Eduard 1/48 Mirage III C Shachak
+6
Gigabyte
cas
Matt_Public
Stefan E
Marlin
linusorn
10 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Eduard 1/48 Mirage III C Shachak
Kunde inte hålla mig borta från denna längre.
En liten bild på lådan.
Individen jag ska göra med Atar 9c motor.
Fram med sågen!
Inte helt tokigt, går definitivt att jobba med.
Lite cockpit och nosbrunnsaktiviteter.
En liten bild på lådan.
Individen jag ska göra med Atar 9c motor.
Fram med sågen!
Inte helt tokigt, går definitivt att jobba med.
Lite cockpit och nosbrunnsaktiviteter.
linusorn
Azgaron likes this post
Sv: Eduard 1/48 Mirage III C Shachak
Hmm Mumma.
Detta blir nice.
Jag har byggt fem stycken av Eduards Mirage IIICJ och det är en riktigt bra byggsats.
Nästan samma kvalitet som deras MiG-21:an.
Den har i princip bara en liten brist, och det är att de saknas stag/spant i flygkroppen.
Men det löser man rätt enkelt själv av att ta de lite tjockare gjutstammarna och kapa dem i rätt längd för att pressa ut den nedre delen av flygkroppen, och på så sätt få en bra vingskarv.
Nu lutar jag mig tillbaka och följer resten av showen.
/Bosse
Detta blir nice.
Jag har byggt fem stycken av Eduards Mirage IIICJ och det är en riktigt bra byggsats.
Nästan samma kvalitet som deras MiG-21:an.
Den har i princip bara en liten brist, och det är att de saknas stag/spant i flygkroppen.
Men det löser man rätt enkelt själv av att ta de lite tjockare gjutstammarna och kapa dem i rätt längd för att pressa ut den nedre delen av flygkroppen, och på så sätt få en bra vingskarv.
Nu lutar jag mig tillbaka och följer resten av showen.
/Bosse
Marlin
Håller med Bosse, det är en trevlig modell!
Jag har bänkat mig!
Stefan
Jag har bänkat mig!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ja, har provmonterat lite och sett att det kommer behövas en liten spacer. Det märks att detta är en tidig Eduard, tror formarna börjar bli lite slitna. En hel del flash och sånt. Ska jämföra med min kartong med första utgåvan och se.
linusorn
Fräsigt!
Israels barn vet då minsann att snygga upp franskerier.
Israels barn vet då minsann att snygga upp franskerier.
Matt_Public- Master of DNF
En ny liten bakkropp i resin för fläskigare utblås?
Jo jag tackar jag!
Det här blir doningar det.
Jo jag tackar jag!
Det här blir doningar det.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
En skön hägring i Israels skrud är så vacker !!!!
Skönt bygge med fin start
Skönt bygge med fin start
Gigabyte
Ser intressant ut, och bra start!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hägringen fortsätter sakta men säkert. Först lite dekaler i cockpit.
Jag glömde att fotografera cockpit, men kroppen åkte ihop iaf.
Jag glömde att fotografera cockpit, men kroppen åkte ihop iaf.
linusorn
Azgaron likes this post
Snyggt jobbat Linus! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Passformen ser ju inte så hemsk ut så långt.
Har för mig att luftintagen kan vara ett jucklo.
Har för mig att luftintagen kan vara ett jucklo.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack ska ni ha!
Har börjat torrpassa undersidan med vingar, ska bara slipa ner alla glipor först. Känns mer görligt med sakerna isär. Men vad torrpassningen gett så långt är att passningsproblemen börjar redan vid nosställsbrunnen. Behövs passbitar som trycker ut kroppen redan där sedan behövs det även längre bak i kroppen, sedan kan man få en rätt snygg passning för vingen. Har läst på en hel del om denna så är inte överraskad. Behandlar den som kortserie. Jag behöver helt enkelt vara två steg före i det jag gör, för allt får efterverkningar för nästa steg.
Har börjat torrpassa undersidan med vingar, ska bara slipa ner alla glipor först. Känns mer görligt med sakerna isär. Men vad torrpassningen gett så långt är att passningsproblemen börjar redan vid nosställsbrunnen. Behövs passbitar som trycker ut kroppen redan där sedan behövs det även längre bak i kroppen, sedan kan man få en rätt snygg passning för vingen. Har läst på en hel del om denna så är inte överraskad. Behandlar den som kortserie. Jag behöver helt enkelt vara två steg före i det jag gör, för allt får efterverkningar för nästa steg.
linusorn
Tänkte ge dig några tips, men du verkar ha stenkoll på det hela!
Men jag hoppas du petade i rejält med vikt i nosen....
Att behandla den som en kortserie och vara ett par steg före är helt rätt metod!
Man förstår hur långt Eduard har kommit sedan de gav ut Miragen, om man jämför den med deras nya Spitfire och Mustang.
Stefan
Men jag hoppas du petade i rejält med vikt i nosen....
Att behandla den som en kortserie och vara ett par steg före är helt rätt metod!
Man förstår hur långt Eduard har kommit sedan de gav ut Miragen, om man jämför den med deras nya Spitfire och Mustang.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tips mottages tacksamt, brukar alltid missa ngt. Som, host, host. Glömde nosvikten, men kan fortfarande peta in blykulor via hålet i nosen som täcks med klarplast. Lucky me!
linusorn
Azgaron likes this post
Jag har visst missar denna hägring?? fy ???
Detta bådar mycket gott och snyggt så långt.
Detta bådar mycket gott och snyggt så långt.
Tackar!
I förberedelse för intag blev det färg, vilket gav mig tillfälle att prova AK reals färger. This is good shit! Sprutar fantastiskt och torkar blixtsnabbt på modellen. Utan att lukta allt för mycket också. Detta blir nog min nya huvudsakliga färg. Finns det någon annan än Alfa som säljer dessa i Sverige? Alfa är ju inte världens snabbaste leverantör, särskilt inte sådant som inte finns direkt på hyllan... Bilder blir det också.
I förberedelse för intag blev det färg, vilket gav mig tillfälle att prova AK reals färger. This is good shit! Sprutar fantastiskt och torkar blixtsnabbt på modellen. Utan att lukta allt för mycket också. Detta blir nog min nya huvudsakliga färg. Finns det någon annan än Alfa som säljer dessa i Sverige? Alfa är ju inte världens snabbaste leverantör, särskilt inte sådant som inte finns direkt på hyllan... Bilder blir det också.
linusorn
Snyggt.
AK Real Color är fantastiska, samlar på mig mer och mer färger.
Tips om du inte hört det, späd dom med Mr Color Levelling Thinner, då blir dom ännu bättre.
Dom har ju lådor med alla färger tyvärr är det samma pris om man köper alla som styckevis...
AK Wooden box
- Roland
AK Real Color är fantastiska, samlar på mig mer och mer färger.
Tips om du inte hört det, späd dom med Mr Color Levelling Thinner, då blir dom ännu bättre.
Dom har ju lådor med alla färger tyvärr är det samma pris om man köper alla som styckevis...
AK Wooden box
- Roland
rsm.gbg
Tjusiga insugs-underlag!
Också: Färgfabrikatet låter ju lovande, liksom.
Också: Färgfabrikatet låter ju lovande, liksom.
Matt_Public- Master of DNF
Schysst arsle! Vad är storyn bakom det akterkastellet - starkare motor-variant? Annan motor?
Håller med de andra, galet snygg som israelisk! Och bra jobbat.
Håller med de andra, galet snygg som israelisk! Och bra jobbat.
Tobias
Jag instämmer helt i det Roland sa. Real Colors är i samma klass som Gunze och har en och annan variant som Gunze saknar.
Har inte hittat nån annan som säljer dom färgerna, men jag har inte letat heller bland ala övriga handlare...
Har inte hittat nån annan som säljer dom färgerna, men jag har inte letat heller bland ala övriga handlare...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Matt_Public likes this post
Tack grabbar, får hålla ögonen öppna och beställa hem när alfa har i lager. Färg för drygt 3000 kr blir svårt att smyo förbi HSB.
Tobias: Israelerna utvecklade kontinuerligt sina Mirage för att bättre passa deras behov. På många bytte de motor till en med mer kräm och det är därför denna får ett nytt akterkastell. Men Bosse kan säkert ge ett mycket utförligare svar i frågan!
Tobias: Israelerna utvecklade kontinuerligt sina Mirage för att bättre passa deras behov. På många bytte de motor till en med mer kräm och det är därför denna får ett nytt akterkastell. Men Bosse kan säkert ge ett mycket utförligare svar i frågan!
linusorn
Testet bådar gott!
Liknande ämnen
» Eduard 1/48 Mirage III CJ
» Eduard 1/48 Mirage 2000 C, Vive la France!
» Eduard Mirage III CJ 1/48
» Mirage IIIC (Eduard 1/48)
» Eduard Mirage 2000C 1/48 *-*Uppdaterat 3/1 12:17*-*
» Eduard 1/48 Mirage 2000 C, Vive la France!
» Eduard Mirage III CJ 1/48
» Mirage IIIC (Eduard 1/48)
» Eduard Mirage 2000C 1/48 *-*Uppdaterat 3/1 12:17*-*
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet