Revell Eurofighter Typhoon 1/48
+9
Warsawpact
Caverö
Azgaron
bjork_larsson
Gigabyte
merlin1953packard
Janne.S
Stefan E
JOooCKE
13 posters
Sida 1 av 7
Sida 1 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Revell Eurofighter Typhoon 1/48
Hejsan !
Jag har nu börjat på min Typhoon, det verkar vara en riktigt fin modell med mycket delar och detaljer
Så nu har jag börjat lite på cockpiten , och jag har konstaterat att det måste finnas en plastgud !
Jag lyckades skjuta iväg styrspaken med pincetten , och efter att ha krypit på golvet och letat som en tok så ställer jag mig upp tar tag i lampan och vad ligger på lampan , jo styrspaken !
Så här är en bild på cockpiten , ska rota fram en pilot och trycka i den här
Jag ska nog ha någon liggandes i skrotlådan om inte annat så borde det finnas i draken satsen så jag kan låna honom lite
Jag hoppas verkligen att den här inte äter lika mycket spackel som vissa andra brittiska plan gör , med namnet Tornado
Edit: Gawa var lite snåla , hade ingen pilot i Draken satsen , är det någon som har en över jag skulle kunna få köpa ?
Jocke
Jag har nu börjat på min Typhoon, det verkar vara en riktigt fin modell med mycket delar och detaljer
Så nu har jag börjat lite på cockpiten , och jag har konstaterat att det måste finnas en plastgud !
Jag lyckades skjuta iväg styrspaken med pincetten , och efter att ha krypit på golvet och letat som en tok så ställer jag mig upp tar tag i lampan och vad ligger på lampan , jo styrspaken !
Så här är en bild på cockpiten , ska rota fram en pilot och trycka i den här
Jag ska nog ha någon liggandes i skrotlådan om inte annat så borde det finnas i draken satsen så jag kan låna honom lite
Jag hoppas verkligen att den här inte äter lika mycket spackel som vissa andra brittiska plan gör , med namnet Tornado
Edit: Gawa var lite snåla , hade ingen pilot i Draken satsen , är det någon som har en över jag skulle kunna få köpa ?
Jocke
JOooCKE
Sv: Revell Eurofighter Typhoon 1/48
Tur du hittade stickan!
Tornadon är faktiskt ett riktigt häftigt flygplan, även om det är lite för modernt för mig!
Men jag har också ett exemplar av den här satsen, och den är fantastisk med tanke på priset!
Vilken version tänker du göra?
Min blir en Brittisk maskin, så långt har jag bestämt!
Satsen lär vara ganska lättbyggd och ha en fin passform, men luftintagen kan ställa till det.
Ser fram emot att få följa ditt bygge här.
Behöver du en pilot kanske jag har någon du kan få, men då får du tyvärr vänta tills jag kommer hem igen.
Limma Lungt!
Stefan
Tornadon är faktiskt ett riktigt häftigt flygplan, även om det är lite för modernt för mig!
Men jag har också ett exemplar av den här satsen, och den är fantastisk med tanke på priset!
Vilken version tänker du göra?
Min blir en Brittisk maskin, så långt har jag bestämt!
Satsen lär vara ganska lättbyggd och ha en fin passform, men luftintagen kan ställa till det.
Ser fram emot att få följa ditt bygge här.
Behöver du en pilot kanske jag har någon du kan få, men då får du tyvärr vänta tills jag kommer hem igen.
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Min blir en brittisk också !
Perfekt , det är ingen brådska , jag kan vänta
Jocke
Perfekt , det är ingen brådska , jag kan vänta
Jocke
JOooCKE
Aha...du klarade inte att hålla fingrarna borta från Typhonen
Janne.S- Moderator
Det var snabba ryck, Jocke! Det är nästan så man kan tro att du tjuvstartade med bygget redan på väg hem i bilen! Men, så är det när man är entusiast och brinner för hobbyn!
merlin1953packard
hehe , Jag fick inte börja i bilen
Men vi kom hem vid 7 tiden , Då började jag sniffa lite på plasten sen åkte det fram grejer på byggbordet , så idag ska jag se om jag kan få lite färg på cockpiten
Jocke
Men vi kom hem vid 7 tiden , Då började jag sniffa lite på plasten sen åkte det fram grejer på byggbordet , så idag ska jag se om jag kan få lite färg på cockpiten
Jocke
JOooCKE
Hallå allesammans !
Nu har jag fått på lite färg på kontoret
Jocke
Nu har jag fått på lite färg på kontoret
Jocke
JOooCKE
Det ser riktigt bra ut Jocke! Keep it up! By the way... vart köper du din Tamiya pearl clear? Och vad har den för nummer!?
Terje
Terje
bjork_larsson
Tack Terje !
Jag köper min på lekhuset här i Norrköping , dem har alla tamiya färger...
TS-65 heter den
Jocke
Jag köper min på lekhuset här i Norrköping , dem har alla tamiya färger...
TS-65 heter den
Jocke
JOooCKE
Hejsan !
Nu har jag fått i hopp en pilot också .
Tack så mycket för dem Stefan
Jag var tvungen att amputera hans ben , och kapa armarna lite , man kan inte ha långa armar om man ska flyga Typhoon
Och så fick jag modda armarna lite också för att han skulle hålla händerna på stickan och gasen
Och så tog jag hans fot och gjorde en syrgas mask och slang med hjälp av en koppartråd från T55an
Och så lite färg på , vet inte exakt hur det ska se ut men jag tyckte att det här ser ut som något rimligt
Jocke
Nu har jag fått i hopp en pilot också .
Tack så mycket för dem Stefan
Jag var tvungen att amputera hans ben , och kapa armarna lite , man kan inte ha långa armar om man ska flyga Typhoon
Och så fick jag modda armarna lite också för att han skulle hålla händerna på stickan och gasen
Och så tog jag hans fot och gjorde en syrgas mask och slang med hjälp av en koppartråd från T55an
Och så lite färg på , vet inte exakt hur det ska se ut men jag tyckte att det här ser ut som något rimligt
Jocke
JOooCKE
Se där, börjat synda med figurer nu åxå
(jag brukar oxå amputera mina figurer vid knäna...lättare att stoppa in dom i cockpit då)
Tjusigt!
(jag brukar oxå amputera mina figurer vid knäna...lättare att stoppa in dom i cockpit då)
Tjusigt!
Janne.S- Moderator
Tack Janne !
Jao , liiite , är inte så jätte glad åt att använda piloter men jag kände att nu vill jag ha det
Jag hade tänkt mig bygga fyra plan , den här , Raptorn , Rafalen och JASen och ha alla stå bredvid varandra , och alla ska ha en basplatta som ska föreställa en landningsbana
Jocke
Jao , liiite , är inte så jätte glad åt att använda piloter men jag kände att nu vill jag ha det
Jag hade tänkt mig bygga fyra plan , den här , Raptorn , Rafalen och JASen och ha alla stå bredvid varandra , och alla ska ha en basplatta som ska föreställa en landningsbana
Jocke
JOooCKE
Janne.S skrev:Glöm F-35
Ja det blir det
Ja själv klart ska jag glömma F-35an
Jocke
JOooCKE
med lite våld o en bra såg kommer man långt ,ser förträffligt ut så lång Jocke !!
Gigabyte
Snyggt jobbat med piloten Jocke! Tycker den blev snygg!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Inte så vanligt med pilot, denna figur som du fått ihop blev ju jättebra.
Caverö
Det där ser ju verkligen ut som ett avancerat finsnickeri du gjort med cockpit och pilot, Jocke! Känner igen det där att man tyvärr måste kapa ned lemmarna på flygbesättningen för att få ned dem i det trånga cockpit-utrymmet.
Senast ändrad av merlin1953packard den lör sep 12 2009, 20:23, ändrad totalt 1 gång
merlin1953packard
Hejsan !
Tack Merlin !
Det går lite framåt nu...
Dock så hade ja SVÅRT att få ihopp kroppen , men jag fick i hopp det till slut , med mycket tejp o tvingar
Och så har jag fått dit hjulbrunnarna , dem har varit klara sedan 5e sept
Det här har jag aldrig tänkt på förut , ställen sitter väldigt nära varandra.
Men nu ska jag inte fortsätta mer ikväll , för jag skar mig så jag dränkte cockpiten i blod , ska tvätta bort det sen , men i morn ska jag på't igen !
Jocke
Tack Merlin !
Det går lite framåt nu...
Dock så hade ja SVÅRT att få ihopp kroppen , men jag fick i hopp det till slut , med mycket tejp o tvingar
Och så har jag fått dit hjulbrunnarna , dem har varit klara sedan 5e sept
Det här har jag aldrig tänkt på förut , ställen sitter väldigt nära varandra.
Men nu ska jag inte fortsätta mer ikväll , för jag skar mig så jag dränkte cockpiten i blod , ska tvätta bort det sen , men i morn ska jag på't igen !
Jocke
JOooCKE
hehehe har du inte härdat fingrarna än?
Börjar likna en Eurofighter
Börjar likna en Eurofighter
Janne.S- Moderator
Sida 1 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
» Luftwaffe JG73 & JG74 - Eurofighter Typhoon - Revell 1/48 & 1/144
» Eurofighter 2000 Typhoon, Italeri 1:48 scale
» Eurofighter EFA - Revell 1/32
» Ernies Kompletta bygglogg på En Typhoon 1/72, med ögonbindel, hehehe det är hans svensexa......
» Luftwaffe JG73 & JG74 - Eurofighter Typhoon - Revell 1/48 & 1/144
» Eurofighter 2000 Typhoon, Italeri 1:48 scale
» Eurofighter EFA - Revell 1/32
» Ernies Kompletta bygglogg på En Typhoon 1/72, med ögonbindel, hehehe det är hans svensexa......
Sida 1 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet