Belysning vid hobby bordet
5 posters
Sida 1 av 1
Belysning vid hobby bordet
Håller på att leta efter lite olika nya lösningar för belysning av platsen jag tillbringar mest tid i mitt hem dvs hobby bordet. Kollat runt på lite olika lösningar och i dagsläget har jag ok ljus från höger och vänster, men söker med ljus och lykta efter någon bra lösning som kan öka belysningen ovanifrån.
Hittade en arch - lampa från greenstuff world men tänkte samtidigt kolla med er alla om ni har några tips.
/Oskar
Hittade en arch - lampa från greenstuff world men tänkte samtidigt kolla med er alla om ni har några tips.
/Oskar
Asuraswe
Sv: Belysning vid hobby bordet
Tjena Oskar.
Arch lampan från GreenStuff World kommer jag nog skaffa någon gång i vår.
Annars har jag två gamla klämspotar från IKEA som numera är uppgraderade med 4w ledspotar som ger mig ljus ovanifrån.
Och på sidorna har jag tre stycken led lampor från IKEA, de funkar bra att flytta runt på bordet efter behov.
Likande denna, men mina är av en äldre modell
Hoppas detta hjäper.
/Bosse
Arch lampan från GreenStuff World kommer jag nog skaffa någon gång i vår.
Annars har jag två gamla klämspotar från IKEA som numera är uppgraderade med 4w ledspotar som ger mig ljus ovanifrån.
Och på sidorna har jag tre stycken led lampor från IKEA, de funkar bra att flytta runt på bordet efter behov.
Likande denna, men mina är av en äldre modell
Hoppas detta hjäper.
/Bosse
Marlin
Asuraswe likes this post
Absolut var ditt svar till hjälp. Ljuset ovanifrån är det jag tidigare missat (ny lägenhet) och därför har det blivit ett mc gyver bygge med diverse tillfälliga lösningar
Tack för hjälpen.
/Oskar
Tack för hjälpen.
/Oskar
Asuraswe
Marlin likes this post
Det är en gammal tråd men om du inte slagit till ännu kan jag rekommendera denna som jag köpte för något år sedan. Neutralt och bra ljus. Neatfi XL
jolindse
Azgaron likes this post
https://normek.se/produkt/sunnex-arbetslampa-slm/
Inte haft den sålänge(julafton) men hittills nöjd. En av de sakerna jag gillar mest med den, är att den orkar hålla sin position, även fullt utsträckt. Av de billigare varianterna, som säljs på t ex Jula och Clas Ohlson tycker jag att konstruktionen på armen varit för klen. Det syns även i en del av recensionerna. Jag har inte jämfört linsen så noggrant men den här har en klar och tydlig förstoring vilket gynnar mig som inte längre är 19. Dessutom sitter inte on/off UNDER linslocket vilket jag noterat på vissa modeller.
Inte haft den sålänge(julafton) men hittills nöjd. En av de sakerna jag gillar mest med den, är att den orkar hålla sin position, även fullt utsträckt. Av de billigare varianterna, som säljs på t ex Jula och Clas Ohlson tycker jag att konstruktionen på armen varit för klen. Det syns även i en del av recensionerna. Jag har inte jämfört linsen så noggrant men den här har en klar och tydlig förstoring vilket gynnar mig som inte längre är 19. Dessutom sitter inte on/off UNDER linslocket vilket jag noterat på vissa modeller.
Engea
Marlin likes this post
Använder en klassisk skrivbordslampa med arm, snarlik denna, även sen en som är mindre med flexarm, två ljuskällor, med bra lampor m daylight ljus
Mal
Liknande ämnen
» Boeing 707 USF VC-137C Air force one
» Belysning i modeller/diorama
» Super Hobby / Moje hobby???
» Skarp belysning till byggbordet/rummet
» Rebell Hobby
» Belysning i modeller/diorama
» Super Hobby / Moje hobby???
» Skarp belysning till byggbordet/rummet
» Rebell Hobby
Sida 1 av 1