Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området
5 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området
Hejsan,
I förrgår när jag satt utanför frugans arbetsplats och väntade på att hon skulle sluta hörde jag ett starkt floppande ljud som störde mitt slösurfande på Facebook.
Självklart var jag tvungen att kolla vad det var som störde för det var ett ljud jag inte kände igen.
Och snacka om jag blev förvånad när jag ser två stycken Chinook helikoptrar med kurs mot Bromma flygplats.
20220718_152224 by Bosse Persson, on Flickr
20220718_152237 by Bosse Persson, on Flickr
Kan de möjligtvis vara Brittiska?
Har för mig att jag läste någonstans att RAF skulle öva i Sverige.
/Bosse
I förrgår när jag satt utanför frugans arbetsplats och väntade på att hon skulle sluta hörde jag ett starkt floppande ljud som störde mitt slösurfande på Facebook.
Självklart var jag tvungen att kolla vad det var som störde för det var ett ljud jag inte kände igen.
Och snacka om jag blev förvånad när jag ser två stycken Chinook helikoptrar med kurs mot Bromma flygplats.
20220718_152224 by Bosse Persson, on Flickr
20220718_152237 by Bosse Persson, on Flickr
Kan de möjligtvis vara Brittiska?
Har för mig att jag läste någonstans att RAF skulle öva i Sverige.
/Bosse
Marlin
Azgaron likes this post
Sv: Ett par udda fåglar skådade i Stockholms området
Kul spaning!
Bromma flygplats är ett klassiskt resmål för brittiska turister; det är sedan gammalt.
Bromma flygplats är ett klassiskt resmål för brittiska turister; det är sedan gammalt.
Matt_Public- Master of DNF
Marlin likes this post
Ah, jag hörde dem! Men såg inte. Hör flygplan på Bromma.
Det är ett ganska karakteristiskt ljud, vet att vi inte (längre) har helikoptrar med det ljudet. Fan att jag inte gick ut o kollade.. Men kul med bilderna, tack!
Det är ett ganska karakteristiskt ljud, vet att vi inte (längre) har helikoptrar med det ljudet. Fan att jag inte gick ut o kollade.. Men kul med bilderna, tack!
Tobias
Marlin likes this post
Kul bilder! Hade varit kul att se!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Marlin likes this post
Såg Chinook över Motala, ett par ggr.. Kanske en del av NATO manövrar? Det var typ maj-juni...
Sadolf
Ah, spännande.. Du har ju Karlsborg som kan ha anledning att öva med dem, sen Kvarn och sen helikopterflottiljen, alla ganska nära. Bra läge - Motala.. Går det båt mellan Karlsborg och Motala på sommaren fortfarande? Hade en lumparkompis som var från Motala, han åkte hem den vägen på permis. Klass!
Tobias
Liknande ämnen
» Affärer i Malmö området?
» Reparation av skadade huvar!!
» Udda uppvisning på kvällshimlen
» Okej, den här var udda.
» Udda fynd i Hobbex GBG.
» Reparation av skadade huvar!!
» Udda uppvisning på kvällshimlen
» Okej, den här var udda.
» Udda fynd i Hobbex GBG.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt