Grimfang goes to Mordheim
+5
LasseThid
Matt_Public
Stefan E
Azgaron
Tobias
9 posters
Sida 10 av 11
Sida 10 av 11 • 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11
Sv: Grimfang goes to Mordheim
Pumba-pudding? *hurr*Tobias skrev:Primade den just svart; sedan blir det Vallejos "Chocolate brown".
Matt_Public- Master of DNF
Tobias likes this post
Hehe, yepp.. Det gröna lyser igenom en aning på ett ganska vidrigt vis..
Hur går det med dina troll? GW inte Strömsund.. Och hade du mer O&Gs?
Hur går det med dina troll? GW inte Strömsund.. Och hade du mer O&Gs?
Tobias
Ett gäng skötsamma korgossar!
Snyggt !!
Nu börjar dom få karate karaktär
//Kent
Nu börjar dom få karate karaktär
//Kent
Gigabyte
Tobias likes this post
Angående trollen avvaktar jag dels insikt i hur en viss modifikation bör göras, dels i vilken miljö trollen sedan ska placeras. I avsaknad av en klar, inre bild beträffande själva utförandet stannar mina byggen tyvärr ofta ohjälpligt av tills vidare. Emellertid har ett annat riktigt skevt bonnaprojekt börjat pocka på min uppmärksamhet, det lär du möjligen kunna finna intressant.Tobias skrev:Hur går det med dina troll? GW, inte Strömsund. Och hade du mer Orks och Goblins?
Vad grönskinnen anbelangar har jag massvis (allt från Bosses, Nobs och Boyz till Gretchins, Goblins samt Gnoblars), antagligen tillräckligt för ett helt års oavbruten produktion. Säg bara till ifall du saknar något.
Klart att bossarna ska ha lite guld! Ser snyggt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Miljön? Bardisken på en sunkig sportsbar i Strömsund?
Oh, häftigt! Ah... Farligt att nämna, jag letar efter allt jag kan lägga mina gröna klor på.. Skulle du kika igenom dina gömmor en dag och ha extra av plast a la Orc/Ork Warriors är det alltid intressant. Brian Nelson typ - min favvo-skulptör. Men det är ingen panik - måste fixa lite Night Goblins och jag vet inte vad jag skulle erbjuda tillbaka (förutom teef!).
Ah jag har lite grejor kanske..
Tack kent, ja visst gör de!
De är typ klara, lite detaljer, touch-ups - Timorgs sköld.. Börjat på den.
Lite oklart om det är Pumba eller Timorg som ställt till det.. Timorg är faktiskt den mer flatulente ialallafall..
Syns den lilla högen? Den är lite mörkare än de andra bruna men på bilden är det lite klurigt att se?
Trollkarl´n.. Lite bigffig för en Shaman eftersom jag byggde han från en Nob men det är ok.
Flaggviftar´n.. Skall fixa till skallen med tillbehör på vimpeln lite.. Kedjan blev lite nedtonad..
Lite guld här o där gillade jag att ge dessa..
Det är på G.. Squig Herders och sen 30 Night Goblins är nästa del..
Oh, häftigt! Ah... Farligt att nämna, jag letar efter allt jag kan lägga mina gröna klor på.. Skulle du kika igenom dina gömmor en dag och ha extra av plast a la Orc/Ork Warriors är det alltid intressant. Brian Nelson typ - min favvo-skulptör. Men det är ingen panik - måste fixa lite Night Goblins och jag vet inte vad jag skulle erbjuda tillbaka (förutom teef!).
Ah jag har lite grejor kanske..
Tack kent, ja visst gör de!
De är typ klara, lite detaljer, touch-ups - Timorgs sköld.. Börjat på den.
Lite oklart om det är Pumba eller Timorg som ställt till det.. Timorg är faktiskt den mer flatulente ialallafall..
Syns den lilla högen? Den är lite mörkare än de andra bruna men på bilden är det lite klurigt att se?
Trollkarl´n.. Lite bigffig för en Shaman eftersom jag byggde han från en Nob men det är ok.
Flaggviftar´n.. Skall fixa till skallen med tillbehör på vimpeln lite.. Kedjan blev lite nedtonad..
Lite guld här o där gillade jag att ge dessa..
Det är på G.. Squig Herders och sen 30 Night Goblins är nästa del..
Tobias
Azgaron and cas like this post
Snyggt jobbat! Det går ju framåt fint och ser snyggt ut!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Tack Håkan. ganska nöjd, blir liite bättre (?) varje gång?
Tobias
Azgaron likes this post
Snyggt! Inte lätt att vara skattmas där inte!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Jämrans klåfingriga imperie-fogdar.
Tobias likes this post
Borde kanske vart en annan del som satt fastspikad - men den var för liten..
Tobias
Matt_Public likes this post
Gris med Ork? Ja, varför inte?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tobias likes this post
De passar bra ihop, argsinta, hungriga, den ene flatulent den andra inkontinent.. Lite oklart vem som är vad..
Tobias
Kör på när jag har ångan uppe.. Skall se om inte dessa 30 Night Goblins går att speed-painta hyfsat.. Primade dem med Mr Surfacer 1500..
Fixa baserna fort, lätt drybrush med något grått? Sen grönt skinn, målas "skärpen", spjuten och sköldarna enkelt.. Borde gå hyfsat snabbt o lätt..
Skall egentligen ha tre Fanatics till dem men har inga.. Får använda mina hemmagjorda från Mordheim tills jag skaffat "riktiga"..
Fixa baserna fort, lätt drybrush med något grått? Sen grönt skinn, målas "skärpen", spjuten och sköldarna enkelt.. Borde gå hyfsat snabbt o lätt..
Skall egentligen ha tre Fanatics till dem men har inga.. Får använda mina hemmagjorda från Mordheim tills jag skaffat "riktiga"..
Tobias
Azgaron, cas and glimturen like this post
Ser trevligt ut! Där har du lite att måla! Speedpainting kan vara en bra lösning!
Håkan
Håkan
Japp, tror de går att lösa rätt fort.. baserna.. Drybrusha en grå, försiktigt, på kläderna, Chocolate brown spjut, English uniform för det som binder fast toppen, Bolt Gun Metal på den metallen, Zandri Dust - Ushabti Bone på skärpen. Boltgun Metal på sköldens kant, Khorne Red på sköldens märke?
Tobias
Azgaron likes this post
Låter som bra färger!
Håkan
Håkan
Inte bästa målningsjobbet, men de är små goblins.. Matte till vänster.. Fick inte med hans svamp.. Lite synd. Får ta mer bilder.
De är highlightade lite, en blågrå och grå bar rbushat, inte målat. Ser ok ut. Tnderna ser ok ut med men här ser det lite kladdigare ut..
Flyttat ut de tre med två choppas ur Orc mobben, där skall de tre med spjut från Matte in och de tre plus nio andra blir en ny, liten mob..
Skinn och sköldar på 30 Night Goblins målas.. Lite enformigt bara och färgerna är lite kämpiga..
De är highlightade lite, en blågrå och grå bar rbushat, inte målat. Ser ok ut. Tnderna ser ok ut med men här ser det lite kladdigare ut..
Flyttat ut de tre med två choppas ur Orc mobben, där skall de tre med spjut från Matte in och de tre plus nio andra blir en ny, liten mob..
Skinn och sköldar på 30 Night Goblins målas.. Lite enformigt bara och färgerna är lite kämpiga..
Tobias
Azgaron likes this post
Sida 10 av 11 • 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11
Sida 10 av 11
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet