IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

+13
flarpen
linusorn
Sadolf
Asuraswe
Tobias
LasseThid
Azgaron
glimturen
cas
Gigabyte
Matt_Public
Stefan E
Marlin
17 posters

Sida 5 av 16 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Nästa

Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Marlin ons jan 18 2023, 12:35

Tack Christer. Very Happy
Jo kort serie är det.
Men den verkar rätt kul, ska bli kul att se om jag får ihop skidorna till den.
Och jag kommer inte göra mer än måla och kanske en wash i cockpit.
Det är inte mycket som kommer synas i växthuset när den är klar.
Plasten till glaset är rätt tjockt och inte av högsta kvalitet.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Matt_Public ons jan 18 2023, 12:37

Marlin skrev:Och Östersund är ju förknippat med en hel del snö och vintersport, så vi sätter skidor på kärran också.
Jupp, tendensen att hasa runt på nederbörden är en vanlig åkomma häromkring. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Marlin ons jan 18 2023, 12:51

Matt_Public skrev:
Marlin skrev:Och Östersund är ju förknippat med en hel del snö och vintersport, så vi sätter skidor på kärran också.
Jupp, tendensen att hasa runt på nederbörden är en vanlig åkomma häromkring. Very Happy

Mycket konstig företeelse.
Som om vi sörlänningar skulle åka vattenskidor eller spela vattenpolo så här års. scratch
/Bosse
Marlin
Marlin


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Stefan E ons jan 18 2023, 15:57

Marlin skrev:
Matt_Public skrev:
Marlin skrev:Och Östersund är ju förknippat med en hel del snö och vintersport, så vi sätter skidor på kärran också.
Jupp, tendensen att hasa runt på nederbörden är en vanlig åkomma häromkring. Very Happy

Mycket konstig företeelse.
Som om vi sörlänningar skulle åka vattenskidor eller spela vattenpolo så här års. scratch
/Bosse

Hasa runt på nederbörden, varför skulle någon vilja det????   Laughing
Det är något jag aldrig förstått!   scratch

Men så är jag uppvuxen i Blekinge där vi oftast såg snön glimta till ett par dagar om året, annars var det mest regn.


Ditt B-17 bygge kommer säkert att bli toppen, jag följer noga då jag har samma sats o tänker göra "Blå Johan" från F13.

Jag är lite sur på Tarangus för att den dels är så pass dyr och kvaliteten är inte den bästa heller.

Att man sen ska behöva köpa till en massa dyra tillbehör från samma firma för att få den presentabel och som borde följa med från början (bombarmen, Flottörerna)!
Det känns som att det som följer med i lådan är gjort så dåligt och illa detaljerat med avsikt, bara för att kunna sälja mera delar, gör mig riktigt sur, det är så jäkla snålt!
Byggsatsen är inte direkt billig för den kvalitet man får.

Eduard gör gör ungefär samma sak, men de ger dig i alla fall bra, väldetaljerade delar att arbeta med även från start, där är extra delar ett frivilligt tillval.
Men på en Tarangus är det nästan ett måste då du får så dåligt detaljerade delar från början.

OK, i rättvisans namn måste man väl säga att utsidan ser inte alls så dum ut i alla fall.

Men det är ju klart man vill ju ha en B-17, en Lansen eller en Safir och det vet Tarangus...

Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Marlin ons jan 18 2023, 16:55

Tack Stefan.  Very Happy
Jag kan bara instämma
Jag kommer lägga min J32B sent i byggkön av just den anledningen. 
Resin och ets till den går ju loss på ca 1.000.- Shocked

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Azgaron tor jan 19 2023, 14:22

Tjusigt knåpat, Bosse! Artar sig fint på byggena! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Marlin tor jan 19 2023, 18:13

Tack Håkan.  Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Marlin mån jan 30 2023, 08:13

Hejsan Very Happy

En vecka hemma i sjuksängen med förkylningen från helvetet. Evil or Very Mad
Inget vidare jag kan rekommendera.
Fastiskt var det min första förkylning sen före pandemin, så det kanske var därför den var extra elak, eller så var det att jag tog min tredje covid vaccination bara någon dag innan helvetet bröt ut.

Men lite byggande orkade jag med ändå.
S31:an fick sina fegsnören.
Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 52642569410_8ef36b5500_k142 by Bosse Persson, on Flickr
Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 52642387049_764001138f_k143 by Bosse Persson, on Flickr

Och kroppshalvorna är ihoplimmade.
Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 52650489948_014c13d3e4_k144 by Bosse Persson, on Flickr
Kärran är faktiskt helt ihoplimmad med vingar och allt, men tydligen tog jag ingen bild på det.
Jag håller på och fixar fogarna på den, så det går ju att åtgärda till nästa uppdatering.

Sen ramlade bygge #5 in i postfacket i entrén. Very Happy
Max skickade ju ut ett erbjudande på rabatterade Airfix byggsatser.
Då slog jag till på en Mustang.
Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 52656799371_a719556559_k145 by Bosse Persson, on Flickr

Självklart kommer den bli en svensk J26:a, och den blir direkt ur lådan.
Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 52657292313_de0057a1f7_k146 by Bosse Persson, on Flickr
Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 52656315792_f9d09891fd_k147 by Bosse Persson, on Flickr

Måste beställa lite färger till Mustangen, men det kommer nog inte dröja så värst länge innan den kommer upp på byggbordet. Very Happy

Fortsättning följer.....
/Bosse
Marlin
Marlin


Matt_Public and cas like this post

Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Matt_Public mån jan 30 2023, 09:44

Förkylningar är ett elände! Neutral

Framsteg på spaningsfronten och en ny ponny utgör dock raka motsatsen. cheers
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Sadolf mån jan 30 2023, 09:52

Bra jobbat på spanning ochtrevlig att airfix kom med ordentliga svenska dekaler...
Synd Eduard har inte tänkt på det... eller ?
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Marlin mån jan 30 2023, 09:59

Tack mina herrar. Very Happy
Man-flu/cold Grande var det denna gång.
Hoppas verkligen det dröjer tre år till nästa gång.

Mustangen ser verkligen fin ut, fick iväg en beställning på färg idag.
Det fick bli direkt från AK i Spanien eftersom de burkar jag ville ha var slut hos Alfahobby.

Undrar hur lång postgången från Spanien blir, jag la till några € för att få min leverans med DHL istället för UPS.
UPS måste vara det allra sämsta postfirma som finns, de påstår att de har försökt leverera men ingen öppnade dörren, och sen lägger dem paketet i någon box som ligger i en helt annan del av Väsby.

Så jag betalar gärna lite extra för att slippa ha med UPS att göra.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Sadolf mån jan 30 2023, 10:41

Är det dyrare köpa material i Spanien än hos leverantörer hemma?
Har aldrig handlat hos de...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Marlin mån jan 30 2023, 10:46

Sadolf skrev:Är det dyrare köpa material i Spanien än hos leverantörer hemma?
Har aldrig handlat hos de...

Jag fick betala €10,74 för seten med 4 burkar i, och €8,06 för ett set med 3 burkar i.
Kan tillägga att Alfas riktpriser är 129.- resp, 99.-, så det är nog samma pris i slutändan.
Portot är dyrare från Spanien, med DHL som alternativ gick den kostnaden på €14.-
Men utrikes porto är ju dyrare än inhemskt.
Men som grädde på moset fick jag 10% rabatt eftersom det var min första beställning.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Sadolf mån jan 30 2023, 10:54

Kort sagt ungefär samma priser och lite dyrare frakt.. intressant...
Jag fått en försändelse från Vallejo tidigare men vet inte kostnaden för att det var mycket snällt garantibyte...
De bytt en wash som jag fick med posten tidigare och den blev förstörd av frost eller var dålig från fabriken.
Mailade de och de skickade en ny....
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Stefan E mån jan 30 2023, 15:34

Airfix Musse är en byggsats som jag verkligen kan rekommendera, bra detaljerad och inte så krångligt uppbyggd som Eduards.

Airfix dekaler av idag är ju gjorda av Cartograf, så topp kvalitet där alltså.

Skönt att förkylningen släppt!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Marlin mån jan 30 2023, 15:53

Tack Stefan.  Very Happy
Jag ser verkligen fram mot att bygga den. Av det jag har sett på gjutramarna så ser den himla fin ut. Och för 261.- + porto är det ju inte ens dyrt. 
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av cas tis jan 31 2023, 09:40

Jaså, du fick hem dina grejjer? Max verkar ha glömt att skicka min, eller så har DHL käkat upp paketet innan det ens skickats.
Jag gamade ju till mig dekalerna från någon som byggde ett annat alternativ och skaffade en Eduard-ponny istället. Om det är klokt eller ej får framtiden utvisa!

Fint jobb med S31 och krya på dig!

_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Marlin tis jan 31 2023, 09:55

Tack Christer. Very Happy
Jo den kom hem fortare än kvickt, och sen renoveringen kommer små paket i vår postbox i entrén.
Så en sak som blev betydligt bättre efter renoveringen än före.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Sadolf tis jan 31 2023, 13:14

Stefan E skrev:
Marlin skrev:
Matt_Public skrev:
Marlin skrev:Och Östersund är ju förknippat med en hel del snö och vintersport, så vi sätter skidor på kärran också.
Jupp, tendensen att hasa runt på nederbörden är en vanlig åkomma häromkring. Very Happy

Mycket konstig företeelse.
Som om vi sörlänningar skulle åka vattenskidor eller spela vattenpolo så här års. scratch
/Bosse

Hasa runt på nederbörden, varför skulle någon vilja det????   Laughing
Det är något jag aldrig förstått!   scratch

Men så är jag uppvuxen i Blekinge där vi oftast såg snön glimta till ett par dagar om året, annars var det mest regn.


Ditt B-17 bygge kommer säkert att bli toppen, jag följer noga då jag har samma sats o tänker göra "Blå Johan" från F13.

Jag är lite sur på Tarangus för att den dels är så pass dyr och kvaliteten är inte den bästa heller.

Att man sen ska behöva köpa till en massa dyra tillbehör från samma firma för att få den presentabel och som borde följa med från början (bombarmen, Flottörerna)!
Det känns som att det som följer med i lådan är gjort så dåligt och illa detaljerat med avsikt, bara för att kunna sälja mera delar, gör mig riktigt sur, det är så jäkla snålt!
Byggsatsen är inte direkt billig för den kvalitet man får.

Eduard gör gör ungefär samma sak, men de ger dig i alla fall bra, väldetaljerade delar att arbeta med även från start, där är extra delar ett frivilligt tillval.
Men på en Tarangus är det nästan ett måste då du får så dåligt detaljerade delar från början.

OK, i rättvisans namn måste man väl säga att utsidan ser inte alls så dum ut i alla fall.

Men det är ju klart man vill ju ha en B-17, en Lansen eller en Safir och det vet Tarangus...

Stefan   sunny
Har inte provat deras byggsatser dels för att jag samlar på VK 2 dels för att... de är dyra.
Jag förstår kostnaden blir hög när man bygger nationens plan som är inte så populära i världen, det likadant när polackerna gör sina P 11c- modeller är hur fina som helst men ingen är intresserad utanför egna folk.
Så svårt för mig att säga hur bra /dåliga de är. Men jag är extrem sugen just på B 17  ( och på B 18) för att det så fint och intressant plan. Kanske anledningen är att de först har gjort så gott man kan med plast och sen de extra tillbehör med högre kvalite är gjorda i en annan teknik som 3d print eller resin. Men då skulle vara najs att skicka dessa med satsen? Eller?  Som polsk Mirage har gjort ganska grova P 24 eller Los , men de i af skickade med etsade delar för att höja kvaliten eller något halvklumpig avgasrör i resin, de har försökt iaf. Sedan kommer andra företag med massa tillbehör men det är annan story.
Jovisst Eduard kör samma system men ... inte riktig. Ja deras nyare kits är designade att lätt klämma extra detaljer i plåt, 3 d print (och 3d dekal Zoom) eller tidigare resin. Men deras kit kan byggas med oerhört detalj UTAN allt detta lull lull. Vill man sen köpa hel förarhytt eller motorn så finns de i bättre kvalite som extra, dyrt dessutom... Men man kan lugn bygga UTAN. Dessutom så vill man bygga budget så har de varianter som weekend eller bara plasten och dessa få man SUPERBILLIGT om man räknar hur högt kvalite deras modeller har. Sen deras smarta marknadsföring gör att man köper mer för att man ofta få extra dekaler och annat så om man köper till "overtree" med enbart plast så kan man bygga en till byggsats för mycket lägre pris...
Svårt för mig att säga om tillverkare här har ekonomiska skäl att göra som Stefan säger eller man bara mjölkar på kunder så mycket det går...

Ursäkta mig för offtopic...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Marlin tis jan 31 2023, 13:27

Det stämmer nog i det du säger Sadolf att dessa udda svenska plan inte har så stort intresse utanför rikets gränser, även om det finns folk därute som bygger svenskt även om de inte är svenskar själva.
En B18, eller nog rättare sagt en T18 står skyhögt upp på min lista, klart i nivån att jag säljer en njure eller förstfödd för att få en.
Priset på just B17 klagar jag inte så himla mycket på, jag kommer nog bara bygga en enda, eller möjligtvis två av.
Men med Lansen är det en helt annan sak, jag har en i hyllan, en under pågående bygge, ytterligare en i stashen, och vill ha två till.
Då börjar det bli dyrt på riktigt när ets och resin plus vapenlaster i olika format kostar närmare 1.000.-/st.

Och förresten, fick precis mail att mina färger är skickade med DHL idag från Spanien, beräknad leverans sa de inget om.
Men DHL brukar inte dra benen efter sig, så jag tror och hoppas att färgerna kommer till helgen. cheers
/Bosse
Marlin
Marlin


Sadolf likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Stefan E tis jan 31 2023, 15:14

Missförstå mig rätt nu, jag GILLAR faktiskt Tarangus och jag tycker det är helt fantastiskt att vi har TVÅ tillverkare i Sverige!

Med 7-8 Viggar (Tarangus och SH), 4-6 Lansar, 3 safirer och 1 B-17 tycker jag nog att jag stöttar Tarangus rätt bra.

Sverige är en liten marknad och därför blir volymerna mindre och priset högre per sålt exemplar.

Men ta en titt på kvalitetsskillnaden mellan Pilot Replicas nya Sk105 och Tarangus B-17, ungefär samma pris, ungefär samma storlek och jämförbart antal delar.

Kvalitetsskillnaden är uppenbar, där hade nog Tarangus kunnat göra ett lite bättre jobb, men det är helt min egen synpunkt.

Jag stöttar våra inhemska tillverkare helhjärtat och köper gärna deras modeller, även om de kostar lite extra, jag kan ta rätt mycket extra, bara för att det är en Svensk firma som gör dom.

Det finns en B-18 i 1/48 i pipelinen  någonstans ifrån, har jag hört ryktas.... 

Nu lämnar vi tråden åter till Bosse...

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Matt_Public and Sadolf like this post

Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Sadolf tis jan 31 2023, 19:17

Marlin skrev:Det stämmer nog i det du säger Sadolf att dessa udda svenska plan inte har så stort intresse utanför rikets gränser, även om det finns folk därute som bygger svenskt även om de inte är svenskar själva.
En B18, eller nog rättare sagt en T18 står skyhögt upp på min lista, klart i nivån att jag säljer en njure eller förstfödd för att få en.
Priset på just B17 klagar jag inte så himla mycket på, jag kommer nog bara bygga en enda, eller möjligtvis två av.
Men med Lansen är det en helt annan sak, jag har en i hyllan, en under pågående bygge, ytterligare en i stashen, och vill ha två till.
Då börjar det bli dyrt på riktigt när ets och resin plus vapenlaster i olika format kostar närmare 1.000.-/st.

Och förresten, fick precis mail att mina färger är skickade med DHL idag från Spanien, beräknad leverans sa de inget om.
Men DHL brukar inte dra benen efter sig, så jag tror och hoppas att färgerna kommer till helgen. cheers
/Bosse
Själv planerar bygga två J9 ( en igång) En J23 om jag få tag i.. kanske en J26, tunnan ( när jag blir i Norrköping så kanske få jag tag i en av de AZ tunnor ....)
B 17 står högt på listan och J22 om jag få tag i 48 den är absolut fantastisk plan... Och b18 kanske någon gång när den kommer. Ah och J 11 ligger i stashen så klart
Från min "patriotisk" polsk sida så  P 11 och RWD 8 står på hyllan P 24 i grekiska färger under konstruktion , En PZL 37 Los och P23 Karas i stashen...
Ja man måste ha en extra hylla för patriotiska modellbyggen.:-)

Om det gäller frakt från Spaniej så min försändelse kom i något i stylen 3-4 dagar och landade i brevlådan...
En annan grej från Holland kom under 24 timmars...
Och grejor från polen... ehmm över en vecka...

Så hoppas Dina kommer snabbt!

Fin byggmaraton Du kör och fin mancave!
Jag håller tummarna!

Stefan E skrev:Missförstå mig rätt nu, jag GILLAR faktiskt Tarangus och jag tycker det är helt fantastiskt att vi har TVÅ tillverkare i Sverige!

Med 7-8 Viggar (Tarangus och SH), 4-6 Lansar, 3 safirer och 1 B-17 tycker jag nog att jag stöttar Tarangus rätt bra.

Sverige är en liten marknad och därför blir volymerna mindre och priset högre per sålt exemplar.

Men ta en titt på kvalitetsskillnaden mellan Pilot Replicas nya Sk105 och Tarangus B-17, ungefär samma pris, ungefär samma storlek och jämförbart antal delar.

Kvalitetsskillnaden är uppenbar, där hade nog Tarangus kunnat göra ett lite bättre jobb, men det är helt min egen synpunkt.

Jag stöttar våra inhemska tillverkare helhjärtat och köper gärna deras modeller, även om de kostar lite extra, jag kan ta rätt mycket extra, bara för att det är en Svensk firma som gör dom.

Det finns en B-18 i 1/48 i pipelinen  någonstans ifrån, har jag hört ryktas.... 

Nu lämnar vi tråden åter till Bosse...

Stefan
Jag fattar , det är inte så att jag är missnöjd med de... Glad att någon producerar modellplan som annars vi skulle göra i vacuform eller snickra från träbit...
Fortfarande vissa marknadsföring trick gör mig nervös...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av linusorn ons feb 01 2023, 17:56

Håll dig långt borta från Azs Tunnan det är ett obyggbart as till modell som inte ens liknar en Tunna.
Bosse:
Snyggt byggt och målat och snabbt går det också! Kul att se du gillar airbrushen. Dina byggen har alltid hållit hög byggkvalitet, nu kan du ta målningen till nästa steg.


Senast ändrad av linusorn den ons feb 01 2023, 22:31, ändrad totalt 1 gång

linusorn


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Stefan E ons feb 01 2023, 22:22

AZ´s Tunna är nog den enda modell som verkligen gått i soperna, vilket skräp!

KÖP DEN INTE, Sadolf!

Den duger inte ens som en karikatyr....   pale

Skaffa en Pilot Replicas Tunna, där får du en underbar modell som är mycket trevlig att bygga och förstklassiga dekaler.

Snyggt Byggt, Bosse!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av glimturen tor feb 02 2023, 22:48

Trotsar förkylning och bygger bälten, det är hjälten! Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 121011601

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026 - Sida 5 Empty Sv: Bosse bygger svenskt, och en ny "mancave" under 2023 - 2026

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 16 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet