ZBD 04 IFV, HobbyBoss 1/35
+7
glimturen
Marlin
Matt_Public
Stefan E
Azgaron
rsm.gbg
LasseThid
11 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
ZBD 04 IFV, HobbyBoss 1/35
I tomrummet mellan min Fw190 A-8/R-2 och Julstrul tänkte jag roa mig med att bygga denna så att jag kan ha den som försökskanin när min airbrush kommer.
Bara drivbanden är 388 delar, så det kommer väl ta en kvart eller två att lossa och rensa alla delar samt att sätta ihop dem.
Här kommer en snabb titt på vad som finns i lådan.
Det kammot blir lite spännande att försöka maska...
Tretton, två respektive fyra sprues till drivningen...
Därtill tre fotoetsade galler och lite dekaler...
Det ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan skalpellen sitter i väggen...
Bara drivbanden är 388 delar, så det kommer väl ta en kvart eller två att lossa och rensa alla delar samt att sätta ihop dem.
Här kommer en snabb titt på vad som finns i lådan.
Det kammot blir lite spännande att försöka maska...
Tretton, två respektive fyra sprues till drivningen...
Därtill tre fotoetsade galler och lite dekaler...
Det ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan skalpellen sitter i väggen...
LasseThid
Azgaron likes this post
Sv: ZBD 04 IFV, HobbyBoss 1/35
Ser ju trevligt ut! Lycka till med bygget!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det är ju bara band o hjul!
Resten limmar du snart ihop!
Kul cammo att måla sedan....
Stefan
Resten limmar du snart ihop!
Kul cammo att måla sedan....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Minecraft-kamouflage och lösa bandlänkar?
Du lever då ett förtrollat liv, men busbra lär det bli.
Du lever då ett förtrollat liv, men busbra lär det bli.
Matt_Public- Master of DNF
Jo tack, det lär bli hyfsat kul.
Det känns nästan som att man skulle behöva rita ett rutnät och maska samt måla skalet innan man börjar limma dit alla smådelar för att få till det kammot någorlunda.
Igår kväll klippte/skar jag loss alla 412 delar till drivbanden, så ikväll ska det slipas och limmas...
Det känns nästan som att man skulle behöva rita ett rutnät och maska samt måla skalet innan man börjar limma dit alla smådelar för att få till det kammot någorlunda.
Igår kväll klippte/skar jag loss alla 412 delar till drivbanden, så ikväll ska det slipas och limmas...
LasseThid
Kinesisk slagfälts taxi i digi-kamo, vad med kan man begära.
Lycka till med bygget, och kom ihåg att det bara är en hobby när du kommer till målningen.
/bosse
Lycka till med bygget, och kom ihåg att det bara är en hobby när du kommer till målningen.
/bosse
Marlin
Igår kväll lyckades jag äntligen bli klar med att rensa och limma bandlänkarna, så nu är det snart dags att börja montera delar så att jag kan sätta ihop drivbanden.
LasseThid
Matt_Public likes this post
Bandlänkar och hjul är karaktärsdanande!
Kör hårt!
Kör hårt!
Slagfältstaxin har numera fått fötter. Som tur var gjorde jag en dry fit av klaffen fram och då visade det sig att jag monterat fästet fel, så jag fick skära loss det i ena änden, därefter kunde jag limma även det andra fästet.
Nästa steg blir att börja limma länkar till drivbanden...
Nästa steg blir att börja limma länkar till drivbanden...
LasseThid
Azgaron likes this post
Snyggt jobbat! Lycka till med länkarna!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Matt_Public skrev:Hjulen är här, ser jag.
Tjusigt!
Snyggt jobbat med underredet.
Pansar bygger man nästan allting klart sen målar man, jag var lite skeptisk men det funkar.
- Roland
rsm.gbg
Det är min plan Roland.
Jag ska sätta ihop banden härnäst, men jag ska ha dem så att jag kan ta av dem fram tills att resten är målat. Dumt nog limmade jag fast hjulen, dock ej drivning, istället för att ställa dem för dörren där de borde stå...
Jag ska sätta ihop banden härnäst, men jag ska ha dem så att jag kan ta av dem fram tills att resten är målat. Dumt nog limmade jag fast hjulen, dock ej drivning, istället för att ställa dem för dörren där de borde stå...
LasseThid
Matt_Public likes this post
Verkar pilligt på många fronter.
Är det terapi eller självplågeri?
Är det terapi eller självplågeri?
linusorn
Länkat och klart för denna gång...
Det är lite snett och lite krokigt, men som någon av er säger "lite snett är nästan rakt..."
Det är lite snett och lite krokigt, men som någon av er säger "lite snett är nästan rakt..."
LasseThid
Azgaron, Matt_Public and Tobias like this post
Påminner om när min lillasyrra så "samma färg fast blå" om något när vi var små....
Det blir nog bra.
Det blir nog bra.
Tobias
Jag brukar köra med "samma färg som brandbilen fast blå", så din lillasyrra var nog inte helt fel på det...
LasseThid
Tobias likes this post
Jag är fortfarande övertygad om att lösa bandlänkar är någon form av straff...
Berömvärd insats så långt!
Berömvärd insats så långt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tobias likes this post
Tack cas!
Igår blev det enbart 12 länkar limmade, de sex som sitter runt drivningen på vardera sida, samt att jag sammanfogade underdelen av bandet med den del som går upp mot drivningen samt kröken runt drivningen på vardera sida. Jag får skärpa till mig och bli klar med resten idag så att jag kan komma vidare med slagfältstaxin...
Grejerna från Rebell borde komma vilken vecka som helst (beställde i fredags), så då gäller det att hinna köpa färg innan butikerna stänger för jul så att jag kan komma igång och måla taxin..
Igår blev det enbart 12 länkar limmade, de sex som sitter runt drivningen på vardera sida, samt att jag sammanfogade underdelen av bandet med den del som går upp mot drivningen samt kröken runt drivningen på vardera sida. Jag får skärpa till mig och bli klar med resten idag så att jag kan komma vidare med slagfältstaxin...
Grejerna från Rebell borde komma vilken vecka som helst (beställde i fredags), så då gäller det att hinna köpa färg innan butikerna stänger för jul så att jag kan komma igång och måla taxin..
LasseThid
Länkat och klart...
Det är inte snyggt, men det får duga för tillfället...
Eh, nej... Det är fixat lite här och var på båda banden...
OC vadå?
Det är inte snyggt, men det får duga för tillfället...
Eh, nej... Det är fixat lite här och var på båda banden...
OC vadå?
LasseThid
Baksidan av infanteritaxin är färdig, minus en del skulle jag precis säga när jag la fingrarna på den...
Jag höll i delen med pincett när den helt plötsligt for iväg och jag var helt säker på att inte hitta den igen eftersom den är knappt 3x1 mm, men helt plötsligt hittade jag den på laptopens tangentbord...
Delen är dock inte med på denna bild, men den ska sitta i hålet längst upp till höger på dörren.
Jag höll i delen med pincett när den helt plötsligt for iväg och jag var helt säker på att inte hitta den igen eftersom den är knappt 3x1 mm, men helt plötsligt hittade jag den på laptopens tangentbord...
Delen är dock inte med på denna bild, men den ska sitta i hålet längst upp till höger på dörren.
LasseThid
Azgaron likes this post
Lilla pincett-iväg-smättar-skräcken är en välbekant känsla.
Matt_Public- Master of DNF
Mhm..
Snyggt Lasse! Blir spännande att se målat.. Ingen sån de kommer med kinamat när man beställt va?
Snyggt Lasse! Blir spännande att se målat.. Ingen sån de kommer med kinamat när man beställt va?
Tobias
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» UH-34D, HobbyBoss 1/72
» Hobbyboss P38 1/48
» Hobbyboss P-38 L-5-LO 1/48
» Zero type 52, 1/72 Hobbyboss
» F-18D Hornet 1/48 HobbyBoss
» Hobbyboss P38 1/48
» Hobbyboss P-38 L-5-LO 1/48
» Zero type 52, 1/72 Hobbyboss
» F-18D Hornet 1/48 HobbyBoss