El Camino 66' - 1/25
+7
MiniStuff
Janne.S
Gigabyte
Azgaron
T-34
bjork_larsson
JOooCKE
11 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: El Camino 66' - 1/25
Glömde nästan att säga att det ser riktigt bra ut!
Terje (igen)
Terje (igen)
bjork_larsson
Mycket snyggt Jocke! Snabbt jobbat med!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tjena !
De inte bara snyggt efter en massa jobb , killen e 14 år ...... då var iallafall jag inte i närheten av detta........
mvh från Håkan !!
De inte bara snyggt efter en massa jobb , killen e 14 år ...... då var iallafall jag inte i närheten av detta........
mvh från Håkan !!
jeepsventa
Det går minsann framåt på ditt byggbord, Jocke! Förundras ständigt hur stadig du måste vara på handen för att få ihop motivlackningen med airbrushen så snyggt! Också en klassiker som El Camino som man inte ser varje dag; varken på byggbordet eller på gatan i skala 1:1! Bra jobbat!
merlin1953packard
Hejsan !
Nu har jag fått på det sista lagret med candy , dock så får ni inga bilder för det är inte så mycket se
Ni får bilder om en vecka , för då ska jag klarlacka
Så nu ska jag fortsätta med Typhoonen
Jocke
Nu har jag fått på det sista lagret med candy , dock så får ni inga bilder för det är inte så mycket se
Ni får bilder om en vecka , för då ska jag klarlacka
Så nu ska jag fortsätta med Typhoonen
Jocke
JOooCKE
Ser ut som en 457:a med feta insugningsrör! Kanske skall sitta en fyrports Holly-förgasare uppå?
merlin1953packard
Hejsan !
Det är mycket möjligt att det är en 457a , vet inte vad det är
Jag har hållit på med lite små pill idag
Jag har börjat kabeldragningen på snurran , det kommer ta minst en vecka!
För det är ganska jobbigt
Och så fötterna
Slipade ner bakdäcken lite , kan ju inte ha helt nya sulor på
Och så bromsskivorna börjar ta form
Så här kommer det bli med hjulen , dock inte lika låg för ramen sitter fastgjutet i chassiet så det blir lite problem med att sänka den
Och så har jag fått i bromsarna i hjulen , det är dekaler på skivorna , ser helt ok ut
Jocke
Det är mycket möjligt att det är en 457a , vet inte vad det är
Jag har hållit på med lite små pill idag
Jag har börjat kabeldragningen på snurran , det kommer ta minst en vecka!
För det är ganska jobbigt
Och så fötterna
Slipade ner bakdäcken lite , kan ju inte ha helt nya sulor på
Och så bromsskivorna börjar ta form
Så här kommer det bli med hjulen , dock inte lika låg för ramen sitter fastgjutet i chassiet så det blir lite problem med att sänka den
Och så har jag fått i bromsarna i hjulen , det är dekaler på skivorna , ser helt ok ut
Jocke
JOooCKE
Halloj!
Kabeldragningen på motorn tog inte en vecka , hade inget att göra i kväll så jag tog ett glas me dricka o satt mig o pillade lite
Nu ser dem väldigt höga ut men det fattas lite tjafs som ska in under dem sen så jag var tvungen att göra dem lite höga , ska fixa till dem lite senare , när motorn är klar
Jocke
Kabeldragningen på motorn tog inte en vecka , hade inget att göra i kväll så jag tog ett glas me dricka o satt mig o pillade lite
Nu ser dem väldigt höga ut men det fattas lite tjafs som ska in under dem sen så jag var tvungen att göra dem lite höga , ska fixa till dem lite senare , när motorn är klar
Jocke
JOooCKE
Ja , det är rätt kul när man väl håller på , men går det lite dåligt så blir det tråkigt
I morgon måste jag fixa till en liten lackskada på taket , usch
Men som tur är så behöver jag bara blåsa lite grått , o så blå candy
Jocke
I morgon måste jag fixa till en liten lackskada på taket , usch
Men som tur är så behöver jag bara blåsa lite grått , o så blå candy
Jocke
JOooCKE
Trevligt med lite kabeldragning! Ska bli kul att se den färdiga motorn!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan !
Fick tyvärr dra ta bort kablarna , hade ju inte tänkt på luftrenaren , så den fick jag inte dit
Men jag ska dit med nya kablar när jag får ork och lust , tid har jag
Jocke
Fick tyvärr dra ta bort kablarna , hade ju inte tänkt på luftrenaren , så den fick jag inte dit
Men jag ska dit med nya kablar när jag får ork och lust , tid har jag
Jocke
JOooCKE
Is it the "Greased Lightning"? Nåja, Jocke, skämt åsido, spännande att se fortsättningen av din detaljering!
merlin1953packard
Hejsan !
Jag behöver lite hjälp av er nu .
Idag satt jag och funderade på om jag ska ha hel kromade fälgar eller någon färg i , så jag rotade fram två hjul i skrotlådan , tog två fälgar som jag har tonvis av
Så nu behöver jag er hjälp med att säga vad nu tycker är snyggast
Dem vanliga kromade.
Orangea ekrar.
O så blå ekrar.
Jocke
Jag behöver lite hjälp av er nu .
Idag satt jag och funderade på om jag ska ha hel kromade fälgar eller någon färg i , så jag rotade fram två hjul i skrotlådan , tog två fälgar som jag har tonvis av
Så nu behöver jag er hjälp med att säga vad nu tycker är snyggast
Dem vanliga kromade.
Orangea ekrar.
O så blå ekrar.
Jocke
JOooCKE
Hmmmm....
Jag tycker första hjulet är snyggast...lågprofil e snyggt, men färgen i den andra bilden passar förträffligt!
Svårt.....
Men jag skulle nog ta alternativ ett
Jag tycker första hjulet är snyggast...lågprofil e snyggt, men färgen i den andra bilden passar förträffligt!
Svårt.....
Men jag skulle nog ta alternativ ett
Janne.S- Moderator
Alternativ ett fälgen blir det , dock har jag inte bestämt mig om jag kanske ska ha orangea ekrar i den
anledningen till att den blå och den orangea är andra fälgar är för att jag ville inte förstöra original fälgen
Jocke
anledningen till att den blå och den orangea är andra fälgar är för att jag ville inte förstöra original fälgen
Jocke
JOooCKE
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 2 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|