Westland Lysander Mk.III SP, Revell 1/32, FÄRDIG
+7
glimturen
Tobias
Sadolf
Marlin
Matt_Public
cas
Stefan E
11 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Westland Lysander Mk.III SP, Revell 1/32, FÄRDIG
Tack ska ni ha!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Azgaron likes this post
Tjusiga framsteg på bygget Stefan
//Kent
//Kent
Gigabyte
Tack, Kent!
Huven ihoplimmad, det var lite trixigt att få ihop bitarna, passformen var inte lysande.
Jag fick lägga in ett par små stöd av plasticard för takbiten över vingroten och vindrutan fick jag fila en hel del på innan det passade.
Avgasröret limmat till motorkåpan, jag fick karva ut öppningen själv.
Det växer fram…
Jag vet att cockpitramarna borde varit Interior Green, men jag råkade måla sidorutorna med svart, så svart får det bli på det här exemplaret.
Cockpiten är maskerad med skumgummibitar från Eduards förpackningar.
Kommer mera snart!
Stefan
Huven ihoplimmad, det var lite trixigt att få ihop bitarna, passformen var inte lysande.
Jag fick lägga in ett par små stöd av plasticard för takbiten över vingroten och vindrutan fick jag fila en hel del på innan det passade.
Avgasröret limmat till motorkåpan, jag fick karva ut öppningen själv.
Det växer fram…
Jag vet att cockpitramarna borde varit Interior Green, men jag råkade måla sidorutorna med svart, så svart får det bli på det här exemplaret.
Cockpiten är maskerad med skumgummibitar från Eduards förpackningar.
Kommer mera snart!
Stefan
Azgaron, Gigabyte, cas and Tobias like this post
Snyggt jobbat Stefan! Blir ju fint!
Det behövs ju lite fixande och trixande på den här modellen, men det blir ju en fin kärra till slut!
Håkan
Det behövs ju lite fixande och trixande på den här modellen, men det blir ju en fin kärra till slut!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det bjuder på en del motstånd! Men det reder du fint!
Ibland är en riktig utmaning det bästa som finns. Väntar med spänning på slutresultatet.
linusorn
Kulmåns!Tobias skrev:Lysande(r)!
Matt_Public- Master of DNF
Jag skulle bara torrpassa vingarna och stagen, men allt passade så bra ihop att jag limmade dit dem direkt!
Jäklar, vad stor den blir!
Långa, smala och spretiga vingar, men den ger ändå ett mycket stabilare intryck än en Fiesler Storch!
Allt maskerat och klart för primer…
Stegen limmad på plats.
Det såg lite vekt ut så jag lade till ett par extra stag, jo de finns verkligen på fullskaleflygplanet!
Kommer mera snart!
Stefan
Jäklar, vad stor den blir!
Långa, smala och spretiga vingar, men den ger ändå ett mycket stabilare intryck än en Fiesler Storch!
Allt maskerat och klart för primer…
Stegen limmad på plats.
Det såg lite vekt ut så jag lade till ett par extra stag, jo de finns verkligen på fullskaleflygplanet!
Kommer mera snart!
Stefan
Azgaron, Gigabyte, Matt_Public and Marlin like this post
Just, lite som en dansant älg.linusorn skrev:Förvånansvärt smidigt gammalt härke!
Matt_Public- Master of DNF
Primer-time är prima liv !
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Matt_Public likes this post
Dags att motorkåpan får lite uppmärksamhet…
Jag började med att polera ut så mycket sliprepor jag kunde, sedan blev det flera omgångar Alclad Black Microfiller Primer för att få bort det sista och sedan Alclad Stainless steel eftersom avgasringen var gjord av Rostfritt stål.
Efter det drog jag på Alclad Pale Burnt Metal i lite ojämna lager och Alclad Jet Exhaust och Exhaust Manifold runt avgasröret.
Det blev rätt lyckat….
Avgasringen maskerad och motorkåpan målad Alclad Black Microfiller Primer ännu en gång för camouflaget…
Hela kärran primad med Alclad Black Microfiller…
Rejäl spännvidd på den här fågeln…
Kommer mera snart!
Stefan
Jag började med att polera ut så mycket sliprepor jag kunde, sedan blev det flera omgångar Alclad Black Microfiller Primer för att få bort det sista och sedan Alclad Stainless steel eftersom avgasringen var gjord av Rostfritt stål.
Efter det drog jag på Alclad Pale Burnt Metal i lite ojämna lager och Alclad Jet Exhaust och Exhaust Manifold runt avgasröret.
Det blev rätt lyckat….
Avgasringen maskerad och motorkåpan målad Alclad Black Microfiller Primer ännu en gång för camouflaget…
Hela kärran primad med Alclad Black Microfiller…
Rejäl spännvidd på den här fågeln…
Kommer mera snart!
Stefan
Azgaron and Gigabyte like this post
Snyggt Stefan! Gillar verkligen Stainless Steel men jag måste nog skaffa Pale burned Metal och Exhaust Manifold - har itne dem men de låter användbara..
Inga problem att maska med tejp på High Shine? Eller är det lackat? har haft att tejpen tar med sig lite av Stainless Steel.. Dock iten förstört den men liksom tunnat ut..
Blir snygt!
Inga problem att maska med tejp på High Shine? Eller är det lackat? har haft att tejpen tar med sig lite av Stainless Steel.. Dock iten förstört den men liksom tunnat ut..
Blir snygt!
Tobias
Jag undviker i det längsta att maskera över "High-shine" kulörerna, men det funkar om du har en bra primer och låtit både primer och färg härda ordentligt, minst ett dygn.
Jag brukar sätta tejpen mot T-tröjan (luddfri!) eller dra tejpen med klistersidan mot bordskanten några gånger för att minska häftet, även med Tesa-tejpen som ändå är låghäftande.
Jag har maskerat kromade detaljer, där tejpen satt i närmare ett år och det funkade perfekt, men jag har också råkat ut för det motsatta!
Men som sagt, jag undviker att maska om jag kan, det är ändå lite av ett lotteri.
Stefan
Jag brukar sätta tejpen mot T-tröjan (luddfri!) eller dra tejpen med klistersidan mot bordskanten några gånger för att minska häftet, även med Tesa-tejpen som ändå är låghäftande.
Jag har maskerat kromade detaljer, där tejpen satt i närmare ett år och det funkade perfekt, men jag har också råkat ut för det motsatta!
Men som sagt, jag undviker att maska om jag kan, det är ändå lite av ett lotteri.
Stefan
Tobias likes this post
Ah ok! Hmm, bra att veta.. ja precis, gjort det med men mot huden.. kanske mindre slugt då man nog fettar ner. Bra med tröja eller motsvarande!
Tack!
Tack!
Tobias
Fint jobbat, ser jämn och ren ut nu.
Och mycket fin färg på avgasen.. ser ut som original. Det som fol kör med rost där , de vet nog inte att det var mässing eller rostfritt där..
För mig för maskering funkar bra faber castell häftmassa- den lämnar resterna men trycker man en klump mot resterna flera gånger så försvinner allt och OFTAST färgen är kvar...
En annan metod jag kommit på man tar en pappersbit och håller den på plats, utan att klistra fast den...
Funkar bra när jag kör eftershading på metalliska ytor...Typ min ICM mustang. Man flyttar den i takt man målar...
Och mycket fin färg på avgasen.. ser ut som original. Det som fol kör med rost där , de vet nog inte att det var mässing eller rostfritt där..
För mig för maskering funkar bra faber castell häftmassa- den lämnar resterna men trycker man en klump mot resterna flera gånger så försvinner allt och OFTAST färgen är kvar...
En annan metod jag kommit på man tar en pappersbit och håller den på plats, utan att klistra fast den...
Funkar bra när jag kör eftershading på metalliska ytor...Typ min ICM mustang. Man flyttar den i takt man målar...
Sadolf
Ja måste man inte täta liksom, så funkar sånt. Slugt.
Hur går sina byggen, inte sett något av ditt..
Tobias
Ja det är stopp, hade full rulle med jobbet...Tobias skrev:Ja måste man inte täta liksom, så funkar sånt. Slugt.
Målade lite gubbar igår till Hanomag... Funderar på köra 2 stycken Bf 109 E på en gång... serieproduktion...
Sadolf
Rasande vackert!
Tjusigt jobbat med kåpan! Blev ju en bra färg!
Jo, den har ju bra vingbredd. Den tar ju lite plats i vitrinen!
Håkan
Jo, den har ju bra vingbredd. Den tar ju lite plats i vitrinen!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Nu blir det cammo, jag börjar med Medium Sea Grey (Hu.165)…
Även motorkåpan ska kamoufleras…
Efter några dagars torktid, maskerar jag för den mörkgröna (Hu.163)….
Jag formar kanterna med maskeringsmassa och fyller i resten med tejp…
Färdigmaskerad….
Det gröna målat och maskerat och nu maskerar jag om på samma sätt för det svarta….
Ett prov på att maskeringen stämmer mellan motorkåpan och kroppen maskeringen…
Ser bra ut!
Kommer mera snart!
Stefan
Även motorkåpan ska kamoufleras…
Efter några dagars torktid, maskerar jag för den mörkgröna (Hu.163)….
Jag formar kanterna med maskeringsmassa och fyller i resten med tejp…
Färdigmaskerad….
Det gröna målat och maskerat och nu maskerar jag om på samma sätt för det svarta….
Ett prov på att maskeringen stämmer mellan motorkåpan och kroppen maskeringen…
Ser bra ut!
Kommer mera snart!
Stefan
Azgaron and Gigabyte like this post
Snyggt Stefan! Nu börjar det likna ett flygplan. Härligt maskerat med korvarna med!
Tobias
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Westland Lysander Mk.III SD (Special Operations), Revell 1/32
» Westland Lysander Mk1, Matchbox 1/32
» MiG-25BM Iraqi Air Force 1988 - ICM/Revell 1/48 + extra - Färdig!
» Westland Lynx AH-7
» Messerschmitt Bf109G-2 (-6), Revell 1/32, FÄRDIG
» Westland Lysander Mk1, Matchbox 1/32
» MiG-25BM Iraqi Air Force 1988 - ICM/Revell 1/48 + extra - Färdig!
» Westland Lynx AH-7
» Messerschmitt Bf109G-2 (-6), Revell 1/32, FÄRDIG
Sida 3 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet