IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 38 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör apr 29 2023, 22:26

Eduard hade ju en stor ”SWEEP”-rea där de sålde av  många modeller till halva priset, ja, 50% off!
 
Ett sånt tillfälle kan man ju inte missa!
 
Det här var vad jag handlade;
 
 
Först en Sopwith Camel “Comic” I 1/48, min andra, det finns sex dekalalternativ i lådan och jag kan tänka mig att bygga fyra av dem!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52820984659_ee05a68f85_k


En Pfalz D.III hade jag inte, fyra riktigt trevliga dekalalternativ…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52820236367_aa221a92ca_k


Ännu en Bf109E, jag saknade -3 varianten…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52820801921_027402c257_k


Ännu en Fw 190F-8…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52820801856_af752d7d7d_k


…och en Spitfire Mk.XIV Bubbletop, Lowback….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52820984419_9769f1e0df_k


En Spitfire Mk.Ia…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52820236102_7db5d916e9_k

 
Den här lådan saknade jag, två 109E från Slaget om Storbritannien med unika dekalalternativ (för den här lådan) kan byggas….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52821245428_a684ac38a7_k


Ännu en speciallåda, två sena Bf 109F/G/K från krigets sista år, rätt vilda dekalalternativ i den här lådan….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52820801691_d1c350e0bb_k


Jag skulle inte ha flera Tornados och dekalalternativen är inte så lockande i den här lådan.
Men jag har redan massor av extra dekaler och för halva priset kostar den här lådan inte mer än en Overtree-låda och då ingår dekaler, masker, ets och en hel del resin (Hjul, Stolar och utblås plus lite smådetaljer).
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52820235932_2efe1ceae2_k

 
Overtree-lådorna blir nästan löjligt billiga på halva priset…
 
 
Den här lådan har dekaler till en riktigt tidig maskin (som jag saknade)….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52820235887_cee9aef669_k


Ännu en MiG-21 MFN, ett mycket trevligt dekalalternativ (ja, jag är svag för Tigermålningar!)…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52821211775_cae691e75a_k

 
En MiG-21R, min andra, jag har profipacken med 6 trevliga maskiner plus de fyra i den här lådan.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52820235827_fb0bd0f8be_k

 
Det här är en väldigt fin låda med många fina dekalalternativ, men jag kollade inte på skalan, 1/72!




Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52820801441_45110ec309_k


Nåja, den säljer jag nog vidare….
 
Ja, det gick nog lite överstyr med den här beställningen, men jag kom över fraktfritt i alla fall!   Embarassed What a Face
 
 
 
 
Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Henrik Bergman, Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör apr 29 2023, 23:34

Stefan E skrev:Nåja, den säljer jag nog vidare.
Tack, det var snällt av dig. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån maj 01 2023, 16:37

En hel hög trevliga inköp, Stefan! Många fina kärror! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån maj 01 2023, 19:09

Matt_Public skrev:
Stefan E skrev:Nåja, den säljer jag nog vidare.
Tack, det var snällt av dig. Very Happy

Skicka PM om du är intresserad!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor maj 04 2023, 10:17

Stefan E skrev:Skicka PM om du är intresserad!
Åh, det är jag definitivt; privatekonomin har dock stött på patrull. Om någon annan känner sig hågad behöver du således inte reservera lådan för min skull.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör maj 06 2023, 00:08

Jag fick en avi från posten att jag hade ett paket att hämta ut. Paketet var avsänt ifrån Växjö, och jag kunde inte komma på att jag beställt nåt (ens).
Lite lätt skakande på paketet avslöjade att det var nåt modellaktigt i. iaf lät det som skramlande gjutstammar. Vanans makt? Smile
Allt fick ju såklart sin förklaring när jag kom hem och kunde öppna paketet. Inuti låg detta något intetsägande paket och ytterligare tre mindre lådor.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Ork_stompa_box

Lådans logon avslöjar lite vad det kan handla om och jag gissar att GW skickat via Växjö eller nåt sånt.
Det finns en liten lapp uppe i hörnet som avslöjar vad som är i, min efterlängtade Ork Stompa! Smile
I paketet låg också tre Blood Bowl team som inte går att få tag på annat än genom att beställa från GW.
Också dessa lådor lika intetsägande och jag tog inte bild på dem då Stompan var huvudattraktionen! Smile

Det är nästan så jag släpper alla andra byggen och börjar med denna istället! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Matt_Public, Marlin, Tobias and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias sön maj 07 2023, 15:19

Ahahahha! Så underbart.. Smile
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån maj 08 2023, 09:51

Visst är det! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån maj 15 2023, 09:33

Visst är det konstigt ibland?
 
Jag beställer grejer med flera veckors mellanrum så det inte ska märkas så mycket.
 
Vad händer?
 
Allt kommer på en gång, jag skyller på Postmord!
 
Nåja, här är vad som trillat in sedan sist…
 
 
Jag gjorde en beställning från Reskit, dels för att de gör de finaste resindelarna till ett rimligt pris och dels för att stötta Ukraina.
 
 
Nya sulor till min Trumpy EA-6 Skywarrior ("Whale") och avgasrör till ICM´s OA-10A Bronco;


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52852863661_fa8f6972ca_h

 
Jag kunde inte låta bli…
 
En helt ny cockpit till min Hobby Boss F-111A, detta är en hel byggsats i sig själv!
 
Resin, 3-D Printade delar, 3D instrumentdekaler, Ets och vanliga dekaler…


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52852863631_41ba21c8da_h

 
Ett gäng (9st) MER-balkar till min F-111a, jag vet att det är fel balk, men BRU-balkar som användes mest på F-111an finns inte att köpa (vad jag vet).
 
Dessa standardbalkar kunde användas även på F-111 även om det var ovanligt.
 
Jag kommer att göra en mycket udda ”Maxlast”, eller som jänkarna kallade det för; a ”Wall-to-Wall” loadout, dvs 8 balkar under vingarna (4 på vardera sidan) med 6 Mk.82 på varje balk.


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52852863641_e806fee1c2_k


Till sist en riktig höjdare som passar mitt MiG-29 bygge som handsken!
 
Jag ska ju bygga ”Ghost of Kiev" (byggtråd finns i works-delen) och en av mina funderingar var hur jag skulle kunna hänga på några AGM-88 ”HARM” under vingarna.
 
Reskit löste problemet åt mig;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52853083059_e50cb9f2ab_h


 Jag skulle inte köpa den här modellen, nejdå, jag har tillräckligt många Spitfires ändå i stashen…
 
Men alla fina recensioner modellen fick gjorde mig så himla nyfiken och det är ju aldrig fel med en Spit till, eller hur?
 
Jag hämtade upp modellen på väg till våra modellbyggardagar…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52884000250_893b4fa70b_k

 
...öppnade asken....


....beundrade delarna i påsarna...


...ville se delarna och detaljerna bättre, så jag öppnade påsarna....   


…och började bygga på den omedelbart, jösses vad fin den är!   I love you
 
 
Som vanligt var det flera modellbyggarkollegor som sålde av lite överblivet från sina stashar.
 
Jag knep den här Eduard-lådan som jag missade för några år sedan!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52883788859_1c0496589a_h

 
Tamiyas nya P-38H för under halva priset går inte att missa;
 
  
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52884000220_d084922ff8_h

 
…och den här Mustang-lådan hade jag inte, en ny variant (för mig)….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 52884071588_e1807e2727_h


 För mindre än priset för en Overtrees-låda var det ett fynd!
 
 
  
Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Henrik Bergman and Azgaron like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån maj 15 2023, 10:13

Snygga inköp Stefan. cheers
Jag har mer eller mindre slutat köpa fler byggsatser till min allt för stora stash.
Men en ukrainsk Su 27 och MiG-29 står på shoppinglistan.
Tillsammans med den Indiska Su 30 MKI med BrahMos kryssningsroboten som GWH släpper vilken minut som helst.
ResKit gör det finaste resin detaljerna håller jag med om.
Det kommer bli ett ganska stor order på delar från dem när jag väl ska börja bygga mina stora Ryssar. Razz

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån maj 15 2023, 10:54

Stefan, Kotare-spitten måste med till kollot!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån maj 15 2023, 11:09

cas skrev:Stefan, Kotare-spitten måste med till kollot


@Cas; Tyvärr är den för ömtålig nu så den kommer inte med, jag har redan limmat ihop allt som går och den är i målarbåset för närvarande.

Hela cockpitsektionen är i stort sett byggd och det är den snyggaste, mest kompletta och väldetaljerade Spitfire-cockpit jag sett, inklusive Tamiya + Barracudadelar!

Vingar och hjulhus är nästan klara, plus en del smådetaljer.

Men det kommer nog en byggtråd vad det lider.  Very Happy

@Bosse; Ja, Reskit är fantastiska och de levererade grejerna på knappt 14 dagar!
Inte dåligt, med tanke på att landet ligger i krig just nu!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån maj 15 2023, 22:48

Trevliga inköp, Stefan! Smile

Lite avundsjuk på ökendonnan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis maj 16 2023, 07:55

Denna ramlade in i bygghögen nyligen! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 B-25j_mitchell_48th_box

Jag funderar på att skaffa lite extra pryttlar till den sen.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis maj 16 2023, 09:02

En trevlig klassiker!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid mån maj 22 2023, 17:45

Oooohhhh....
En låda porr från tyska landet... 🤣🤣🤣
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 20230510

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 20230511

LasseThid


Azgaron, Marlin and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån maj 22 2023, 17:53

Kissekatt! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån maj 22 2023, 18:21

Ah - Världens Tystaste Stridsvagn har jag hört! What a Face
Tobias
Tobias


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån maj 22 2023, 23:16

Den ser ju inte fel ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis maj 23 2023, 21:15

Fick hämtat ut ett paket från Alfa! Det jag hade hoppats på att få innan kollot.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Nyanlant_7

Så nu har jag äntligen brittisk interiörfärg! Smile
Böckerna verkar väldigt intressanta. Ska kolla mer i dem sen!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson mån maj 29 2023, 17:50

Trevligt! vad är det som skall målas?
Noobson
Noobson


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson mån maj 29 2023, 17:53

Damp ner ett paket ifrån södersrchobby
Blev en brittisk dam. Churchill är strax klar och cromwellen är grundad, så behövde ett projekt på limbordet.Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 20230523
Noobson
Noobson


Azgaron, Matt_Public and cas like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis maj 30 2023, 15:05

Tack Noobson! Smile Trevligt inköp! Smile

Jag har lite figurer som ska målas sen så det kan ju vara bra att läsa på lite granna! Smile

Jag beställde lite bra att ha från Alfa.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Nyanlant_8

Stefan hann visst först! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Spitfire_mk1a_32nd_box

Jag kommer nog inte att vara lika snabb som Stefan på att börja, men den kommer nog att flyttas upp högt i bygghögen.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis maj 30 2023, 16:53

@" Noobson"; Mida Matilda en riktigt söt och urbrittisk tank!

@Håkan; Lyft inte på locket bara, då smiter den upp på byggbordet av sig själv!   lol!

               Det är ett supertrevligt bygge....   Very Happy


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson tis maj 30 2023, 17:09

Trevligt! en spitfire är en ikonisk skönhet.

Stefan: visst är den, måste bara ge mig på en valentine sen 🇬🇧
Noobson
Noobson


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 38 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet