Eduard Mirage III CJ 1/48
+6
johan r
Gigabyte
Azgaron
Stefan E
Janne.S
JOooCKE
10 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Eduard Mirage III CJ 1/48
Hej !
I förrgår kväll ( torsdag ) så satt jag o funderade på vad jag skulle göra , för att måla Jasen behöver jag förtunning , men då kom jag på det att jag kan ju börja på Miragen
Så jag började med den men den här lägger jag ner mer tid på detaljer mm...
Så på två dagar nu har jag fått i hopp cockpiten , skönt att det inte är dekaler på den här
Och vänder man på cockpiten så kommer hjulbrunnen fram.
Så i dag har jag suttit och målat , inte så mycket att måla för cockpiten skulle vara matt svart och sedan var det bara några saker på instrument panelen och att det sklle vara lite grönt och gult på stolen , sen har jag bara torrborstat allt ganska mycket för att det ska se ut att vara en sliten cockpit , jag droppade lite Johnssons på mätarna sen var cockpiten klar...
Så den här ska jag bygga samtidigt som Jasen, men den kommer ta MYCKET längre tid.
Jocke
I förrgår kväll ( torsdag ) så satt jag o funderade på vad jag skulle göra , för att måla Jasen behöver jag förtunning , men då kom jag på det att jag kan ju börja på Miragen
Så jag började med den men den här lägger jag ner mer tid på detaljer mm...
Så på två dagar nu har jag fått i hopp cockpiten , skönt att det inte är dekaler på den här
Och vänder man på cockpiten så kommer hjulbrunnen fram.
Så i dag har jag suttit och målat , inte så mycket att måla för cockpiten skulle vara matt svart och sedan var det bara några saker på instrument panelen och att det sklle vara lite grönt och gult på stolen , sen har jag bara torrborstat allt ganska mycket för att det ska se ut att vara en sliten cockpit , jag droppade lite Johnssons på mätarna sen var cockpiten klar...
Så den här ska jag bygga samtidigt som Jasen, men den kommer ta MYCKET längre tid.
Jocke
JOooCKE
Sv: Eduard Mirage III CJ 1/48
Hejsan!
Ja, det ser verkligen bra ut så här långt!
Stefan
Ja, det ser verkligen bra ut så här långt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ser bra ut som sagt! Snygg cockpit!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hejsan !
Det har inte hänt så mycket men det är alltid kul att visa , även om det är en stor eller en liten uppdatering.
Så i går natt monterade jag ihopp utblåset och EBK´n mm och limmade cockpiten mot ena kroppshalvan
och så har jag fått lite gjort i dag också , jag målade EBK´n och utblåset och så limmade jag ihopp kroppshalvorna och så började jag på vingarna...
Men nu är det slutsnackat !
Och det som hände idag...
Jag kanske hade lite mycket tejp på vingarna , men det är bättre med för mycket än för lite !
Så nu tror jag inte att jag kommer bygga så mycket om dagarna för imorn börjar jag skolan igen
Så då kommer det inte hända så mycket , jag kanske kan få dit vingarna på kroppen och kanske få lite färg på Jasen imorn
Jocke
Det har inte hänt så mycket men det är alltid kul att visa , även om det är en stor eller en liten uppdatering.
Så i går natt monterade jag ihopp utblåset och EBK´n mm och limmade cockpiten mot ena kroppshalvan
och så har jag fått lite gjort i dag också , jag målade EBK´n och utblåset och så limmade jag ihopp kroppshalvorna och så började jag på vingarna...
Men nu är det slutsnackat !
Och det som hände idag...
Jag kanske hade lite mycket tejp på vingarna , men det är bättre med för mycket än för lite !
Så nu tror jag inte att jag kommer bygga så mycket om dagarna för imorn börjar jag skolan igen
Så då kommer det inte hända så mycket , jag kanske kan få dit vingarna på kroppen och kanske få lite färg på Jasen imorn
Jocke
JOooCKE
Ser bra ut så långt jocke, och din cockpit ser allatiders ut med den slitna utseendet !!
Gigabyte
Snyggt Jocke!!!
Glöm nu inte att stötta upp flygkroppen med avklippta sprues invändigt.......slipper passforms mankemang när vingarna ska på sedan!
Torrpassa, torrpassa och torrpassa
Viele Gluck!
Glöm nu inte att stötta upp flygkroppen med avklippta sprues invändigt.......slipper passforms mankemang när vingarna ska på sedan!
Torrpassa, torrpassa och torrpassa
Viele Gluck!
Janne.S- Moderator
Tack Janne !
Jodå ja måste nog stötta upp lite, för då kanske jag kan få ner den glipan som blir lite i alla falla...
Jocke
Jodå ja måste nog stötta upp lite, för då kanske jag kan få ner den glipan som blir lite i alla falla...
Jocke
JOooCKE
Jodå , det har gått rätt så bra , jag har fått dit vingarna nu och jag fick ta hjälp av lite stöttor kanske kunde ha använt några mer en vad jag gjorde och kanske liiiite längre... Men de glipor som blev är inget som lite spackel kan fixa !
Så nu är det massa spackel jobb , då hade jag tänkt o prova Stefans tips med aciton ( stavas det så ? ) Jag har börjat lite nu ikväll , men det tar lite tid om man är trött så det lär nog ta några dar
Men en ny uppdatering kommer när spacklandet är klart...
Jocke
Så nu är det massa spackel jobb , då hade jag tänkt o prova Stefans tips med aciton ( stavas det så ? ) Jag har börjat lite nu ikväll , men det tar lite tid om man är trött så det lär nog ta några dar
Men en ny uppdatering kommer när spacklandet är klart...
Jocke
JOooCKE
Hehe , det gör inte jag
Jag tycker inte om spacklande... Men Stefans lösning var ju en VÄLDIGT bra , för då slipper man ju slipa , och det är ju det allra tråkigaste
Jag tycker inte om spacklande... Men Stefans lösning var ju en VÄLDIGT bra , för då slipper man ju slipa , och det är ju det allra tråkigaste
JOooCKE
Kan inget annat än att hålla med........slipa e skit trist!
Janne.S- Moderator
Jäklar vilket tempo du har!
Både detta och JAS bygget ser riktigt bra ut
Skall bli spännande att höra vad du tycker om Stefans spackeltips.
Keep it up
Johan
Både detta och JAS bygget ser riktigt bra ut
Skall bli spännande att höra vad du tycker om Stefans spackeltips.
Keep it up
Johan
johan r
Tack Johan !
Ja , Stefan spackel tips är riktigt bra, har snart gjort klart en vinge på två dagar
Jocke
Ja , Stefan spackel tips är riktigt bra, har snart gjort klart en vinge på två dagar
Jocke
JOooCKE
Hejsan !
Nu har det hänt lite sen sist , jag har fått på vingarna och spacklat allt ( för tillfället )
Det kan ju komma fram ställen som jag inte ser nu men ser det sen när färgen kommer på...
Så i morgon ska jag försöka att hinna med att lägga lite grått där jag har spacklat för att se om det behövs bättras på någon stans och så kanske jag kan få på lite färg på JASen !
Men här är två halv dåliga bilder på den Franska damen...
Det var allt för mig !
Jocke
Nu har det hänt lite sen sist , jag har fått på vingarna och spacklat allt ( för tillfället )
Det kan ju komma fram ställen som jag inte ser nu men ser det sen när färgen kommer på...
Så i morgon ska jag försöka att hinna med att lägga lite grått där jag har spacklat för att se om det behövs bättras på någon stans och så kanske jag kan få på lite färg på JASen !
Men här är två halv dåliga bilder på den Franska damen...
Det var allt för mig !
Jocke
JOooCKE
Hoppas det funkar för dig, du har ju en skön kärra där och man vill ju inte förstöra dom graciösa linjerna.
Vad blir det för färg på skönheten?
Vad blir det för färg på skönheten?
Caverö
Japp , den har riktigt sköna linjer
Det blir samma målning som Janne har på sin Mirage a la Israeliskt camo
Jocke
Det blir samma målning som Janne har på sin Mirage a la Israeliskt camo
Jocke
JOooCKE
Jag tror att det är samma modell i lådorna men att Janne inte har weekend edition så han fick med lite ets mm...
Så jag tror att det blir samma märkning också
Så jag tror att det blir samma märkning också
JOooCKE
Wunderbar israelerna vet hur man snyggar upp en jetkärra. Skall bli kul att se.
Caverö
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Eduard Mirage III CJ i 1/48
» Eduard 1/48 Mirage III CJ
» Eduard 1/48 Mirage III C Shachak
» Mirage IIIC (Eduard 1/48)
» Eduard Mirage 2000C 1/48 *-*Uppdaterat 3/1 12:17*-*
» Eduard 1/48 Mirage III CJ
» Eduard 1/48 Mirage III C Shachak
» Mirage IIIC (Eduard 1/48)
» Eduard Mirage 2000C 1/48 *-*Uppdaterat 3/1 12:17*-*