MiG-17PF Fresco, 1/48 Hobby Boss
+6
Jörgen.E
Stefan E
cas
MiniStuff
Kent
Janne.S
10 posters
Sida 1 av 1
MiG-17PF Fresco, 1/48 Hobby Boss
Och så var den klar!
Nätt liten modell, jag lär återkomma till den i framtioden och förse den men lull-lull åsså
Testade lite nytt, vissa saker funkade andra inte....jag tycker postshejden blev lite "over the top", det ser inte så där jätte snyggt ut.
Metallglansen vart trevlig däremot
Här kommer bilderna.....
Så var den lagd till handlignarna!
Här är länken till Byggtråden om ni är sugna
Limma lugnt!
Nätt liten modell, jag lär återkomma till den i framtioden och förse den men lull-lull åsså
Testade lite nytt, vissa saker funkade andra inte....jag tycker postshejden blev lite "over the top", det ser inte så där jätte snyggt ut.
Metallglansen vart trevlig däremot
Här kommer bilderna.....
Så var den lagd till handlignarna!
Här är länken till Byggtråden om ni är sugna
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sv: MiG-17PF Fresco, 1/48 Hobby Boss
De blev ju jättesnygg, även om en är lite för glansig för min smak
Du bytte ut den tennsbollsfärgade radarsändaren i nosen mot en vikt i bly?
Du bytte ut den tennsbollsfärgade radarsändaren i nosen mot en vikt i bly?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hejsan!
Eller fyllde du hjulhuset med mera vikt?
Blev ju riktigt bra, även om Post-shadingen blev en aning "för mycket" i min smak.
Du har verkligen lyckats matcha den blå färgen på dekalerna till färgen på nosen perfekt, snyggt jobbat!
Annars gillar jag den blanka "looken" skarpt, och maskinen är ju bara för tuff, ....och så otroligt ful!
Jag har ju en förkärlek till det fula, ovanliga och udda, så den här får mig "att gå igång" totalt!
Fullt godkänt och ett snyggt bygge, alltså!
Stefan
Eller fyllde du hjulhuset med mera vikt?
Blev ju riktigt bra, även om Post-shadingen blev en aning "för mycket" i min smak.
Du har verkligen lyckats matcha den blå färgen på dekalerna till färgen på nosen perfekt, snyggt jobbat!
Annars gillar jag den blanka "looken" skarpt, och maskinen är ju bara för tuff, ....och så otroligt ful!
Jag har ju en förkärlek till det fula, ovanliga och udda, så den här får mig "att gå igång" totalt!
Fullt godkänt och ett snyggt bygge, alltså!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Stefan å Christer (tröttnar aldrig på när ni kommenterar efter varandra tycker det ser så skoj ut )
Ingen har prickat rätt rörande vikten.... en ledtråd, jag har inte lagt till mer vikt
Den blå färgen är Tamyias sky blue, X-14 rakt ur burken...tyckte den passade perfekt.
ANgående glansen så blir den extra glansig med ett tjog lampor riktade mot den och ganska lång slutar tid, så den är lite mindre glansig i verkliga livet. Sedan går det inte att komma ifrån att metallrent är glansigt.
Som jag fått berättat för mig: När de tidiga MiGarna var fabriksnya så kom de metallrena från fabriken med en genomskinlig lack/korrasionsskydd uppe på. När de sedan servades så lackades de med ett lack innehållande aluminium pulver...vilket ger den silvermålade looken och inte lika glansig som de var innan.
SOm sagt den där postshejden föll inte mig heller på läppen riktigt, på vissa områden ja men inte över hela! Ska inte finnas på nästa metallrena modell, jag lovar!
Härlig maskin MiG-17....en Super MIG-15 egentligen, det är en förlängd MiG-15 i princip
Ingen har prickat rätt rörande vikten.... en ledtråd, jag har inte lagt till mer vikt
Den blå färgen är Tamyias sky blue, X-14 rakt ur burken...tyckte den passade perfekt.
ANgående glansen så blir den extra glansig med ett tjog lampor riktade mot den och ganska lång slutar tid, så den är lite mindre glansig i verkliga livet. Sedan går det inte att komma ifrån att metallrent är glansigt.
Som jag fått berättat för mig: När de tidiga MiGarna var fabriksnya så kom de metallrena från fabriken med en genomskinlig lack/korrasionsskydd uppe på. När de sedan servades så lackades de med ett lack innehållande aluminium pulver...vilket ger den silvermålade looken och inte lika glansig som de var innan.
SOm sagt den där postshejden föll inte mig heller på läppen riktigt, på vissa områden ja men inte över hela! Ska inte finnas på nästa metallrena modell, jag lovar!
Härlig maskin MiG-17....en Super MIG-15 egentligen, det är en förlängd MiG-15 i princip
Janne.S- Moderator
Hmm.... Kan de va de där "sprötet" framför glaset under kropppen????
Jörgen
Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E skrev:Hmm.... Kan de va de där "sprötet" framför glaset under kropppen????
Jörgen
Jajjemen! Vi har en vinnare!
Tog mig 3 försök att hitta rätt ställe....om man tittar noga så ser man de två misslyckade hålen framför pianotråden
Janne.S- Moderator
Då är den här till dig:Janne.S skrev:Tack Stefan å Christer (tröttnar aldrig på när ni kommenterar efter varandra tycker det ser så skoj ut )
Antennen under huven på höger sida?
Är den gjord i uran eller något liknande högdensitetmaterial?
cas- Vicesheriff
CAS skrev:
Antennen under huven på höger sida?
Är den gjord i uran eller något liknande högdensitetmaterial?
Näe, wieso?
Janne.S- Moderator
Tänkte att den såg väldigt liten och nätt ut för att vara motvikt
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hehe, inte den...kolla på sista bilden....buken....alldeles framför motorinspektions fönstret
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:...jag tycker postshejden blev lite "over the top" [...]
Du snackar pappslöjd! Blev ju ascoolers, det där. Tungt, liksom...
Förstklassig insats!
Matt_Public- Master of DNF
Snyggt bygge!
Själv gillar jag post-shaden, det där känns ryskt för mig..
/ Jocke
Själv gillar jag post-shaden, det där känns ryskt för mig..
/ Jocke
JOooCKE
Mycket tjusigt bygge Janne! Blev ju en trevlig liten jetkärra!
Snygg lösning på baktungheten!
Håkan
Snygg lösning på baktungheten!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Vad sjutton gjorde du sådan monsterpostshade för, snyggt bygge förutom tidigare nämda shade.
Snyggebygge
Du får bara en hurragubbe för det.
Snyggebygge
Caverö
Caverö skrev:Vad sjutton gjorde du sådan monsterpostshade för, snyggt bygge förutom tidigare nämda shade.
Snyggebygge
Testa bara ju..... jag lär återkomma till MiG-17 någon gång framöver
Janne.S- Moderator
Inte ledsen nu Janne, du gör jättefina grejor och testa får man.
Ni skall väl snart få glädjen att se mig testa Alclad för första gången, det kanske blir bra eller bad. eller
Ni skall väl snart få glädjen att se mig testa Alclad för första gången, det kanske blir bra eller bad. eller
Caverö
Flipp eller flopp
Någon mer som lyssnade på Metropol på 80-talet?
Någon mer som lyssnade på Metropol på 80-talet?
Janne.S- Moderator
Jo det har man väl gjort en å annan gång.
Flipp eller flopp brukar jag lyssna på.
Håkan
Flipp eller flopp brukar jag lyssna på.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» MiG-17PF Fresco, 1/48 Hobby Boss
» MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32
» Hobby boss 1/72 AH-1S Cobra
» Yak-38 (Hobby Boss 1/48)
» Hobby Boss 1/72 Grumman F9F-2 Panther
» MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32