Revell Eurofighter Typhoon 1/48
+9
Warsawpact
Caverö
Azgaron
bjork_larsson
Gigabyte
merlin1953packard
Janne.S
Stefan E
JOooCKE
13 posters
Sida 2 av 7
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Revell Eurofighter Typhoon 1/48
hehe , nee , fingrarna härdar aldrig
har fått på undersidan av vingarna nu på morgonen , ganska svåra att få dit , passformen är inte den bästa , men när man väl har fått dit dem så är det inga monster glipor heller
Jocke
har fått på undersidan av vingarna nu på morgonen , ganska svåra att få dit , passformen är inte den bästa , men när man väl har fått dit dem så är det inga monster glipor heller
Jocke
JOooCKE
Hejsan !
Nu har jag fått på lite mer saker , överdelarna av vingarna och lite tjafs på ryggen
Det blir lite spackla på den här med , dock inte lika mycket som på Tornadon
Nu börjar det likna en Typhoon
Nivå skillnad
Och så fick jag lite snygga märken efter tvingarna , det var lite färg på dem och så kom det lite lim där tvingarna satt så limet löste upp färgen...
Jocke
Nu har jag fått på lite mer saker , överdelarna av vingarna och lite tjafs på ryggen
Det blir lite spackla på den här med , dock inte lika mycket som på Tornadon
Nu börjar det likna en Typhoon
Nivå skillnad
Och så fick jag lite snygga märken efter tvingarna , det var lite färg på dem och så kom det lite lim där tvingarna satt så limet löste upp färgen...
Jocke
JOooCKE
ups..där hade du lite att jobba med
Går inte alltid på räls, modellbygge
Bra jobbat!
Går inte alltid på räls, modellbygge
Bra jobbat!
Janne.S- Moderator
jo det blir till att spackla , inte så kul men det fixar du galant,, ser lovande ut förövrigt Jocke
Gigabyte
Bra kämpat, Jocke! Ser att du "hyvlar" viktiga "lärospån" i det här bygget. Dålig passform och märken efter limtvingar känner man ju igen från egna byggen från yngre dagar! Men det där får du säkert bukt med. Det kanske får bli en lektion med Janne i konsten "att rädda en Eurofighter med dålig passform", hehe!
merlin1953packard
hehe , tack !
Nej då , en lektion behöver jag icke Jag har ju byggt en Italeri Tornado , det räckte
Jocke
Nej då , en lektion behöver jag icke Jag har ju byggt en Italeri Tornado , det räckte
Jocke
JOooCKE
Hehe, jag fasar lite för Italeri Tornadon jag köpte! Misstänker att de är rätt lika i konstruktionen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
hehe , det är iiiiiinget att fasa för
Se bara till att ha ca ett halvkilo spackel hemma
Och lite tåla mod
Jocke
Se bara till att ha ca ett halvkilo spackel hemma
Och lite tåla mod
Jocke
JOooCKE
Jaja, Jocke, jag säger bara det; Hagmans stålspackel!
Senast ändrad av merlin1953packard den mån sep 14 2009, 20:34, ändrad totalt 1 gång
merlin1953packard
Hmm, då är det nog bäst att jag köper en ny tub spackel!
Håkan
Håkan
Hejsan !
Ingen uppdatering nu på Typhoonen men en annan sak
Håller på att bygga en hylla i slöjden ( för att ha modeller på )
Men jag tog en paus idag , för nu håller jag på att hyvlar hela tiden , så i dag gjorde jag en maskot som får stå på hyllan över byggbordet
Phantom lover
Jocke
Men jag tog en paus idag , för nu håller jag på att hyvlar hela tiden , så i dag gjorde jag en maskot som får stå på hyllan över byggbordet
Phantom lover
Jocke
JOooCKE
Snyggt Jocke!
Jag såg på LSP att det finns en snubbe där som säljer en "äkta" sån figur!
Håkan
Jag såg på LSP att det finns en snubbe där som säljer en "äkta" sån figur!
Håkan
Ja du, Jocke, då hade jag ju inte så fel, när jag påstår att du hyvlar lärospån; i såväl bokstavlig som bildlig mening. Men du är säkert en kille som har MVG i slöjd, gissar jag, så nog vet du hur du skall hantera en hyvel. Hoppas hyllan blir bra till alla modellerna! Kul figur för övrigt!
merlin1953packard
Hehe , ja , så fel blev det inte
Njae , jag har bara VG i slöjd men bild har jag MVG i
Jocke
Njae , jag har bara VG i slöjd men bild har jag MVG i
Jocke
JOooCKE
JOooCKE skrev:Hejsan !
Phantom lover
Jocke
EEEEEEEEPIC !!!
Warsawpact- Starwarsviritous
Halloj !
Idag har jag suttit och byggt på lasten
Och nu förstår jag vad Janne menade vad han sa till mig på Modell GBG , att det var mycket last med , när det satt på gjutramarna såg det ganska mycket ut men sen när jag hade byggt ihopp allt , då såg jag att det var väldigt mycket roliga saker
Och det här är lasten jag ska ha hänga på
Jocke
Idag har jag suttit och byggt på lasten
Och nu förstår jag vad Janne menade vad han sa till mig på Modell GBG , att det var mycket last med , när det satt på gjutramarna såg det ganska mycket ut men sen när jag hade byggt ihopp allt , då såg jag att det var väldigt mycket roliga saker
Och det här är lasten jag ska ha hänga på
Jocke
JOooCKE
Ja, där var ju en del att välja på! Inte som Hasegawa som tycker att man ska köpa deras extra satser med vapen!
Håkan
Håkan
Hejsan!
Nu har jag kommit en liten bit längre idag
Nos konen , stabilatorerna ( är det det rätta namnet på svenska ? ) utblåsen och så lite små tjafs vid luftintaget och under vingarna
Så snart börjar det halv roliga , spackla , men denna gång så ska jag inte slipa , jag ska använda mig av aciton metoden !
Jocke
Nu har jag kommit en liten bit längre idag
Nos konen , stabilatorerna ( är det det rätta namnet på svenska ? ) utblåsen och så lite små tjafs vid luftintaget och under vingarna
Så snart börjar det halv roliga , spackla , men denna gång så ska jag inte slipa , jag ska använda mig av aciton metoden !
Jocke
JOooCKE
nu börjar det ta form ditt Eurofighter bygge,, acetonmetoden ,,, skall du smälta ihop plasten för aceton tar väl kål på plast effektivt
Gigabyte
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
» Luftwaffe JG73 & JG74 - Eurofighter Typhoon - Revell 1/48 & 1/144
» Eurofighter 2000 Typhoon, Italeri 1:48 scale
» Eurofighter EFA - Revell 1/32
» Ernies Kompletta bygglogg på En Typhoon 1/72, med ögonbindel, hehehe det är hans svensexa......
» Luftwaffe JG73 & JG74 - Eurofighter Typhoon - Revell 1/48 & 1/144
» Eurofighter 2000 Typhoon, Italeri 1:48 scale
» Eurofighter EFA - Revell 1/32
» Ernies Kompletta bygglogg på En Typhoon 1/72, med ögonbindel, hehehe det är hans svensexa......
Sida 2 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet