J28B Vampire, Airfix 1/48
+8
Matt_Public
glimturen
Tobias
Sadolf
Azgaron
Marlin
cas
Stefan E
12 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: J28B Vampire, Airfix 1/48
Snygg räddning på slutrakan, ju!
Också: Har ännu inte riktigt smält hur snyggt tryckt det där landskapsvapnet är. Det får modellen att se 1/32-aktig ut.
Också: Har ännu inte riktigt smält hur snyggt tryckt det där landskapsvapnet är. Det får modellen att se 1/32-aktig ut.
Matt_Public- Master of DNF
Ja den gör den svenska unika stuket.
Tyckte alltid det var kul med dessa vapen och bokstavsbeteckningar i stjärtfenor- det gav svenska plan ett unikt styl och smak.
Konstig nog hade den böjelsen länge innan jag kom till Sverige- hade byggt draken, tunnan och gladiatorn från vinterkriget...
Tyckte alltid det var kul med dessa vapen och bokstavsbeteckningar i stjärtfenor- det gav svenska plan ett unikt styl och smak.
Konstig nog hade den böjelsen länge innan jag kom till Sverige- hade byggt draken, tunnan och gladiatorn från vinterkriget...
Sadolf
Snyggt fixat med vikdebaclet!
Läcker maskin!
Läcker maskin!
Jag var inte riktigt nöjd med vikten i nosen, trots allt.
Man måste kunna gå förbi skåpet eller öppna dörrarna utan att modellen ställer sig på stjärten.
Jag fyllde upp hela främre hjulhuset och placerade ett par vikter i cockpiten (tur att det är en svart cockpit i den här), så nu står maskinen (relativt…) säkert på noshjulet.
YEEHAYJ!
Lite duttar med färg och ett lager Alclad Clear Kote Matt med lite Gloss inblandat och alla maskeringar avlägsnade, kan jag förklara min J28 Vampire KLAR!
Summering av bygget;
En lättbyggd och mycket trevlig liten modell, men svårt att få in tillräckligt med vikt i nosen pga att det finns väldigt lite plats.
Jag borde kanske ha vädrat lite mera, men jag tröttnade lite på bygget i slutet.
Passformen eller Robbans dekaler kan man inte klaga på, det är högsta betyg!
Det kommer att bli flera Vampyrer här framöver!
Ursäkta att bilderna är "obeskurna", men Windows Foto som jag alltid använt hittills med gott resulat har slutat fungera!
Jag kan inte redigera NÅGRA foton längre, mycket irriterande!
Stefan
Man måste kunna gå förbi skåpet eller öppna dörrarna utan att modellen ställer sig på stjärten.
Jag fyllde upp hela främre hjulhuset och placerade ett par vikter i cockpiten (tur att det är en svart cockpit i den här), så nu står maskinen (relativt…) säkert på noshjulet.
YEEHAYJ!
Lite duttar med färg och ett lager Alclad Clear Kote Matt med lite Gloss inblandat och alla maskeringar avlägsnade, kan jag förklara min J28 Vampire KLAR!
Summering av bygget;
En lättbyggd och mycket trevlig liten modell, men svårt att få in tillräckligt med vikt i nosen pga att det finns väldigt lite plats.
Jag borde kanske ha vädrat lite mera, men jag tröttnade lite på bygget i slutet.
Passformen eller Robbans dekaler kan man inte klaga på, det är högsta betyg!
Det kommer att bli flera Vampyrer här framöver!
Ursäkta att bilderna är "obeskurna", men Windows Foto som jag alltid använt hittills med gott resulat har slutat fungera!
Jag kan inte redigera NÅGRA foton längre, mycket irriterande!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Azgaron likes this post
Tjusig liten rackare Stefan.
Lite surt med motvikten.
Undrar om man skulle kunna limma vikter bakom cockpit, för att inte få en tail-sitter?
/Bosse
Lite surt med motvikten.
Undrar om man skulle kunna limma vikter bakom cockpit, för att inte få en tail-sitter?
/Bosse
Marlin
Tjusigt bygge, Stefan! Snygg liten vampyr!
Oj med vikt i nosen!
Håkan
Oj med vikt i nosen!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Den blev ju helfin till slut!
Nu står en J28 högt upp på villhöver-listan.
Stefan: istället för Windows Photo så kan jag rekommendera Irfanview. Gör allt som man behöver och kostar gratis!
Nu står en J28 högt upp på villhöver-listan.
Stefan: istället för Windows Photo så kan jag rekommendera Irfanview. Gör allt som man behöver och kostar gratis!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Redigt snygg kärra!
Liknande ämnen
» Special Hobby 1/72 DH Vampire / J28B
» Airfix 1:72 Vampire T.11
» de havilland Vampire FB Mk.5 - J 28 Vampire - Infinity Models 1/32
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» J 28B Vampire
» Airfix 1:72 Vampire T.11
» de havilland Vampire FB Mk.5 - J 28 Vampire - Infinity Models 1/32
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» J 28B Vampire
Sida 5 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|