Eduard Mirage III CJ 1/48
+6
johan r
Gigabyte
Azgaron
Stefan E
Janne.S
JOooCKE
10 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Eduard Mirage III CJ 1/48
Hejsan !
Nu börjar det närma sig slutet för den är snart klar !
Jag har nu fått på allt förutom lasten och så har jag lagt ett lager med johnsons...
Så här är lite bilder på henne innan det åker på dekaler som för hoppningsvis blir i morgon
Oj då den här blev visst lite suddig
Och så har jag fyllt i lite med pänsel på ramen runt huven... Det blev inte så jätte bra men det är bättre än allt färg släpp som var innan...
Så det var allt för mig , det kanske blir en ny uppdatering i morgon med dekaler på om inte det så blir det antagligen på lördag
Jocke
Nu börjar det närma sig slutet för den är snart klar !
Jag har nu fått på allt förutom lasten och så har jag lagt ett lager med johnsons...
Så här är lite bilder på henne innan det åker på dekaler som för hoppningsvis blir i morgon
Oj då den här blev visst lite suddig
Och så har jag fyllt i lite med pänsel på ramen runt huven... Det blev inte så jätte bra men det är bättre än allt färg släpp som var innan...
Så det var allt för mig , det kanske blir en ny uppdatering i morgon med dekaler på om inte det så blir det antagligen på lördag
Jocke
JOooCKE
Hehehe, ja så fick jag åxå göra på min Mirage.....måla på med pensel på ramen!
Ser ut att bli riktigt läckert med dekalerna på!
Länge leve ökenkammo!!!!
Ser ut att bli riktigt läckert med dekalerna på!
Länge leve ökenkammo!!!!
Janne.S- Moderator
tack Janne !
Japp jag har tjuvstartat lite med dekalerna och jag håller med dig om dem , dem är RIKTIGT fina !
Jag är på din sida ! Öken camo ska det va !
Japp jag har tjuvstartat lite med dekalerna och jag håller med dig om dem , dem är RIKTIGT fina !
Jag är på din sida ! Öken camo ska det va !
JOooCKE
Ser mycket lovande ut jocke , kan man inte försiktigt gnugga med en tandpetare och få bort färgöverskottet på glaset ?
Gigabyte
Det är ganska ok att göra så, markera först md knivbladet efter ramen runt...sedan tar du en tandpetare å gnuggar lite lätt. Så länge du har dragit et rits med knivbladet så kommer inte tandpetaren att gnugga loss färg på fel ställe. Har gjort detta vid åtskilliga tillfällen med gott resultat.
Janne.S- Moderator
Hej o hå !
Jag tänkte visa lite av det som har hänt , jag har inte fått på alla dekaler än men det värkar som att dekaler har ett stort hat mot mig ... för kag har lyckats kvadda två ( än så länge ) men det kan också bero på att jag inte har jobbat med så mycket dekaler på flera år...
Så jag ska sätta dit de andra dekalerna och sedan ska jag köpa en ny modell för att få tag i dekal arket och då sätta dit de som inte gick så bra med och kanske byta ut någon....
Men här är lite bilder...
Jocke
Jag tänkte visa lite av det som har hänt , jag har inte fått på alla dekaler än men det värkar som att dekaler har ett stort hat mot mig ... för kag har lyckats kvadda två ( än så länge ) men det kan också bero på att jag inte har jobbat med så mycket dekaler på flera år...
Så jag ska sätta dit de andra dekalerna och sedan ska jag köpa en ny modell för att få tag i dekal arket och då sätta dit de som inte gick så bra med och kanske byta ut någon....
Men här är lite bilder...
Jocke
JOooCKE
Trist med sabbade dekaler, annars ser det ju bra ut! Hoppas att det löser sig!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Eduards dekaler kan vara lite oförlåtande....men de är bra, man får bara ta det lugnt när man sätter dit dom.
Vad är det för dekaler du behöver? jag kanske kan ha något i mina gömmor?
Vad är det för dekaler du behöver? jag kanske kan ha något i mina gömmor?
Janne.S- Moderator
hej !
Ja jag var nog lite för snabb när jag satte dit dem .... för när jag började med kroppen så tog jag det LUGNT och då gick det jätte bra !
Jusst nu är det den röda randen nere vid klaffarna til höger sida och den stora röda triangeln och randen till vänster sida
Men det är lungt Janne , den är inte så dyr så jag köper en ny för då kan jag byta ut några av dekalerna som jag inte blev 100% nöjd med
Jocke
Ja jag var nog lite för snabb när jag satte dit dem .... för när jag började med kroppen så tog jag det LUGNT och då gick det jätte bra !
Jusst nu är det den röda randen nere vid klaffarna til höger sida och den stora röda triangeln och randen till vänster sida
Men det är lungt Janne , den är inte så dyr så jag köper en ny för då kan jag byta ut några av dekalerna som jag inte blev 100% nöjd med
Jocke
JOooCKE
Hej !
Nu har jag fått dit resten av dekalerna...
Och nu har det inte vara några som har gått sönder
Så det blev bara tre som gick sönder totalt och så var det några som inte blev perfekt...
Men här är två bilder på henne
Så nu ska jag sätta mig och ta bort de som jag inte blev så nöjda med ( två st ) men först o främst ska jag nog städa för jag kan ju knappt lägga ner en sy nål... för det är för fyllt med massa skräp !
Och så ska jag tjata lite på mamma om att få månads pengen i frö väg så att jag kan beställa en ny
Jocke
Nu har jag fått dit resten av dekalerna...
Och nu har det inte vara några som har gått sönder
Så det blev bara tre som gick sönder totalt och så var det några som inte blev perfekt...
Men här är två bilder på henne
Så nu ska jag sätta mig och ta bort de som jag inte blev så nöjda med ( två st ) men först o främst ska jag nog städa för jag kan ju knappt lägga ner en sy nål... för det är för fyllt med massa skräp !
Och så ska jag tjata lite på mamma om att få månads pengen i frö väg så att jag kan beställa en ny
Jocke
JOooCKE
Håller med, den ser riktigt bra ut......du fick till och med rätt färger på "kill marken" , det fick inte jag...eller snarare det fattades en färg på en killmark
Janne.S- Moderator
Tack Janne och Johan !
Hmm det måste jag ta o kika på , hur dina kill marks ser ut
Jocke
Hmm det måste jag ta o kika på , hur dina kill marks ser ut
Jocke
JOooCKE
Tjusigt camo! Lagom diffusa kanter mellan fälten, tycker jag! Kommer att göra sig väl på månadsmötet!
merlin1953packard
Tack Grabbar !
Jo , jag hade nog tänkt att ta med mig den här eller kanske någon annan ner till göteborg i september...
För något månads möta kan jag inte komma på , för det är lite för lång mellan norrköping och gbg
Jocke
Jo , jag hade nog tänkt att ta med mig den här eller kanske någon annan ner till göteborg i september...
För något månads möta kan jag inte komma på , för det är lite för lång mellan norrköping och gbg
Jocke
JOooCKE
Snyggemiragen va, bra jobbat dekalerna ser ut att sitta fint och hoppas vi kan se den på modell gbg tillsammans med dig.
Caverö
Tack !
Jodå det är inte alls omöjligt att hon får ut o fara en sväng över Sverige ner till gbg
Jodå det är inte alls omöjligt att hon får ut o fara en sväng över Sverige ner till gbg
JOooCKE
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Eduard Mirage III CJ i 1/48
» Eduard 1/48 Mirage III CJ
» Eduard 1/48 Mirage III C Shachak
» Mirage IIIC (Eduard 1/48)
» Eduard Mirage 2000C 1/48 *-*Uppdaterat 3/1 12:17*-*
» Eduard 1/48 Mirage III CJ
» Eduard 1/48 Mirage III C Shachak
» Mirage IIIC (Eduard 1/48)
» Eduard Mirage 2000C 1/48 *-*Uppdaterat 3/1 12:17*-*