Julstrul 2022
+9
Asuraswe
Gigabyte
Mårten Fredrik
rsm.gbg
Sadolf
LasseThid
glimturen
Azgaron
Stefan E
13 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Julstrul 2022
Vi gör som förra året, att ingen vet vem som har skickat till vem.
Om alla skickar ett PM med sin adress, så blandar jag och ger ut dessa så att rätt personer får en julklapp.
OK?
Om alla skickar ett PM med sin adress, så blandar jag och ger ut dessa så att rätt personer får en julklapp.
OK?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Vi gör som förra året, att ingen vet vem som har skickat till vem.
OK?
Fel...
Skickat PM...
Stefan
Senast ändrad av Stefan E den fre dec 09 2022, 18:41, ändrad totalt 2 gånger
Stefan E- Linkebodamannen
Snygg banner Lasse!
Nu blir det spännade. Skickar Pm cas!
Nu blir det spännade. Skickar Pm cas!
Tänk på att ge CAS email och mobil, postnord blir så glada då och kanske inte slarvar bort paketen som vanligt.
Chanser ökar att det kommer fram och i tid
Om man använder PostNord appen och beställer frakt där har dom en funktion i appen som fixar utskriften av klister-lappen på inlämmningsstället.
Mycket enkelt.
- Roland
Chanser ökar att det kommer fram och i tid
Om man använder PostNord appen och beställer frakt där har dom en funktion i appen som fixar utskriften av klister-lappen på inlämmningsstället.
Mycket enkelt.
- Roland
rsm.gbg
Nu är jag både ny i föreningen och allmänt vimsig...men exakt vad innebär eventet?
Samlas och bygga gemensamt?
Samlas och bygga gemensamt?
Asuraswe
Sadolf likes this post
Mer i stil med att skicka något till någon (som inte vet vad denne får) och i gengäld själv få något annat (lika okänt). Därpå inleds separata byggtrådar med det gemensamma draget att modellerna har skickats inom ramen för jul-aktiviteten. Eventuell samling för gruppbygge i faktisk grupp efteråt är högst tillåten, men inte förväntad.Asuraswe skrev: [...] men exakt vad innebär eventet? Samlas och bygga gemensamt?
Matt_Public- Master of DNF
Ditto:Matt_Public skrev:Mer i stil med att skicka något till någon (som inte vet vad denne får) och i gengäld själv få något annat (lika okänt). Därpå inleds separata byggtrådar med det gemensamma draget att modellerna har skickats inom ramen för jul-aktiviteten. Eventuell samling för gruppbygge i faktisk grupp efteråt är högst tillåten, men inte förväntad.Asuraswe skrev: [...] men exakt vad innebär eventet? Samlas och bygga gemensamt?
CAS som aktivitetledare väljer vem man ska skicka till och man få lista ut vilket modellklapp ska passa mest just den utvalda personen...
Sadolf
Stampar lite med fötterna ... vill skicka julklappen innan jag åker iväg .. planerar sticka nästa söndag...
Det blir nog inte semester- jag är tvungen åka iväg hämta min gammal mor som har det svårt att gå. Plus hämta min bil från verkstad som skulle vara renoverat... men i vilket skick den blir det vet man inte 100. Hoppas den blir körbar...
Hatar att resa på vintern och hatar att resa utan bil... ser ut jag tar flyget...vilket jag har aldrig gjort i mitt liv...
Skulle gärna sitta hemma och bygga modellplan istället med något gott öl---
Det blir nog inte semester- jag är tvungen åka iväg hämta min gammal mor som har det svårt att gå. Plus hämta min bil från verkstad som skulle vara renoverat... men i vilket skick den blir det vet man inte 100. Hoppas den blir körbar...
Hatar att resa på vintern och hatar att resa utan bil... ser ut jag tar flyget...vilket jag har aldrig gjort i mitt liv...
Skulle gärna sitta hemma och bygga modellplan istället med något gott öl---
Sadolf
Sådär, då har all 8 som hann avlägga intresse i rättan tid fått en matchning med vem ni skall skicka ert paket TILL.
Gör ert bästa för att hålla det hemligt så länge som möjligt
Kom ihåg att paketet skall vara inslaget i julklappspapper, så att bara skicka en låda med posten duger inte!
Nä, fint skall det vara
Gör ert bästa för att hålla det hemligt så länge som möjligt
Kom ihåg att paketet skall vara inslaget i julklappspapper, så att bara skicka en låda med posten duger inte!
Nä, fint skall det vara
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron, Gigabyte and rsm.gbg like this post
Lite sent, men det löser vi!Asuraswe skrev:Jag är med!
Detaljer kommer.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron likes this post
Jag fick inte till det iår, - borta det mesta av ecember.. Eller det var meningen iallafall.. Verkar kanske itne bli så.. (Jobb, inte sol). Men tack för att du SMSade och kollade med mig cas! Mycket vänligt.
Skall följa med spänning och faktiskt färdigställa Beaufightern från förra året.. inte mycket kvar......
Skall följa med spänning och faktiskt färdigställa Beaufightern från förra året.. inte mycket kvar......
Tobias
cas likes this post
Färdigställa modeller? Vad är det för konstig idé?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Matt_Public and Tobias like this post
haha, jag vet! :
Skulle eg hänt före mitt stambyte i maj.. men latade mig.. Sen när jag målat tre högerluckor och en vänster blev jag lite matt..
Skulle eg hänt före mitt stambyte i maj.. men latade mig.. Sen när jag målat tre högerluckor och en vänster blev jag lite matt..
Tobias
Huga! Jag hoppas att du tillfrisknar snabbt.Tobias skrev:Sedan, när jag hade målat tre högerluckor och en vänsterdito, blev jag lite matt.
Matt_Public- Master of DNF
Tobias likes this post
cas skrev:Då uppdaterar listan som såhär:
Stefan
Håkan
Rickard
Lasse
Sadolf
Roland
Kent
Martin
Är det någon som känner sig bortglömd och utelämnad?
Jag kommer! Skicka adress så slänger jag iväg ett paket nästa v
Asuraswe
cas likes this post
Matt_Public skrev:Huga! Jag hoppas att du tillfrisknar snabbt.Tobias skrev:Sedan, när jag hade målat tre högerluckor och en vänsterdito, blev jag lite matt.
Tobias
Paket postat!
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 2 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet