på väg mot superdetaljering av kärran?
merlin1953packard
Tack Merlin!
Nja, det ser ju inte bättre ut, även om det inte riktigt var tanken från början, utan bara att jag skulle få den att se lite mera "busy" ut!
Men nu har det ju blivit en del extra jobb bla för att Trumpeter har varit lite lata eller snåla och använt för mycket MiG-15 delar!
Håkan
Nja, det ser ju inte bättre ut, även om det inte riktigt var tanken från början, utan bara att jag skulle få den att se lite mera "busy" ut!
Men nu har det ju blivit en del extra jobb bla för att Trumpeter har varit lite lata eller snåla och använt för mycket MiG-15 delar!
Håkan
MMM den kuggkransen (m in egen benämning av grunkan ) kan nog bli en rysare att få till
Gigabyte
Hehe, nä helt lätt blir det nog inte!
Håkan
Håkan
Liten uppdatering på det här bygget också!
Påbörjade lite kabeldragning med 0,8mm lödtråd!
Får väl se om jag kan liva upp motorn lite!
Ebk:n blev så här!
Vet inte om jag ska nöja mig så här, eller göra om den helt!
Håkan
Påbörjade lite kabeldragning med 0,8mm lödtråd!
Får väl se om jag kan liva upp motorn lite!
Ebk:n blev så här!
Vet inte om jag ska nöja mig så här, eller göra om den helt!
Håkan
Undrar sa flundra om de där "taggarna" är fäst punkterna för EBK ringen?
Låter det rimligt?
Jag tycker det ser helt OK ut
Lödtråd e mycket bra att dra rör med....funderar allvarligt på att skaffa mig olika grovlekar.
Låter det rimligt?
Jag tycker det ser helt OK ut
Lödtråd e mycket bra att dra rör med....funderar allvarligt på att skaffa mig olika grovlekar.
Janne.S- Moderator
Tack janne!
Jo, det kan nog vara nått sånt! Fick det intrycket av de svaren jag fick på LSP också!
Det är svårt att få bra uppfattning om vart alla kablar går, så mycket kommer att bli lite gismology!
Håkan
Jo, det kan nog vara nått sånt! Fick det intrycket av de svaren jag fick på LSP också!
Det är svårt att få bra uppfattning om vart alla kablar går, så mycket kommer att bli lite gismology!
Håkan
Tack Magnus!
Liten uppdatering!
Först målades motordelarna i svart, som grund för den kommande metallfärgen och fortsatt arbete! Sen limmade jag ihop delarna fram till utblåset!
Sen gjorde jag en ring av koppartråd som löddes ihop, och fästes på sex små plastbitar som jag limmat runt om!
Ska fixa till fästena lite och fortsätta med slangdragningen! Sen ska utblåset målas invändigt innan det åker på!
Håkan
Liten uppdatering!
Först målades motordelarna i svart, som grund för den kommande metallfärgen och fortsatt arbete! Sen limmade jag ihop delarna fram till utblåset!
Sen gjorde jag en ring av koppartråd som löddes ihop, och fästes på sex små plastbitar som jag limmat runt om!
Ska fixa till fästena lite och fortsätta med slangdragningen! Sen ska utblåset målas invändigt innan det åker på!
Håkan
Härligt med lite motor bilder !
Ska bli kul att se den med färg.
Jocke
Ska bli kul att se den med färg.
Jocke
JOooCKE
Tack Jocke!
Jo, det kommer väl snart! Ska bara detaljera lite till!
Jag har ju varvat med lite andra projekt så det går inte så fort just nu!
Håkan
Jo, det kommer väl snart! Ska bara detaljera lite till!
Jag har ju varvat med lite andra projekt så det går inte så fort just nu!
Håkan
Blir kalas Håkan !!jag så en bild på motorn ,,det var ett rent orm bo med kablar o rör ,,så skall du kopiera alla dom rören så har du att göra denna sidan jul
Gigabyte
Tack Giga!
Jo, det är rätt mycket kablar och slangar, men jag ska bara försöka få det att se lite mera busy ut!
Men som sagt, det lär väl bli en del jobb! Helst ska jag väl bli klar med denna innan nyår!
Håkan
Jo, det är rätt mycket kablar och slangar, men jag ska bara försöka få det att se lite mera busy ut!
Men som sagt, det lär väl bli en del jobb! Helst ska jag väl bli klar med denna innan nyår!
Håkan
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» MiG-17PF Fresco, 1/48 Hobby Boss
» Trumpeter 1/48 MiG-15 UTI
» LAV-R Trumpeter
» Trumpeter 1/72 MiG-29A (9.12)
» Trumpeter 1/48 MiG-15 UTI
» LAV-R Trumpeter