IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

+7
LasseThid
Stefan E
Marlin
cas
Tobias
linusorn
Matt_Public
11 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 3 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av linusorn sön okt 16 2022, 14:00

Du får gärna flytta min Tunnan tråd dit!

linusorn


cas likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 3 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Azgaron sön okt 16 2022, 21:34

Gott jobbat Lasse! Blev ju en fin banner! Smile
Och även Christer för att ha fixat dit den där den ska! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 3 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av LasseThid mån okt 17 2022, 07:29

Tack till er alla!

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 3 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av glimturen tis okt 25 2022, 00:30

Det har har jag missat! Rolling Eyes

Snygg banner! cyclops I love you

Nu måste jag nog haka på med något.... Laughing

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Matt_Public, cas and LasseThid like this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 3 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Gigabyte tis okt 25 2022, 13:04

Får haka på även jag och ta min svendom Ang svenskt militärt  Smile

En fråga ,,,vilken är den Lättaste/bästa viggen i 48 skalan att bygga ,,, scratch


  //Kent
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 3 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Marlin tis okt 25 2022, 13:16

Gigabyte skrev:Får haka på även jag och ta min svendom Ang svenskt militärt  Smile
En fråga ,,,vilken är den Lättaste/bästa viggen i 48 skalan att bygga ,,, scratch
  //Kent

I 48:a finns det väl bara den gamla Esci/Airfix/Italeri och den nyare Tarangus/Special Hobby.
/Bosse
Marlin
Marlin


Gigabyte likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 3 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Gigabyte tis okt 25 2022, 15:31

Marlin skrev:
Gigabyte skrev:Får haka på även jag och ta min svendom Ang svenskt militärt  Smile
En fråga ,,,vilken är den Lättaste/bästa viggen i 48 skalan att bygga ,,, scratch
  //Kent

I 48:a finns det väl bara den gamla Esci/Airfix/Italeri och den nyare Tarangus/Special Hobby.
/Bosse
 Tack för svaret Bosse ..

Blir mitt första splinter cammo att lägga ,,madre -mia und cazerisk feber hur skall det gå , Rolling Eyes
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 3 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Tobias tis okt 25 2022, 15:59

Japp, det är modellerna... Båda har för- och nackdelar.... Kanske kan du hitta en ESCI/Airfix med aftermarket från någon? En del kanske samlade på sig men har köpt Tarangus... Jag skulle inte utesluta den om man kan få den till ok pris med Aftermarket.. Faktiskt..

Till Tarangus  behöver du nua hjul, en RAT - om du inte köper Special Hobbys senare utgåvor med nya spruen (där du även får en korrekt Sk/JA-fena, korrekta canarder men utan JAs extra vortex generator bl a).
Cockpiten är väldigt rudimentär men blir ganska bra med den dyra etsen.. Jag skulle säga att man allra minst behöver det. Sen finns det en hel del extra som höjer detaljnivån mycket men om man bara vill ha en Viggen med extratank kan man få en fin där. Smile
Tobias
Tobias


Gigabyte likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 3 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Gigabyte tis okt 25 2022, 19:51

Tack för informationen Tobbe !

Rebellen fick lätta på lagert en smula Wink
// Kent

Gigabyte
Gigabyte


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 3 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Tobias ons okt 26 2022, 03:04

Trevligt, vilken version? Smile Blev det någon AM nu?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 3 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Gigabyte ons okt 26 2022, 06:28

Tobias skrev:Trevligt, vilken version? Smile Blev det någon AM nu?
J-a från Tarangus   Smile

Ingen AM bara masker än så länge ,, få se vad lådan erbjuder  .
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige - Sida 3 Empty Sv: Diskussion om kommande gruppbygge med tema Sverige

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet