IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

+7
LasseThid
Stefan E
Marlin
cas
Tobias
linusorn
Matt_Public
11 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av cas ons okt 12 2022, 12:08

Vi kan köra på Lasses Banner, så får vi igång det hela med en gång.
Eller så snart jag har lite tid över att fixa till det då.
Ni andra kan ju bygga lite så länge tongue

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Marlin ons okt 12 2022, 12:36

Jag är ingen data hacker, eller någon som kan klippa ihop snygga banners.
Och den du presenterade först var snygg, men vi kan ju låta Marinen och Armén vara med också.

Så Sverige 500 år överst som rubrik,
och sen Flygvapnet, Marinen och Armén som under rubrik, så täcker det ju in allt.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Tobias ons okt 12 2022, 15:55

Trevligt, då blir det svenskt ett tag.. Smile Jag har ganska mycket som jag gärna jobbar med... Cool Kommer nog haka på Bosse under hela 2023..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Sadolf ons okt 12 2022, 21:38

Jag är ny här så fattar inte riktig hur grupbygge fiungerar...
Har en seversky P 35 påbörjad....
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Stefan E ons okt 12 2022, 21:58

Sadolf skrev:Jag är ny här så fattar inte riktig hur grupbygge fiungerar...
Har en seversky P 35 påbörjad....



Titta under fliken "Gruppbyggen" på första sidan, där finns en mängd med olika ämnen (Pirater, Hajkäft, Phantom etc.), alla har ett gemensamt tema.

Vi startar ett nytt tema, Svenskt den här gången.
De som deltar startar varsin byggtråd på temat Svenskt, vad, skala och från vilken tidsperiod avgör trådstartaren.

Sen är det bara att tjöta och kommentera i varandras trådar, det brukar vara hur kul som helst.

Inget krångel, bara bygga o ha kul.

Om du bygger din Seversky med kronmärken så är den så klart med i loppet.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Tobias ons okt 12 2022, 22:12

"Varsin"??? Vafalls?

Wink
Tobias
Tobias


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Stefan E ons okt 12 2022, 23:17

Tobias skrev:"Varsin"??? Vafalls?

Wink

Var och en startar en egen tråd....  kanske låter bättre?   Laughing

sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Sadolf tor okt 13 2022, 03:41

Ah på det viset...
Ja ok det låter kul.. Få se om jag kan hänga med, ska åka snart utomlands igen fast vet inte riktig när,
Kanske hinner med seversky innan, fast den bygge lades delvis på is eftersom jag orkade inte snickra en del inredningsdetaljer som... ja inte riktig krevs men jag hade känsla att det skulle vara bra att ha..
Och ja den blir med kronmärken fast på lite speciellt vis.
Har planerat det för länge sen t o m samlat lite material som underlag.
Ja vi få se..
Sadolf
Sadolf


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Tobias tor okt 13 2022, 14:39

Stefan E skrev:
Tobias skrev:"Varsin"??? Vafalls?

Wink

Var och en startar en egen tråd....  kanske låter bättre?   Laughing

sunny

Nej - nej, jag menar.. jag skall bygga flera! Very Happy
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Tobias tor okt 13 2022, 14:40

Sadolf skrev:Ah på det viset...
Ja ok det låter kul.. Få se om jag kan hänga med, ska åka snart utomlands igen fast vet inte riktig när,
Kanske hinner med seversky innan, fast den bygge lades delvis på is eftersom jag orkade inte snickra en del inredningsdetaljer som... ja inte riktig krevs men jag hade känsla att det skulle vara bra att ha..
Och ja den blir med kronmärken fast på lite speciellt vis.
Har planerat det för länge sen t o m samlat lite material som underlag.
Ja vi få se..

Ah du hinenr! Bara att haka på!

Vart bär det hän utomlands? Misstänker att du komemr få smaka Zubr eller motsvarande kanske? Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Sadolf tor okt 13 2022, 14:56

Oh URK - sist jag hade en platta Zubr och den var  till det mesta inte drickbar. Det var gott öl för många år sedan, nu köptes de av Okocim eller nåt och det massproducerat blaska....Aldrig mer ska röra den. Däremot det som finns från sistnämnda ställe- Amber bryggeri , lokalt Trestaden- De är fantastiska.
Sen finns Miloslaw- de gör riktig gott öl....
Alla de massproducerade blev till ski....t senaste tiden...
Ja jag ska dit, det blir en försening för att jag har mycket jobb..på jobbet... Hinner inte ens bygga modeller... Men P 35 kanske hinner jag med. Det värsta jag måste producera något slags inredning bakom pilotstolen. Har bra bilder och ritningar..... Det värsta jobb med miljon poppnitar är nu klart...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Tobias tor okt 13 2022, 17:59

Sant.. Men jag fick en sex st Zubr av en polare o hans tjej som fick sova här för Lidingöloppet.. De var goda då.. Smile Men som du säger, föredrar mikrobryggerier.. Wink
Veteöl, tysk, är min grej.. Men även Helles från germanien är underbart..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Azgaron tor okt 13 2022, 23:35

Har ju precis börjat på en Lansen som jag inte lagt upp i nån tråd än.
Kan ju passa bra med den i gruppbygget.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


cas and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av LasseThid lör okt 15 2022, 11:17

Det känns som att det bara blir plottrigt med för mycket olika grejer...

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Fo-rsvarsmakten-Banner

Och denna känns väldigt intetsägande...
Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Loggor


Senast ändrad av LasseThid den lör okt 15 2022, 11:47, ändrad totalt 3 gånger

LasseThid


Azgaron, Marlin and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Tobias lör okt 15 2022, 11:19

Matt_Public skrev:Besökare i hemmet brukar anmärka på Viggen-bristen i vitrinskåpen.

Möjligen blåser det nu upp till andra bullifikationer... Very Happy

Tobias
Tobias


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av LasseThid lör okt 15 2022, 11:48

Alternativt kan man ju göra något i stil med denna, då den inkluderar all vapenslag...
Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Swedish-Armed-Forces

LasseThid


Azgaron, cas, Marlin, Tobias and Mårten Fredrik like this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Stefan E lör okt 15 2022, 12:18

Enkel o ren, mycket snygg!   cheers

...och den inkluderar ju alla vapenslagen!  Very Happy


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Sadolf lör okt 15 2022, 17:46

Haha dammade av J9 an, oh ursäkta, seversky p 35...
Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 AL9nZEWsre_H4ZYF3nNpuWWAra7wWR3hwuFDNFM7nTPbxaVjkjXsHln4f4gqtEbdbTZgsFw3tYbnwh-QlS2CzVa_hp6-kAlqzEAKZLWNXdh_yRkHXtTbdB1pTOKRn7woHqzrhZ5TchI7M2RY07n6FbTbU7Id=w2160-h1050-no?authuser=0
Sadolf
Sadolf


Azgaron and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av LasseThid lör okt 15 2022, 19:14

Denna blev snäppet vassare...

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Armed-Forces

LasseThid


Azgaron, Marlin and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Sadolf lör okt 15 2022, 20:02

Fint!
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Tobias lör okt 15 2022, 21:45

Snygg logga!

Ser fin ut Sadolf? Besserwissern i mig vill säga P-35A (tror jag det är?).. Wink Gillar den.. Baby-baby P-47 om nu P-43 är baby-P-47?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av linusorn lör okt 15 2022, 21:55

Ruggigt snyggt! Nu kör vi!?

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Tobias sön okt 16 2022, 00:16

Japp! jag klippte loss flygkroppen på min Tunna nu.. Embarassed

men det är på G! Very Happy
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av cas sön okt 16 2022, 13:40

Då har vi en banner, alla vet vad dom skall göra.
Dags för mig helt enkelt att fixa resten!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av cas sön okt 16 2022, 13:55

Fixat!
Bara hojta på mig ifall ni vill flytta några ämnen eller så.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet