IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området Empty Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området

Inlägg av Marlin ons jul 20 2022, 06:50

Hejsan, Very Happy

I förrgår när jag satt utanför frugans arbetsplats och väntade på att hon skulle sluta hörde jag ett starkt floppande ljud som störde mitt slösurfande på Facebook. Very Happy
Självklart var jag tvungen att kolla vad det var som störde för det var ett ljud jag inte kände igen.
Och snacka om jag blev förvånad när jag ser två stycken Chinook helikoptrar med kurs mot Bromma flygplats.
Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området 52226240738_ec4cc8374e_o20220718_152224 by Bosse Persson, on Flickr
Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området 52226240788_d0f68d7a0a_o20220718_152237 by Bosse Persson, on Flickr

Kan de möjligtvis vara Brittiska?
Har för mig att jag läste någonstans att RAF skulle öva i Sverige.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området Empty Sv: Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området

Inlägg av Matt_Public ons jul 20 2022, 07:44

Kul spaning! tongue

Bromma flygplats är ett klassiskt resmål för brittiska turister; det är sedan gammalt.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området Empty Sv: Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området

Inlägg av Tobias ons jul 20 2022, 10:38

Ah, jag hörde dem! Men såg inte. Hör flygplan på Bromma.
Det är ett ganska karakteristiskt ljud, vet att vi inte (längre) har helikoptrar med det ljudet. Fan att jag inte gick ut o kollade.. Men kul med bilderna, tack! Smile
Tobias
Tobias


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området Empty Sv: Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området

Inlägg av Azgaron ons jul 20 2022, 15:46

Kul bilder! Hade varit kul att se! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området Empty Sv: Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området

Inlägg av Sadolf mån aug 15 2022, 16:34

Såg Chinook över Motala, ett par ggr.. Kanske en del av NATO manövrar? Det var typ maj-juni...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området Empty Sv: Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området

Inlägg av Tobias mån aug 15 2022, 18:31

Ah, spännande.. Du har ju Karlsborg som kan ha anledning att öva med dem, sen Kvarn och sen helikopterflottiljen, alla ganska nära. Bra läge - Motala.. Wink Går det båt mellan Karlsborg och Motala på sommaren fortfarande? Hade en lumparkompis som var från Motala, han åkte hem den vägen på permis. Klass! Cool
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området Empty Sv: Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet